LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] MVO: Oprechte bedoelingen of verborgen agenda?
MVO: Oprechte bedoelingen of verborgen agenda?
Hallo allemaal,
Als Master-student Strategic Marketing aan de Universiteit Maastricht doe ik onderzoek naar hoe consumenten Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) ervaren.
Het is vandaag de dag hot om niet alleen in het belang van het bedrijf te handelen, maar ook in het belang van de maatschappij. Zijn de bedoelingen van de bedrijven oprecht of is er een verborgen agenda?
Deze online enquête duurt slechts 5 minuutjes. Er is geen voorkennis voor nodig. Hoe meer deelnemers, hoe beter we een beeld kunnen krijgen van de perceptie van de consumenten.
Als u benieuwd bent naar de resultaten (omstreeks half december, mits genoeg antwoorden), stuur me gerust een privébericht. Hieronder de link naar de enquête, hartelijk dank voor uw deelname!
https://qtrial.qualtrics.com/SE/?SID=SV_efclmLP1EXJaBZH
Als Master-student Strategic Marketing aan de Universiteit Maastricht doe ik onderzoek naar hoe consumenten Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) ervaren.
Het is vandaag de dag hot om niet alleen in het belang van het bedrijf te handelen, maar ook in het belang van de maatschappij. Zijn de bedoelingen van de bedrijven oprecht of is er een verborgen agenda?
Deze online enquête duurt slechts 5 minuutjes. Er is geen voorkennis voor nodig. Hoe meer deelnemers, hoe beter we een beeld kunnen krijgen van de perceptie van de consumenten.
Als u benieuwd bent naar de resultaten (omstreeks half december, mits genoeg antwoorden), stuur me gerust een privébericht. Hieronder de link naar de enquête, hartelijk dank voor uw deelname!
https://qtrial.qualtrics.com/SE/?SID=SV_efclmLP1EXJaBZH
Laatst gewijzigd door ad89 op 28 nov 2013 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: MVO: Oprechte bedoelingen of verborgen agenda?
Allemachtig,doe eerst wat aan je taalvaardigheid! Zelden zulke kromme zinnen gelezen....
Gepruts dus.
Gepruts dus.
Bedankt voor je tip! Ik zie aan je vorige reacties op dit forum dat je de forumleden altijd goed weet te helpen met je briljante intercepties! Ze mogen hier blij zijn met zo'n lid als jij.dhc schreef:Allemachtig,doe eerst wat aan je taalvaardigheid! Zelden zulke kromme zinnen gelezen....
Gepruts dus.
Inderdaad, aan een halfbakkken studentje dat zelfs de Nederlandse taal niet beheerst hebben "we" niks. Niet in staat zijn een fatsoenlijke enquête te maken belooft veel.
Ik hoef me gelukkig niet meer maatschappelijk te bewijzen....
Nu online nog en jou leven is volmaakt!dhc schreef:Inderdaad, aan een halfbakkken studentje dat zelfs de Nederlandse taal niet beheerst hebben "we" niks. Niet in staat zijn een fatsoenlijke enquête te maken belooft veel.
-
Jouw leven. Maar de enquête lezend is het inderdaad water naar de zee dragen.ad89 schreef:Nu online nog en jou leven is volmaakt!dhc schreef:Inderdaad, aan een halfbakkken studentje dat zelfs de Nederlandse taal niet beheerst hebben "we" niks. Niet in staat zijn een fatsoenlijke enquête te maken belooft veel.
Naast de grote mond die TS opzet als hem wordt gewezen op zijn slechte Nederlands (zeker voor een master student) begint ook deze enquête weer met persoonlijke vragen. Leren ze nu werkelijk helemaal niks meer? Eerst onderzoek je het onderwerp en pas daarna, aan het eind, stel je de persoonlijke vragen om iets met de antwoorden te kunnen.
Maar ja, ook nu wel zal de respons van TS gaan over mij en niet over de inhoud van de kritiek.
Maar ja, ook nu wel zal de respons van TS gaan over mij en niet over de inhoud van de kritiek.
Tenenkrommend, het lijkt erop alsof de Engelstalige tekst even door een online vertaler is gehaald. Dat leest wat mij betreft zo onprettig, dat ik gestopt ben met invullen van de enquête, dit ondanks het wat mij betreft interessante onderwerp.
Constructieve feedback geven (zoals 'misschien kun je nog even naar je grammatica kijken') is wat anders dan de manier waarop het er hier aan toe gaat ('gepruts', 'halfbakken studentje', etc). Petje af! Op een constructieve manier kan ik het zeker wel waarderen. Maar aan jullie reacties te lezen verspreid over dit hele forum zijn jullie meer uit op mensen afkraken en daarmee jezelf verheffen. Maar gelukkig biedt de online wereld een uitweg voor mensen die in het dagelijks offline leven weinig kans van slagen hebben. Hopelijk zijn jullie niet al te jong meer, anders wens ik jullie heel veel succes met de rest van jullie leven en die knorrigheid die jullie mee moeten dragen.
Bedankt voor de feedback trouwens!
Goed zo jongen, jij komt er wel.
Ik citeer mezelf even hierboven,ad89 schreef:Constructieve feedback geven (zoals 'misschien kun je nog even naar je grammatica kijken') is wat anders dan de manier waarop het er hier aan toe gaat ('gepruts', 'halfbakken studentje', etc). Petje af! Op een constructieve manier kan ik het zeker wel waarderen. Maar aan jullie reacties te lezen verspreid over dit hele forum zijn jullie meer uit op mensen afkraken en daarmee jezelf verheffen. Maar gelukkig biedt de online wereld een uitweg voor mensen die in het dagelijks offline leven weinig kans van slagen hebben. Hopelijk zijn jullie niet al te jong meer, anders wens ik jullie heel veel succes met de rest van jullie leven en die knorrigheid die jullie mee moeten dragen.
Dat vind ik redelijk constructief, ik geef toch duidelijk aan waarom ik gestopt ben met je enquête?Dat leest wat mij betreft zo onprettig, dat ik gestopt ben met invullen van de enquête, dit ondanks het wat mij betreft interessante onderwerp.
Maar los van mijn mening, van een master student in een richting als Strategic Marketing, waarbij externe communicatie eigenlijk onvermijdelijk is, is dit echt gewoon onder de maat. En dat weet ik omdat ik een corporate communication manager ken in de levensmiddelen sector, die verantwoordelijk is voor precies het onderwerp van je enquête, alsmede mijn vriendin die op zo'n enquête voor een Belgisch bedrijf haar bachelor heeft gehaald. Die van haar heb ik hier even naast gelegd, en die is gewoon grammaticaal veel beter opgebouwd.
Dat kunnen sommige mensen, mezelf incluis, hier misschien iets subtieler brengen, maar don't shoot the messenger, de boodschap is gewoon juist.