(om te gieren). Ehh...sorry, maakt ook geluid..kuklos schreef:Wees voorzichting daarmee, anders heeft TS last van het geluid en moet er weer een onderzoek naar komen.puma73 schreef:staande ovatie
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onderzoek naar hoogfrequent geluid
Re: Onderzoek naar hoogfrequent geluid
Geluid is overal om je heen,zelfs in de nacht en zelfs op de hei is er geluid.
Misschien is het voor Gezondheid beter als hij naar een geluidloze en geluid tegenhoudende bunker verhuist onder de grond want dan heeft hij geen last meer van hoge,lage of andere soortig geluid.
Alleen wordt het wel lastig voor de postbezorger omdat je daar geen huisnummer kan plaatsen.
Tenzij je natuurlijk een brievenbus systeem maakt waarbij de post zo in je bunker valt en daar kan je wel een huisnummer bij plaatsen.
Misschien is het voor Gezondheid beter als hij naar een geluidloze en geluid tegenhoudende bunker verhuist onder de grond want dan heeft hij geen last meer van hoge,lage of andere soortig geluid.
Alleen wordt het wel lastig voor de postbezorger omdat je daar geen huisnummer kan plaatsen.
Tenzij je natuurlijk een brievenbus systeem maakt waarbij de post zo in je bunker valt en daar kan je wel een huisnummer bij plaatsen.
-
Heeft toevallig dat hoge geluid invloed op je hersenpan,...???
Je bent zo maf
Maakt op zich niet uit,maar je slaat beetje door en komt niet helemaal helder over,beetje rare topics..zeg maar....typisch jou
Je bent zo maf
Maakt op zich niet uit,maar je slaat beetje door en komt niet helemaal helder over,beetje rare topics..zeg maar....typisch jou
Laatst gewijzigd door rozemarijntje op 06 mar 2014 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Er wordt selectief gereageerd op reactie van KNO arts. Vervolgens wordt het wederom off-topic gereageerd.
Ach gut. Je meet met twee maten. Jij reageert selectief op anderen, maar daar horen we je niet over.
-
Ik ga verder hier niet meer op in, zinloze energie verspilling. Op andere fora vind je veel serieuzere reacties die juist wel ingaan op zaken, zonder daarmee een ander te gaan kwetsen. Het is hierop het forum typerend dat mensen elkaar naar het leven gaan staan en ruzie menen te zoeken. Op Radio 4 had je ook een forum. Daar ging men ook de huid vol schelden dat men daar besloten heeft het gehele forum te gaan sluiten. Zoals Marijnissen van de SP zegt 80% wat op internet te vinden is afvalbak. Ik geef hier reacties van KNO artsen aan en dergelijke. Het voor de boventoon aan de reacties te zien dat er weinig inhoudelijk op ingegaan wordt op zaken. De ware identiteit van de user is hier niet op te zien. En ik vraag me af hoeveel werkelijke deskundigen hier op het forum aanwezig zullen zijn. Verdere reacties hebben geen zin en zijn alleen maar ruzie zoekend.
Nogmaals reactie van de KNO arts:
Geachte heer,
Dank voor uw uitgebreide informatie en toelichting over de mogelijke
risico’s van de Mosquito kattenverjager. Spijtig dat u en uw dochter hierbij klachten hebben ontwikkeld.
Het gebruik van en onderzoek naar dit soort apparatuur met ultrasoon
of hoog frequent geluid is relatief nieuw en de onderzoeksgegevens erover zijn nog incompleet of onduidelijk. Het staat wel vast dat langdurige blootstelling aan geluid van een niveau van 110 dB risicovol is en schade aan het gehoor kan geven. En die schade aan het gehoor kan gepaard gaan met oorsuizen/tinnitus of andere klachten. Overigens is het niet bij iedereen gelijk in welke mate er schade optreedt of dat er wel of niet tinnitus optreedt. Hierin zijn individueel grote verschillen, waardoor het ook moeilijk is om stellig te zijn over de effecten van de apparatuur. Zoals u waarschijnlijk bekend zal zijn, is schade aan het gehoor veelal onherstelbaar. Hoortoestellen kunnen soms uitkomst bieden, ook om eventuele tinnitus minder duidelijk te ervaren. De ernst van de tinnitus en de invloed op het functioneren zijn te verbeteren via training/advisering via een audiologisch centrum en/of gedragstherapeutische ondersteuning. Op onze afdeling proberen wij personen met deze klachten zoveel mogelijk de gewenste zorg te bieden.
