LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onderzoek voor nieuwe krant

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
benthe-s

Onderzoek voor nieuwe krant

Ongelezen bericht door benthe-s »

Hallo allemaal!

Voor een onderzoek naar de introductie voor een nieuwe krant, ben ik samen met mijn projectgroep van de opleiding Media, Informatie & Communicatie aan de Hogeschool van Amsterdam, op zoek naar respondenten.

Wij onderzoeken de volgende doelgroepen: 'jonge gezinnen van 25 tot en met 40 jaar met kinderen' en 'eenpersoonshuishoudens van 35 tot en met 55 jaar'. Voor beide doelgroepen geldt, dat men woonachtig moet zijn in Amsterdam en omgeving.

Valt u binnen één van de categorieën, dan zou u ons een groot plezier doen door de enquête in te vullen op onderstaande link. De enquête zal maximaal 8 minuten van uw tijd in beslag nemen.

http://www.thesistools.com/web/?id=440212

Alvast bedankt!

witte angora

Re: Onderzoek voor nieuwe krant

Ongelezen bericht door witte angora »

Bij vraag 9 ben ik maar gestopt, zie nog steeds niets dat te maken heeft met nieuwe kranten.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

witte angora schreef:Bij vraag 9 ben ik maar gestopt, zie nog steeds niets dat te maken heeft met nieuwe kranten.
Dacht dat 't aan mij lag; voegt geen drol toe. En jonge gezinnen hebben al helemaal geen behoefte/tijd om....Niet dat ik mee mocht doen, maar toch....

encore

Ongelezen bericht door encore »

Dus eigenlijk is het gewoon een nieuwe vorm van spam om een proefabo op de krant te slijten..
walg kots yeach

benthe-s

Ongelezen bericht door benthe-s »

Het klopt dat de eerste vragen niks met kranten te maken hebben. We moeten vanuit school de enquête vanuit verschillende niveau's opbouwen: eerst algemeen (geslacht, mediagebruik etc) daarna domeinspecifiek (krantenbranche) en daarna merkspecifiek (het nieuwe product). Vandaar dat de eerste aantal vragen lijken alsof het niks toe voegt, maar dat doet het voor ons onderzoek en het beschrijven van de doelgroep zeker wel.

De krant waarvoor wij onderzoek moeten doen, bestaat nog niet en kent enkel grove schetsen. Deze moeten wij een door middel van communicatie introduceren onder de doelgroep. Uiteraard is het voor ons belangrijk te achterhalen wat de doelgroep belangrijk vindt en of er behoefte is naar deze krant.

Hopelijk heb ik jullie hiermee wat meer ingelicht.

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Laatst gewijzigd door Mucha op 29 nov 2014 01:16, 5 keer totaal gewijzigd.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Mucha schreef:Komt bij mij ook vreemd over. Dus bij vraag 10 ben ik ermee op gehouden. Bovendien, hoeveel geld ik per maand over heb om te besteden aan vrije tijd gaat je niks aan. Die optie had je er beter bij kunnen voegen.
Dat was nou net een vraag waar ik totaal geen moeite mee had: invullen dat ik 90% overhoud om te besteden aan vrije tijd kan immers ook? Er is niet gevraagd om eerlijk te antwoorden, toch? :lol:

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Gesloten