LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Enquete veiligheidsgevoel - OM

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
cynthiamsterdam
Contacteer:

Enquete veiligheidsgevoel - OM

Ongelezen bericht door cynthiamsterdam »

Goedendag,

Wij zijn vijf studenten van de Vrije Universiteit te Amsterdam en doen, in samenwerking met het Openbaar Ministerie, onderzoek naar de communicatie van het Openbaar Ministerie met betrekking tot het veiligheidsgevoel.
Het zou heel erg gewaardeerd worden als u zou helpen met het invullen van onderstaande vragenlijst! Bij voorbaat dank.

https://vuass.eu.qualtrics.com/jfe/form ... lOdemczolD

BL2

Re: Enquete veiligheidsgevoel - OM

Ongelezen bericht door BL2 »

Vreemde enquete, met vragen over naar welke omroep je kijkt, welke kranten je leest en of je watsappt tot je er bij neervalt.......

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Ik ben na 3 pagina's gestopt met invullen omdat ik het overheersende gevoel, indruk heb dat dit meer een enquete is gericht op het willen weten van/over mijn -sociale- media gebruik dan dat het gericht is op het 'Veiligheidsgevoel-OM'.

Misschien dat enquete makers kunnen toelichten waarom daar zo ontzettend veel vragen over gaan. Mij ontgaat totaal wat ze kunnen halen mbt 'Veiligheidsgevoel OM' als je overwegend vragen krijgt in de orde krijgt van:
- Wel niet bepaalde kranten lees, welke kranten, hoe vaak welke kranten, al dan niet digitaal. Het gebruik FB, LinkdIN enzzz. whatapps, wel of niet geinstalleerde apps van verschillende media. Of ik wel of niet journaal/RTL4/PAUW en joost mag weten allemaal in een bepaalde frequentie kijk/lees.

Kortom, erg slechte enquete. Broddelwerk. En als dit in samenwerking is met het OM, geeft deze enquete bij absoluut niet een 'Veiligheidsgevoel OM'.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik mis vragen over hoe mensen over politie en OM denken en waarom ze er zo over denken... Dat lijkt me veel relevanter. Daar is nog wel een en ander te verbeteren namelijk. De recent toenemende agressie tegen agenten komt niet zomaar uit de lucht vallen, daar geloof ik niks van. Kennelijk wil men niet de feiten onder ogen zien, en wordt er in plaats daarvan een nep-enquête opgezet.

Klaas Jan

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Prima enquête. Ingevuld. Succes met jullie project.

beusen

Ongelezen bericht door beusen »

Enquête ingevuld. Normale vragen met de keuze om bij verschillende vragen geen antwoord te geven.

Waarom hier weer TS onderuit gehaald wordt is niet duidelijk!

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

BL2 schreef:Vreemde enquete, met vragen over naar welke omroep je kijkt, welke kranten je leest en of je watsappt tot je er bij neervalt.......
Dat is helemaal geen rare vraag. Er is al eerder een verband aangetoond tussen het gevoel van onveiligheid en het lezen van een sensatiekrant a la Telegraaf.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

beusen schreef:Enquête ingevuld. Normale vragen met de keuze om bij verschillende vragen geen antwoord te geven.

Waarom hier weer TS onderuit gehaald wordt is niet duidelijk!
inderdaad, de titel is ietwat ongelukkig gekozen, er wordt vervolgens wel aangegeven dat het gaat over de communicatie van het OM met betrekking tot het veiligheidsgevoel. En als je het over de communicatie hebt, is het wel handig om te weten via welke kanalen er dan het beste gecommuniceerd kan worden.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

GJvdZ schreef:
BL2 schreef:Vreemde enquete, met vragen over naar welke omroep je kijkt, welke kranten je leest en of je watsappt tot je er bij neervalt.......
Dat is helemaal geen rare vraag. Er is al eerder een verband aangetoond tussen het gevoel van onveiligheid en het lezen van een sensatiekrant a la Telegraaf.
En daarom vind ik dit onderzoek slecht, bagger slecht. Het lijkt vooropgezet om te leiden naar een conclusie "je bent bang want je leest die krant en die site". Daaropvolgende stap is ongetwijfeld om te concluderen dat er niks aan de hand is als de kranten maar anders rapporteren.