Er wordt de zin van deze bovenstaande arts alleen de tekst naar voren gehaald dat de onderzoeken incompleet zijn. De zin die erop volgt dat het risicovol is en schade aan het gehoor kan geven wordt aan voorbij gegaan. Uit een nieuwe gegevens doet blijken dat er 140 decibel uit zo'n toestel komt. De reactie van een andere KNO arts wordt compleet genegeerd. Hoe kan het toch dat precies het selectief groepje mensen hier op het forum (dezelfde mensen die steeds op mij menen te moeten reageren) steeds er uit halen dat het een veilig product geeft.
Een andere vergelijking is een alarm palen die één keer in de maand afgaan. Daaruit komt ook heel veel geluid (dan wel geen hoogfrequent geluid) echter die geluidsboxen staan op een zodanige hoogte dat je daar niet dichtbij met je gehoor kan komen. Bij een luidspreker met hoogfrequent geluid van 140 decibel dat voor in de tuin staat kunnen kinderen zeer dichtbij met hun oren komen. NVWA meet het geluid op vanaf één meter maar je kunt dichterbij komen. Ook een test dat nota bene door Radar zelf gedaan is wordt hier compleet genegeerd. Maar goed, dat doen fabrikanten ook die gaan uit van de positieve testresultaten en de negatieve zaken worden over het hoofd gezien. Het is kennelijk verboden op dit forum om bepaalde zaken bespreekbaar te maken. Met weinig fatsoen wordt er met mij omgegaan.
Geachte heer,
risico’s van de Mosquito kattenverjager. Spijtig dat u en uw dochter hierbij klachten hebben ontwikkeld.
of hoog frequent geluid is relatief nieuw en de onderzoeksgegevens erover zijn nog incompleet of onduidelijk. Het staat wel vast dat langdurige blootstelling aan geluid van een niveau van 110 dB risicovol is en schade aan het gehoor kan geven. En die schade aan het gehoor kan gepaard gaan met oorsuizen/tinnitus of andere klachten. Overigens is het niet bij iedereen gelijk in welke mate er schade optreedt of dat er wel of niet tinnitus optreedt. Hierin zijn individueel grote verschillen, waardoor het ook moeilijk is om stellig te zijn over de effecten van de apparatuur. Zoals u waarschijnlijk bekend zal zijn, is schade aan het gehoor veelal onherstelbaar. Hoortoestellen kunnen soms uitkomst bieden, ook om eventuele tinnitus minder duidelijk te ervaren. De ernst van de tinnitus en de invloed op het functioneren zijn te verbeteren via training/advisering via een audiologisch centrum en/of gedragstherapeutische ondersteuning. Op onze afdeling proberen wij personen met deze klachten zoveel mogelijk de gewenste zorg te bieden.
Er wordt de zin van deze bovenstaande arts alleen de tekst naar voren gehaald dat de onderzoeken incompleet zijn. De zin die erop volgt dat het risicovol is en schade aan het gehoor kan geven wordt aan voorbij gegaan. Uit een nieuwe gegevens doet blijken dat er 140 decibel uit zo'n toestel komt. De reactie van een andere KNO arts wordt compleet genegeerd. Hoe kan het toch dat precies het selectief groepje mensen hier op het forum (dezelfde mensen die steeds op mij menen te moeten reageren) steeds er uit halen dat het een veilig product geeft.
