LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mening van consumenten over klimaatverandering

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Flipkees
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 feb 2013 15:35

Mening van consumenten over klimaatverandering

Ongelezen bericht door Flipkees »

Goedemiddag,

In het kader van mijn studie "Business Studies" aan de Universiteit van Amsterdam doe ik ten behoeve van mijn afstudeerscriptie een onderzoek naar de mening van consumenten over klimaatverandering en hoe dit hun consumptiegedrag beïnvloed.

Ik wil u daarom vragen om mijn enquête in te vullen: https://uvafeb.qualtrics.com/SE/?SID=SV_bji3k4yhoExDzBH

De enquête kan binnen 5 - 10 minuten worden ingevuld en is volledig anoniem.

Alvast heel hartelijk dank voor uw moeite!

kuklos
Berichten: 9861
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Mening van consumenten over klimaatverandering

Ongelezen bericht door kuklos »

En ook hier weer gelijk alles van mij willen weten. Dan houdt het voor mij gelijk al op. Mijn inkomen gaat je niets aan, evenmin als mijn opleiding, leeftijd of de samenstelling van mijn gezin.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Mening van consumenten over klimaatverandering

Ongelezen bericht door bprosman »

Laat maar komen die "Global warming" , weg met de stookkosten en voortaan sinaasappelen, citroenen en bananen uit eigen tuin.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Mening van consumenten over klimaatverandering

Ongelezen bericht door sjoegel »

Die hele klimaathoax is opgezet door onderzoekers die hun baan willen behouden. Uiteindelijk is de aap nu uit de mouw en komt het gewoon door miljarden regenwormen.

http://www.natuurbericht.nl/?id=10124

Jammer voor die hele industrie aan onderzoekers die nu op zoek moeten naar de volgende hype.

Flipkees
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 feb 2013 15:35

Re: Mening van consumenten over klimaatverandering

Ongelezen bericht door Flipkees »

Ik wil iedereen die de moeite genomen heeft om de enquête in te vullen alvast hartelijk danken! Ik heb nog veel respondenten nodig, dus meer respondenten zijn van harte welkom.
kuklos schreef:En ook hier weer gelijk alles van mij willen weten. Dan houdt het voor mij gelijk al op. Mijn inkomen gaat je niets aan, evenmin als mijn opleiding, leeftijd of de samenstelling van mijn gezin.
Met opzet is vraag naar inkomen erg vaag gehouden (slechts 3 keuzes: minder dan modaal, modaal of boven modaal). Ook is er bij deze vraag de optie om helemaal geen antwoord te geven.

De overige vragen vind ik persoonlijk niet erg privacygevoelig, maar uw bent natuurlijk niet verplicht de enquête in te vullen. Toch bedankt voor de moeite.

Ik wil nog wel even benadrukken dat de enquête echt volledig anoniem is. Er worden geen vragen gesteld over de identiteit van respondenten. De gegeven antwoorden zijn dan ook onmogelijk te koppelen aan personen.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Mening van consumenten over klimaatverandering

Ongelezen bericht door sjoegel »

Via je IP zijn de resultaten heel makkelijk te koppelen. Brussel ziet alles en wil alles weten.

kss
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:11

Re: Mening van consumenten over klimaatverandering

Ongelezen bericht door kss »

sjoegel schreef:Via je IP zijn de resultaten heel makkelijk te koppelen. Brussel ziet alles en wil alles weten.
gebruik je toch een tor client (en een alu hoedje) ;)

bd-leek
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 feb 2013 19:31

Re: Mening van consumenten over klimaatverandering

Ongelezen bericht door bd-leek »

Heb gerespondeerd maar vond het niet echt gezellig...

Ik eet zelden vlees omdat ik het gewoon niet lekker vind. Ik zet de kachel lager en heb geen auto vanwege de kosten. Dus niet om klimaatverandering tegen te gaan.

Ieders welbevinden zal ongetwijfeld belangrijker zijn dan het vechten voor een beter milieu. Vooral omdat nog lang niet volledig aangetoond is wat werkelijk klimaatverandering teweeg brengt.

