Maarreh.. mijn wederhelft is een dame en het geld komt van mij...Zal hij vast niet zelf betalen, wss de werkgever?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Marktonderzoek elektrische auto voor stageopdracht
Re: Marktonderzoek elektrische auto voor stageopdracht
Nou..nog ff wachten en dan komt ie...den Tesla...
Re: Marktonderzoek elektrische auto voor stageopdracht
Iedereen heel erg bedankt! Mijn stagebegeleider zei dat ik nooit 50 respondenten zou kunnen krijgen en dat ik blij kon zijn met 10 studenten die het zouden invullen (iets wat ik dus niet wou en dus ook niet heb). Ik heb nu 49 respondenten, dus nog 1tje en dan ben ik heel blij!
Re: Marktonderzoek elektrische auto voor stageopdracht
Zal ik 'um nog een keertje invullen dan?ch87 schreef: Ik heb nu 49 respondenten, dus nog 1tje en dan ben ik heel blij!
Re: Marktonderzoek elektrische auto voor stageopdracht
Zit helemaal vol met 18650 Li-Ions.GJvdZ schreef:Ingevuld. Doe mij maar een elektrische auto. Ik zou geen probleem hebben met een Tesla.
Ik heb er hier ook een stuk of 40 liggen (in een Tesla zitten er rond de 5000 van die dingen).
Ze zitten ook in veruit de meeste notebook-voedingen.
De allerbeste 18650 Li-Ion doet 3600 mAh bij gemiddeld 3,5 Volt en is 1500 keer oplaadbaar. Na 500 keer opladen is zelfs de allerbeste Li-Ion 20% van z'n vermogen kwijt. De allerbeste Li-Ions kosten per stuk tussen de 10 en 15 euro, zelfs Tesla zal ze niet goedkoper krijgen dan 5 euro af China en excl. BTW.
Overigens die sedan van Tesla is wel geweldig, beter dan dat sport-autootje (ik heb niks met sport-autootjes), maar rendabel is het niet, zeker niet gebaseerd op de USA-prijzen voor benzine.
Diegene die het probleem van opslag van elektrische energie oplost zal de geschiedenis ingaan als groter dan Einstein.
Re: Marktonderzoek elektrische auto voor stageopdracht
Diesel die ik wil verkopen wegens belasting tarief nu en mijn huidige E Car.....
Ja, daar houden ze dus geen rekening mee, die al E rijden en die meerdere hebben....
Ja, daar houden ze dus geen rekening mee, die al E rijden en die meerdere hebben....
Re: Marktonderzoek elektrische auto voor stageopdracht
U bent nogal onduidelijk. Wat is het punt dat u wil maken?stofzuigertje schreef:Diesel die ik wil verkopen wegens belasting tarief nu en mijn huidige E Car.....
Ja, daar houden ze dus geen rekening mee, die al E rijden en die meerdere hebben....
Re: Marktonderzoek elektrische auto voor stageopdracht
Mijn reactie na invullen klopt niet, moet ik nu die diesel of E car invullen omdat ik 3 voertuigen heb?
Re: Marktonderzoek elektrische auto voor stageopdracht
Aha, goeie vraag.stofzuigertje schreef:Mijn reactie na invullen klopt niet, moet ik nu die diesel of E car invullen omdat ik 3 voertuigen heb?
Ik zou zeggen 3x invullen, maar ik weet niet of dat kan/mag in de enquête.
U past kennelijk uw voertuigen aan aan uw gebruik. Lijkt mij heel verstandig.
Re: Marktonderzoek elektrische auto voor stageopdracht
Leuk bedacht, en ik ga het verder niet opnemen voor Tesla. Maar ze maken zelf de batterijtjes. Verder is het een geweldige bak, nul wegenbelasting en opeen volle lading kun je dik 600 kilometer rijden. Dat kost je dan thuis € 1,87. En via een openbaar oplaadpunt kost je dat nog geen 3 euri. Hoezo niet rendabel?eddy123 schreef:....
