Hallo allemaal,
Ik ben een student Marketing Management van de Rijksuniversiteit Groningen.
Op het moment ben ik bezig met mijn masterscriptie over de elektrische auto.
Heeft deze een kans van slagen? Welke factoren zijn het belangrijkste bij een eventuele aanschaf van een auto?
Het is nog een vrij nieuw product en daarom is er nog weinig onderzoek naar gedaan. Toch vind ik het een heel erg interessant onderwerp en ben ik van mening dat we weinig keus hebben dan alternatieven zoeken voor auto's die op bezine/diesel rijden.
Ik ben erg benieuwd naar uw mening!
Zou u mij willen helpen door 10 minuten de tijd te nemen en mijn enquete in te vullen?
https://groningen.qualtrics.com/SE/?SID ... dVzHVGLqXH
Alvast heel erg bedankt!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onderzoek Elektrische Auto
Re: Onderzoek Elektrische Auto
Valt wel mee 215000 hits op Google in Nederlands waaronder ook andere universiteiten.Het is nog een vrij nieuw product en daarom is er nog weinig onderzoek naar gedaan.
En 136000 resultaten in Engels.
elektrische auto is niet nieuw in 1974 dus ver voor u geboorte was er al de Witkar in Amsterdam
deze had korte bestaansduur in 1979 alsnog geprobeerd maar snel weer vertrokken.
De nu rijdende Smarts is wel een redelijk succes.
Succes met uw scriptie.
gr Henk
Dank u wel voor uw reactie.
De eerste echte elektrische auto bestond ook al in 1881 (perry & ayrton).
Alleen bedoel ik met nieuw product dat het nog in de begin fase van het acceptatie proces (theorie van Rogers - diffusion of innovation) zit, er zijn er pas rond de 12.000 verkocht in NL.
Mijn onderzoek richt zich dan ook op factoren die de verkoop zouden kunnen bevorderen en de sociale invloed hierop. Wat een andere insteek is dan de meeste onderzoeken
Daarom ben ik ook erg benieuwd naar de uitkomst!
De eerste echte elektrische auto bestond ook al in 1881 (perry & ayrton).
Alleen bedoel ik met nieuw product dat het nog in de begin fase van het acceptatie proces (theorie van Rogers - diffusion of innovation) zit, er zijn er pas rond de 12.000 verkocht in NL.
Mijn onderzoek richt zich dan ook op factoren die de verkoop zouden kunnen bevorderen en de sociale invloed hierop. Wat een andere insteek is dan de meeste onderzoeken
Daarom ben ik ook erg benieuwd naar de uitkomst!
En er wordt weer direct persoonlijke informatie gevraagd, laat maar zitten dus.
helemaal mee eens
Inderdaad. Allemaal persoonlijke vragen.
Dan bedoelen jullie denk ik demografische gegevens?
Geen enkel onderzoek kan zonder een paar van deze gegevens helaas... Bij misschien wat 'persoonlijkere' gegevens kunt u altijd het antwoord wil ik niet geven aanvinken.
Maar toch bedankt voor jullie tijd en moeite om mij te helpen afstuderen
Geen enkel onderzoek kan zonder een paar van deze gegevens helaas... Bij misschien wat 'persoonlijkere' gegevens kunt u altijd het antwoord wil ik niet geven aanvinken.
Maar toch bedankt voor jullie tijd en moeite om mij te helpen afstuderen
Prima enquête. De kritiek snap ik niet: de vragen/antwoorden zijn helemaal niet persoonlijk want ze zijn niet tot een persoon te herleiden. Bovendien wordt de mogelijkheid geboden om vragen niet te beantwoorden.
Succes met je masterscriptie!
Succes met je masterscriptie!