LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Menulabeling in de horeca
-
Menulabeling in de horeca
Beste allemaal,
ik ben druk bezig met mijn afstudeeronderzoek aan HAS Hogeschool. Zouden jullie deze enquête alsjeblieft voor mij in willen vullen? Het kost maar 5 a 10 minuutjes en daar zou ik heel erg mee geholpen zijn!
Alvast super bedankt!
www.thesistools.com/menulabeling
ik ben druk bezig met mijn afstudeeronderzoek aan HAS Hogeschool. Zouden jullie deze enquête alsjeblieft voor mij in willen vullen? Het kost maar 5 a 10 minuutjes en daar zou ik heel erg mee geholpen zijn!
Alvast super bedankt!
www.thesistools.com/menulabeling
Re: Menulabeling in de horeca
Beginnen met (verplichte) inkomensgegevens en andere privé gegevens doet mij al snel afhaken...menulabeling schreef:Beste allemaal,
Alvast super bedankt!
http://www.thesistools.com/menulabeling
Want? Dat zijn vrij relevante gegevens voor zo'n onderzoek. En het is niet privé want ze weten helemaal niet wie je bent.newmikey schreef:Beginnen met (verplichte) inkomensgegevens en andere privé gegevens doet mij al snel afhaken...menulabeling schreef:Beste allemaal,
Alvast super bedankt!
Ingevuld. Maar het lijkt me vreselijk als menukaarten worden voorzien van allerhande keurmerken. Met gezond verstand kan je ook wel zien of iets verantwoord is of niet.
Op z'n minst de optie "wil ik niet prijsgeven" en op een dergelijke site. De gegevens worden verwerkt in een database mèt IP nummer en zijn dus bij een hack simpel te herleiden.GJvdZ schreef: Want? Dat zijn vrij relevante gegevens voor zo'n onderzoek. En het is niet privé want ze weten helemaal niet wie je bent.
-
Beste allemaal,
Hartelijk dank aan diegene die de enquete al hebben ingevuld.
Ik snap dat de inkomensgegevens voor sommige een probleem zijn om in te vullen. Ik snap dit heel goed maar onze opdrachtgever heeft expliciet daarom gevraagd dus vandaar dat deze vraag is opgenomen in de enquete. Ik krijg van thesistools een excelbestand met een lijst waar alle antwoorden in opgenomen zijn maar er staat geen naam of emailadres bij. Deze enquete is anoniem. Ik hoop dat ik hiermee het een en ander duidelijk heb gemaakt en dat dit sommige toch overhaalt om toch de hele enquete in te vullen.
Jullie zouden mij en dit onderzoek er echt heel erg mee helpen.
Hartelijk dank aan diegene die de enquete al hebben ingevuld.
Ik snap dat de inkomensgegevens voor sommige een probleem zijn om in te vullen. Ik snap dit heel goed maar onze opdrachtgever heeft expliciet daarom gevraagd dus vandaar dat deze vraag is opgenomen in de enquete. Ik krijg van thesistools een excelbestand met een lijst waar alle antwoorden in opgenomen zijn maar er staat geen naam of emailadres bij. Deze enquete is anoniem. Ik hoop dat ik hiermee het een en ander duidelijk heb gemaakt en dat dit sommige toch overhaalt om toch de hele enquete in te vullen.
Jullie zouden mij en dit onderzoek er echt heel erg mee helpen.
Ik heb het even ingevuld, maar ik ben nog niet echt overtuigd van labeling in de 3 getoonde vormen. In McDonalds is het niet asociaal om in hun app te kijken wat de percentages vet/zout en koolhydraten zijn van een product, daar zit iedereen te appen en te surfen. Maar in restaurants waar wij eten, wordt wel wat gefronst als je bij elke menugang dat ding te voorschijn haalt om te kijken hoe (on)gezond bijvoorbeeld het plakje foie gras op mijn eendenborst is.
-
Beste Sjohie, bedankt voor je reactie! Hoe denk jij dat de consument het beste geïnformeerd kan worden in een restaurant wat de gezondste keuze is?sjohie schreef:Ik heb het even ingevuld, maar ik ben nog niet echt overtuigd van labeling in de 3 getoonde vormen. In McDonalds is het niet asociaal om in hun app te kijken wat de percentages vet/zout en koolhydraten zijn van een product, daar zit iedereen te appen en te surfen. Maar in restaurants waar wij eten, wordt wel wat gefronst als je bij elke menugang dat ding te voorschijn haalt om te kijken hoe (on)gezond bijvoorbeeld het plakje foie gras op mijn eendenborst is.