De allerbeste 18650 Li-Ion doet 3600 mAh bij gemiddeld 3,5 Volt en is 1500 keer oplaadbaar. Na 500 keer opladen is zelfs de allerbeste Li-Ion 20% van z'n vermogen kwijt. De allerbeste Li-Ions kosten per stuk tussen de 10 en 15 euro, zelfs Tesla zal ze niet goedkoper krijgen dan 5 euro af China en excl. BTW.
Overigens die sedan van Tesla is wel geweldig, beter dan dat sport-autootje (ik heb niks met sport-autootjes), maar rendabel is het niet, zeker niet gebaseerd op de USA-prijzen voor benzine.
Diegene die het probleem van opslag van elektrische energie oplost zal de geschiedenis ingaan als groter dan Einstein.
Re: Marktonderzoek elektrische auto voor stageopdracht
Ik ga er ook niet moeilijk over doen, maar je getallen kloppen niet.wieder schreef:Leuk bedacht, en ik ga het verder niet opnemen voor Tesla. Maar ze maken zelf de batterijtjes. Verder is het een geweldige bak, nul wegenbelasting en opeen volle lading kun je dik 600 kilometer rijden. Dat kost je dan thuis € 1,87. En via een openbaar oplaadpunt kost je dat nog geen 3 euri. Hoezo niet rendabel?
In Nld 23 eurocent/kWh. Reken even goed, da's geen 1,87 voor 600 km en ook geen 3 euro. Ik wil het je best even goed uitrekenen als je daar behoefte aan hebt.
Daarbij gaf ik aan het te vergelijken met de benzineprijzen in de VS.
Je vergeet dat het battery-pack na 4-5 jaar vervangen moet worden en da's ongeveer de helft van de prijs van die Tesla. Vergeet de winterkou niet.
Re: Marktonderzoek elektrische auto voor stageopdracht
Om nog even erop terug te komen: Tesla maakt geen batterijtjes hoor.wieder schreef:Maar ze maken zelf de batterijtjes.
Zou ik ook niet doen als ik Tesla was. Misschien staat er wel Tesla op het stickertje .... maar dat zegt helemaal niets.
Re: Marktonderzoek elektrische auto voor stageopdracht
Ha..ze maken ze wel zelf.. En bouwen zelfs de grootste accufabriek ter wereld in Nevada.
Wel ff je huiswerk doen hoor
Wel ff je huiswerk doen hoor
Re: Marktonderzoek elektrische auto voor stageopdracht
Het is ook wel logisch dat men op dit moment zelf de batterijen maakt: dat is het onderdeel waar je bij elektrische auto's vooralsnog mee kunt onderscheiden. Pas als het gemeengoed wordt zal er vaker bij een externe leverancier ingekocht gaan worden (zoals veel automerken nu ook motoren bij elkaar inkopen).
Re: Marktonderzoek elektrische auto voor stageopdracht
Heb ik gedaan, they PLAN to build. Die fabriek staat er dus voorlopig nog niet en het is maar de vraag of die er gaat komen.. (bericht van 4 sept. 2014).wieder schreef:Ha..ze maken ze wel zelf.. En bouwen zelfs de grootste accufabriek ter wereld in Nevada.
Wel ff je huiswerk doen hoor
Die batterijen in jouw Tesla zijn dus niet afkomstig uit die fabriek en het is maar de vraag of anderen dat niet goedkoper kunnen waardoor Tesla ze daar gaan aanschaffen.
Het is een economisch principe dat als anderen beter en goedkoper zijn ze daar worden aangeschaft.
Vooralsnog hoor ik graag hoe je op de 1,87 euro of 3,00 euro komt per 600 km.
Laatst gewijzigd door Radar op 12 dec 2014 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde beweringen verwijderd.
Reden: Ongefundeerde beweringen verwijderd.