Een andere vergelijking is een alarm palen die één keer in de maand afgaan. Daaruit komt ook heel veel geluid (dan wel geen hoogfrequent geluid) echter die geluidsboxen staan op een zodanige hoogte dat je daar niet dichtbij met je gehoor kan komen. Bij een luidspreker met hoogfrequent geluid van 140 decibel dat voor in de tuin staat kunnen kinderen zeer dichtbij met hun oren komen. NVWA meet het geluid op vanaf één meter maar je kunt dichterbij komen. Ook een test dat nota bene door Radar zelf gedaan is wordt hier compleet genegeerd. Maar goed, dat doen fabrikanten ook die gaan uit van de positieve testresultaten en de negatieve zaken worden over het hoofd gezien. Het is kennelijk verboden op dit forum om bepaalde zaken bespreekbaar te maken. Met weinig fatsoen wordt er met mij omgegaan.
Laatst gewijzigd door gezondheid op 06 mar 2014 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
1 ding is zeker jij bent geen deskundige.gezondheid schreef:En ik vraag me af hoeveel werkelijke deskundigen hier op het forum aanwezig zullen zijn.
Een deskundige neemt namelijk de tijd om in discussie te gaan met mensen en ook de zaken van een andere kant te bekijken.
Het enige wat jij doet is nietszeggende links plaatsen en geen antwoord geven op vragen die worden gestelt.
-
Als u derhalve van mening bent dat het product veilig is wil ik u uitdagen om deze geluiden te gaan testen op uw eigen kinderen en hun bevindingen door te geven. Als u ballen heeft gaat u in op dat aanbod. Gelukkig neemt tweede kamer lid wel degelijk serieus in tegenstelling tot het selectieve gezelschap van hier op het forum. Het valt mij op dat het steeds dezelfde personen zijn die hun mening moeten ventileren in een negatief opzicht. Derhalve hebben zij zo'n grote machtspositie op het forum opgebouwd dat dergelijke onderwerpen dan verwijderd gaan worden.
Laatst gewijzigd door gezondheid op 06 mar 2014 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Ga gewoon weg van dit forum en hou op met oneindig vaak dezelfde discussie te starten. Als al die andere fora zoveel beter zijn, wat doe jij hier dan nog?gezondheid schreef:Ik ga verder hier niet meer op in, zinloze energie verspilling.
-
Ik haal dus niks uit zijn verband; dit is wat jouw KNO-arts zegt over onderzoeken inzake mosquito's. Al het andere wat hij schrijft zijn algemene uitspraken over gehoorschade.gezondheid schreef:
Geachte heer,
of hoog frequent geluid is relatief nieuw en de onderzoeksgegevens erover zijn nog incompleet of onduidelijk.
Jij bent juist degene die er uit haalt wat je wilt lezen.
-
Omdat er ook andere mensen zijn op dit forum die het lezen en niet reageren. Ik wil voor dit product waarschuwen. Waar is uw hart? Kijkt u wel om naar mensen? Ik heb talloze kinderen gezien die dit geluid pijnlijk vonden. Kennelijk heeft u dat niet gezien. Wat doet dat met u? Zij steken hun handen in de oren. Vooral kinderen rond 5 jaar die nog een uitstekend gehoor hebben. Maar er is al voorspeld dat er een tijd komt dat mensen harteloos zijn en lasteren.
-
Ik wil niet veel zeggen, maar tinnitus kan ook komen door stilte, omdat het gehoor nu eenmaal zo is gebouwd dat het prikkels wil verwerken. Zonder prikkels maakt het gehoor er zelf wat van.gilas schreef:Geluid is overal om je heen,zelfs in de nacht en zelfs op de hei is er geluid.
-
Kuklos. We communiceren kennelijk langs elkaar heen. Je geeft continu weer aan dat ik niet eens ben met de mensen waarbij ik niet tegen kan. Natuurlijk kan ik daar wel tegen. Echter maar daar ga jij dan weer niet op in is dat mensen het bestempelen als onzin zonder enige onderbouwing. Natuurlijk moet ik geen woorden in jouw mond leggen. . Ik hecht meer waarde aan wat een KNO arts zegt dan een leek. Telkens zie je keer op keer dat de discussie verzeild raakt in off topic zaken.