Loeter

Ongelezen bericht door Loeter »

kuklos schreef:Het lijkt vooropgezet om te leiden naar een conclusie "je bent bang want je leest die krant en die site". Daaropvolgende stap is ongetwijfeld om te concluderen dat er niks aan de hand is als de kranten maar anders rapporteren.
Heeft u ooit een universitair onderzoek uitgevoerd? Dit is juist hoe men een kwantitatief empirisch-analytisch onderzoek opzet.
Op basis van de huidige stand van kennis en relevante theorie stel je een hypothese op. Het onderzoek is het instrument waarmee je deze hypothese toetst. Beetje voorbarig om op voorhand al conclusies te trekken.

@TS: Ingevuld, zou het op prijs stellen als u het resultaat zou willen delen

beusen

Ongelezen bericht door beusen »

breien schreef:TS vraagt ons hier om een enquete in te vullen , maar reageert niet meer op de vervolgbijdragen.
Dat men alleen dorp of stad kan antwoorden op de vraag waar men woont is onduidelijk. Om een voorbeeld te nemen . Emmen is wel een keer zo groot als Assen (beide plaatsen liggen in Drenthe en inderdaad Assen heeft stadsrechten sinds 1817 of rond die tijd en Emmen heeft geen stadsrechten, maar die stadsrechten doen niet ter zake)
Assen voelt ook veel meer een stad als Emmen. Emmen voelt ook als een uit de kluiten gewassen dorp. Dus zou men bij Emmen in kunnen vullen dat men in een dorp woont en bij Assen in een stad. Ik weet ook niet of ik de plaats waar ik woon moet omschrijven als een dorp of een stad. Het is ook een uit de kluiten gewassen dorp, maar niet echt een dorp zoals het dorp waar ik geboren ben.
De antwoorden konden ook zijn (als voorbeeld)
g Plaats < 10 000 inwoners
Plaats 10 000-100 000 inwoners
Plaats >100 000 inwoners
Dan was het duidelijk.

Blijf je nu drammen op je herkomst? :mrgreen:

Maak zelf een enquête, dan kijken we wel, hoe je het doet.
Vul het in of laat het gaan, alles anders is off topic! :twisted:

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Loeter schreef:
kuklos schreef:Het lijkt vooropgezet om te leiden naar een conclusie "je bent bang want je leest die krant en die site". Daaropvolgende stap is ongetwijfeld om te concluderen dat er niks aan de hand is als de kranten maar anders rapporteren.
Heeft u ooit een universitair onderzoek uitgevoerd? Dit is juist hoe men een kwantitatief empirisch-analytisch onderzoek opzet.
Op basis van de huidige stand van kennis en relevante theorie stel je een hypothese op. Het onderzoek is het instrument waarmee je deze hypothese toetst. Beetje voorbarig om op voorhand al conclusies te trekken.
Nee, ik heb mijn hele leven in een grot gewoond en kom daar u pas uit met dit bericht. :roll:

Nogmaals, dit onderzoek lijkt voor te sorteren op een bepaalde conclusie. Als ze willen meten hoe veilig we ons voelen stellen ze andere vragen.

Klaas Jan

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Loeter schreef:Heeft u ooit een universitair onderzoek uitgevoerd? Dit is juist hoe men een kwantitatief empirisch-analytisch onderzoek opzet. Op basis van de huidige stand van kennis en relevante theorie stel je een hypothese op. Het onderzoek is het instrument waarmee je deze hypothese toetst. Beetje voorbarig om op voorhand al conclusies te trekken.
En zo zit het exact.

Gesloten