Groet,
Elsa
samen met de prive gegevens van de andere onderzoeken, kunnen jullie al bijna het huis aanwijzen.GJvdZ schreef:Want? Dat zijn vrij relevante gegevens voor zo'n onderzoek. En het is niet privé want ze weten helemaal niet wie je bent.newmikey schreef:Beginnen met (verplichte) inkomensgegevens en andere privé gegevens doet mij al snel afhaken...menulabeling schreef:Beste allemaal,
Alvast super bedankt!
er is alleen nog wat twijfel, of het het ene huis is, of dat ernaast.
-
Want? Dat zijn vrij relevante gegevens voor zo'n onderzoek. En het is niet privé want ze weten helemaal niet wie je bent.
Dat is niet de opzet van dit onderzoek alleen onze opdrachtgever wil dit graag weten. Nogmaals wil ik benadrukken dat wij de ingevulde informatie anoniem behandelen en deze gegevens alleen nodig hebben voor ons onderzoek.samen met de prive gegevens van de andere onderzoeken, kunnen jullie al bijna het huis aanwijzen.
er is alleen nog wat twijfel, of het het ene huis is, of dat ernaast.
Bedankt aan diegene die de enquete hebben ingevuld.
Tja, wat zal ik daar van zeggen? Als "alleen" je provider je internetgedrag wil weten, accepteer je dat dan zelf wèl? Het is juist nu, in je studententijd, al van belang het nut en het recht van privacy te kennen.menulabeling schreef:...alleen onze opdrachtgever wil dit graag weten...
Dat maak ik zelf wel uit, dankjewel. 'Gezond' is volgens sommige begrippen géén vet, wél aardappels, géén rood vlees, wél peulvruchten, géén roomboter, wél gemanipuleerd vet...menulabeling schreef:Beste Sjohie, bedankt voor je reactie! Hoe denk jij dat de consument het beste geïnformeerd kan worden in een restaurant wat de gezondste keuze is?sjohie schreef:Ik heb het even ingevuld, maar ik ben nog niet echt overtuigd van labeling in de 3 getoonde vormen. In McDonalds is het niet asociaal om in hun app te kijken wat de percentages vet/zout en koolhydraten zijn van een product, daar zit iedereen te appen en te surfen. Maar in restaurants waar wij eten, wordt wel wat gefronst als je bij elke menugang dat ding te voorschijn haalt om te kijken hoe (on)gezond bijvoorbeeld het plakje foie gras op mijn eendenborst is.
Groet,
Elsa
En daar word ik dus doodziek van! En met mij vele anderen. Ik bedoel letterlijk ziek; ik kan niet tegen suikers.
Ik wil niet in een restaurant door een vermanend vingertje gewezen worden op mijn eetgewoonten.
-
Hartelijk dank voor alle reacties op de enquete!
Ik moet alleen nog veel meer respondenten hebben voor mijn onderzoek. Dus heeft u de enquete nog niet ingevuld, en heeft u wel een paar minuten de tijd, zou u dan voor mij de enquete in willen vullen?
Het zou mij erg helpen.
Alvast bedankt!
Vriendelijke groet,
Elsa
Ik moet alleen nog veel meer respondenten hebben voor mijn onderzoek. Dus heeft u de enquete nog niet ingevuld, en heeft u wel een paar minuten de tijd, zou u dan voor mij de enquete in willen vullen?
Het zou mij erg helpen.
Alvast bedankt!
Vriendelijke groet,
Elsa
-
We zijn nog op zoek naar 94 respondenten...we kunnen alle hulp gebruiken om de laatste enquêtes ook ingevuld te krijgen. Zou u ons daar misschien bij willen helpen als u de enquete nog niet heeft ingevuld?
Alvast super bedankt!
Vriendelijke groet,
Elsa
Alvast super bedankt!
Vriendelijke groet,
Elsa
-
Inmiddels is het aantal respondenten dat we nog nodig hebben gedaald tot 70! wie kan ons helpen aan de laatste 70 ingevulde enquêtes?
-
We hebben inmiddels voldoende respondenten!
Bedankt voor jullie hulp!
Bedankt voor jullie hulp!