Beste forumleden,
Momenteel studeer ik een onderzoeksmaster Sociale & Organisatie psychologie aan de universiteit van Leiden en loop ik mijn stage aan de Universiteit van Amsterdam. Voor mijn stage heb ik zelf een kort onderzoek ontworpen die het Facebook- en alcoholgebruik en de sportieve activiteiten van jongeren in kaart brengt (tussen de 18-30 jaar).
Linkje naar onderzoek: https://leidenuniv.eu.qualtrics.com/SE/ ... WwZjXwRlop
- De studie heeft een zeer korte duur. Binnen 15 minuten is de vragenlijst zeker ingevuld!
- Naast de leeftijd is het enige vereiste is het bezitten van een Facebookaccount. Tevens maak je kans op bol.com waardebonnen t.w.v. 20 euro.
Voor alle forumleden die deelnemen aan het onderzoekje, 1000 maal dank! Mochten jullie het interessant vinden, plaats ik de resultaten hier nadat de dataanalyse heeft plaatsgevonden!
Met vriendelijke groet,
Mathijs
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Facebook, sport & alcohol.
Re: Facebook, sport & alcohol.
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
"Alle informatie in het onderzoek zal anoniem en vertrouwelijk worden behandeld" Dat kan jij wel zeggen, maar het is Facebook die ik op dat vlak echt niet vertrouw. Dus ook ik sla deze over, ook omdat je vraagt om dingen óver een vriend te zeggen.
Als het volledig anoniem is, dan voegt het inloggen via facebook ook niets toe!
Het idee is volgens mij dat je op de pagina van een facebook vriend zoekt naar een foto van deze persoon met alcohol er in, en daarover het eea zegt. Ik heb ff verder geklikt, en vanuit de enquête zélf is er (blijkt later) geen koppeling met facebook oid.
Klopt helemaal wat hier wordt gezegd inderdaad. Het opzoeken van een Facebook vriend is alleen om enkele vragen te beantwoorden in de vragenlijst, zoals wordt aangegeven is er geen enkele sprake van een koppeling tussen Facebook en de vragenlijst en wordt er op geen enkele manier informatie opgeslagen van jouw Facebook account. Je kunt ook bijvoorbeeld je telefoon gebruiken om op Facebook te gaan en daarmee de vragen te beantwoorden.sjohie schreef:Het idee is volgens mij dat je op de pagina van een facebook vriend zoekt naar een foto van deze persoon met alcohol er in, en daarover het eea zegt. Ik heb ff verder geklikt, en vanuit de enquête zélf is er (blijkt later) geen koppeling met facebook oid.
Wel wil ik iedereen bedanken voor de deelname. Ik zie in de responsies inderdaad dat veel mensen afhaken op het inlog gedeelte in Facebook. Zeer leerzaam voor een volgende onderzoek, wellicht kan ik aan die tekst toevoegen dat het tevens met een extern apparaat mag om de zorgen te verminderen.
Zelfs dit stuit me al tegen de borst, dus ik haak ook af.mmesman schreef:Het opzoeken van een Facebook vriend is alleen om enkele vragen te beantwoorden in de vragenlijst,
Het inloggen op Facebook doe je allemaal buiten de vragenlijst om zoals je normaal ook naar Facebook gaat. Je zou dus niet eens bij Facebook hoeven in te loggen om deze enquête in te kunnen vullen, al moet je dan wel een gedeelte van de enquête verzinnen.kuklos schreef:Zelfs dit stuit me al tegen de borst, dus ik haak ook af.mmesman schreef:Het opzoeken van een Facebook vriend is alleen om enkele vragen te beantwoorden in de vragenlijst,
Waar ik mij wel aan stoor, is dat ik mijn e-mail adres dien achter te laten. Ik begrijp dat dit nodig is voor het winnen van de Bol.com cadeaukaart. Alleen is bij het invullen van dit e-mail adres de enquête natuurlijk niet meer anoniem..