Het beste is dat iedereen een bijstandsuitkering én hersens heeft...dan overleeft onze aarde het wel...maar ja, wij zelf misschien niet... :mrgreen:

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Mening van consumenten over klimaatverandering

Ongelezen bericht door Jefdus »

sjoegel schreef:Via je IP zijn de resultaten heel makkelijk te koppelen. Brussel ziet alles en wil alles weten.
En Brussel weet natuurlijk nog niks over je opleiding, leeftijd, de samenstelling van je gezin en of je beneden, rond of bovenmodaal verdiend.... Daar hebben ze zeker zo'n enquete voor nodig om er achter te komen... :wink:

Flipkees
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 feb 2013 15:35

Re: Mening van consumenten over klimaatverandering

Ongelezen bericht door Flipkees »

Iedereen hartelijk bedankt voor het invullen van de enquête!

Ik laat de enquête in elk geval nog de aankomende week openstaan (t/m zondag 17 februari), dus wie nog mee wil doen is van harte welkom. Daarna ga ik de resultaten analyseren.

Nogmaals hartelijk dank!

Flipkees
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 feb 2013 15:35

Re: Mening van consumenten over klimaatverandering

Ongelezen bericht door Flipkees »

Omdat ik momenteel nog niet voldoende respondenten heb, zal ook de komende week de enquête nog blijven openstaan.

Mocht u dus de komende week een paar minuutjes de tijd hebben, dan bent u van harte welkom de enquête alsnog in te vullen.

Iedereen die al meegedaan heeft: hartelijk bedankt voor de moeite!

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Mening van consumenten over klimaatverandering

Ongelezen bericht door sadfly »

Ik wil best aan het milieu, maar portemonnee gaat voor.
Daarnaast zijn sommige dingen een tikje opgeblazen. zoals groene energie.
Wat ik van het lichtnet krijg is net zo groen of grijs als bij de buurman.
ga ik niet extra voor betalen, is al duur genoeg.

Flipkees
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 feb 2013 15:35

Re: Mening van consumenten over klimaatverandering

Ongelezen bericht door Flipkees »

Nog ongeveer 25 respondenten te gaan!

Mocht u de enquête nog niet hebben ingevuld, u bent van harte welkom dit alsnog te doen! Hartelijk dank!

De komende tijd zal de enquête nog blijven lopen. Mocht ik voldoende respondenten verzameld hebben, dan laat ik dit weten.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Mening van consumenten over klimaatverandering

Ongelezen bericht door sjoegel »

Nog maar een paar !

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Mening van consumenten over klimaatverandering

Ongelezen bericht door newmikey »

Er van uit gaan dàt klimaatverandering reeds bewezen is het gevolg te zijn van menselijk doen en laten, alsmede het klakkeloos er van uit gaan dat er allerlei hypotheses reeds bewezen wetenschappelijke feiten zijn, draagt niet erg bij aan het nut van deze enquete. De vragen en antwoorden zijn als het ware al "gewogen".

Niet erg wetenschappelijk opgezet dus - het nivo van de studenten met hun enquetes op dit forum blijft onveranderd laag.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Mening van consumenten over klimaatverandering

Ongelezen bericht door ruud_a »

de klimaatverandering begon 20.000 jaar geleden
toen begonnen de poolkappen te smelten
in die tijd kon je naar engeland lopen omdat er geen noordzee was om te varen
12.000 jaar geleden regende het nog in de sahara
sinds 20.000 jaar geleden de poolkappen begonnen te smelten is het waterpeil van de oceanen met 100 meter gestegen [dus gemiddeld 5 mm per jaar]
het is best mogelijk dat de mens bijdraagt aan de verandering van het klimaat, hoewel ik liever zou zeggen dat de mens het weer beinvloedt,[ bijvoorbeeld omdat in een stad zonder bomen zonlicht niet wordt omgezet in boom en dus warmte blijft] maar om alles op het doen en laten van de mens te schuiven is wat te makkelijk

Gesloten