Hierbij overzicht:
Het geluid is 140 decibel van het apparaat. Ik zou zeggen trek uw conclusie.
Hierbij overzicht:
Het geluid is 140 decibel van het apparaat. Ik zou zeggen trek uw conclusie.
Laatst gewijzigd door Radar op 06 mar 2014 16:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: off topic
Reden: off topic
@gezondheid, geen idee hoe oud je dochter is maar ik hoop dan maar dat ze geen DJ feesten gaat bezoeken. Waarvan ook al heel lang bekend is dat de dB 's voor jong en oud schadelijk is voor het gehoor. Dus wel bij Arwin van Buuren en consorten weghouden. Is trouwens ook met de speakertjes die ze in de oren doen, om 'muziek' te luisteren als ze fietsen, worden ze doof van (nog maar niet te spreken over die gevaarlijke handeling: in het verkeer horen ze ook niets. Dus schadelijk.
Deel van het bericht door de Moderator verwijderd i.v.m. off topic
Deel van het bericht door de Moderator verwijderd i.v.m. off topic
Ach gut.gezondheid schreef:Kuklos jij irriteert mij nogal.
Laten we eens gaan kijken naar een andere discussie, die je net hebt geopend en over EXACT HETZELFDE onderwerp gaat, zie Te harde muziek in discotheken. Jij opent een topic over te harde muziek in discotheken, en plaatst een link naar een onderzoek. In het onderzoek zelf echter begint men met:
MP3 spelers en andere audioapparaten. Die vermeld je echter niet in de titel van het topic. Bovendien open je weer een discussie over exact hetzelfde onderwerp. Daarmee compleet de forumregels negerend.Dit komt voornamelijk door het verkeerd gebruik van MP3-spelers, andere audioapparaten, of in discotheken bij het uitgaan.
Waar blijft trouwens die reactie op de inhoudelijke kritiek van Newmikey?
-
Ik heb je nu al een aantal keren aangegeven waarom ik het niet met je eens ben, maar daar ga je niet op in. Het enige wat je doet is uitspraken uit hun verband blijven rukken, en als iemand er wat van zegt doe je of je oost-indisch blind bent en ga je gewoon door met exact diezelfde uitspraken op exact dezelfde manier uit hun verband rukken.gezondheid schreef:Kuklos jij irriteert mij nogal. We communiceren kennelijk langs elkaar heen. Je geeft continu weer aan dat ik niet eens ben met de mensen waarbij ik niet tegen kan. Natuurlijk kan ik daar wel tegen. Echter maar daar ga jij dan weer niet op in is dat mensen het bestempelen als onzin zonder enige onderbouwing.
Ja,dan ga ik naar de KNO arts en vraag een verwijskaart zodat ik precies op maat ge maakte oordopjes kan aanschaffen.gezondheid schreef:Het geluid is 140 decibel van het apparaat. Ik zou zeggen trek uw conclusie.
Deze worden ook nog eens door mijn zorgverzekering vergoed.
Die komt er niet want dan moet Gezondheid zelf gaan nadenken i.p.v dat hij een link kan neerzetten.kuklos schreef: Waar blijft trouwens die reactie op de inhoudelijke kritiek van Newmikey?
-
Hierbij tool van het aantal decibel en de schadelijkheid daarvan. Volgens specificatie van het toestel is dat 140 decibel.
http://www.hoorstichting.nl/test/
De specificatie van toestel:
http://www.vngmagazine.nl/nieuws/15737/ ... nverjagers
http://www.hoorstichting.nl/test/
De specificatie van toestel:
http://www.vngmagazine.nl/nieuws/15737/ ... nverjagers
Dit topic sluiten we i.v.m. het vele geruzie.