Hallo allemaal,
Ik ben een student Marketing Management van de Rijksuniversiteit Groningen.
Op het moment ben ik bezig met mijn masterscriptie over de elektrische auto.
Heeft deze een kans van slagen? Welke factoren zijn het belangrijkste bij een eventuele aanschaf van een auto?
Het is nog een vrij nieuw product en daarom is er nog weinig onderzoek naar gedaan. Toch vind ik het een heel erg interessant onderwerp en ben ik van mening dat we weinig keus hebben dan alternatieven zoeken voor auto's die op bezine/diesel rijden.
Ik ben erg benieuwd naar uw mening!
Zou u mij willen helpen door 10 minuten de tijd te nemen en mijn enquete in te vullen?
https://groningen.qualtrics.com/SE/?SID ... dVzHVGLqXH
Alvast heel erg bedankt!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onderzoek Elektrische Auto
Re: Onderzoek Elektrische Auto
Valt wel mee 215000 hits op Google in Nederlands waaronder ook andere universiteiten.Het is nog een vrij nieuw product en daarom is er nog weinig onderzoek naar gedaan.
En 136000 resultaten in Engels.
elektrische auto is niet nieuw in 1974 dus ver voor u geboorte was er al de Witkar in Amsterdam
deze had korte bestaansduur in 1979 alsnog geprobeerd maar snel weer vertrokken.
De nu rijdende Smarts is wel een redelijk succes.
Succes met uw scriptie.
gr Henk
Dank u wel voor uw reactie.
De eerste echte elektrische auto bestond ook al in 1881 (perry & ayrton).
Alleen bedoel ik met nieuw product dat het nog in de begin fase van het acceptatie proces (theorie van Rogers - diffusion of innovation) zit, er zijn er pas rond de 12.000 verkocht in NL.
Mijn onderzoek richt zich dan ook op factoren die de verkoop zouden kunnen bevorderen en de sociale invloed hierop. Wat een andere insteek is dan de meeste onderzoeken
Daarom ben ik ook erg benieuwd naar de uitkomst!
De eerste echte elektrische auto bestond ook al in 1881 (perry & ayrton).