LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pakket kwijt bij PostNL, wat nu?
Pakket kwijt bij PostNL, wat nu?
Ik heb een pakket verstuurd via PostNL, op 11-09-2021. Ik heb op het verzendbewijs het goede adres staan en heb het goed bewaard.
Mevrouw ging kijken bij de barcode die ik had gestuurd als verzendbewijs. Daar stond 'bezorgtijd nog onbekend', adres onjuist , zending gaat retour naar afzender. Gelukkig had ik mijn postcode en huisnummer erbij vermeld. Na een week nog niets ontvangen. Ik heb gebeld met PostNL: 'Oh maar mevrouw dat duurt vaak wel 14 dagen.Ligt vast op het depot. Oke..wachten ....wachten en vervolgens maar weer een paar keer gebeld en ook een paar keer gemaild. 'Komt vast goed mevrouw.' Mooi niet! 'Of het pakket herkenbaar was?' Jazeker. wit/grijs met tijgerprintverpakking. Er zat kleding in, goed verpakt met veel breed plakband.
Ik heb vervolvens weer een mail gestuurd waar blijft mijn pakket. 'Sorry mevrouw, het pakket is helaas kwijt, onze excuses.' Wat koop ik daarvoor. Zo ga je toch niet met andermans spullen om?
Wat kan ik nu doen?
Mevrouw ging kijken bij de barcode die ik had gestuurd als verzendbewijs. Daar stond 'bezorgtijd nog onbekend', adres onjuist , zending gaat retour naar afzender. Gelukkig had ik mijn postcode en huisnummer erbij vermeld. Na een week nog niets ontvangen. Ik heb gebeld met PostNL: 'Oh maar mevrouw dat duurt vaak wel 14 dagen.Ligt vast op het depot. Oke..wachten ....wachten en vervolgens maar weer een paar keer gebeld en ook een paar keer gemaild. 'Komt vast goed mevrouw.' Mooi niet! 'Of het pakket herkenbaar was?' Jazeker. wit/grijs met tijgerprintverpakking. Er zat kleding in, goed verpakt met veel breed plakband.
Ik heb vervolvens weer een mail gestuurd waar blijft mijn pakket. 'Sorry mevrouw, het pakket is helaas kwijt, onze excuses.' Wat koop ik daarvoor. Zo ga je toch niet met andermans spullen om?
Wat kan ik nu doen?
Re: Pakket kwijt bij PostNL, wat nu?
U kunt een nieuwe zending klaarmaken, en deze opsturen.
U bent verantwoordelijk als verzender van het pakketje.
U bent verantwoordelijk als verzender van het pakketje.
-
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51
Re: Pakket kwijt bij PostNL, wat nu?
Zo gaan ze ook niet met andermans spullen om, maar als je vele miljoenen stukken moet verwerken dan kan je je ook wel voorstellen dat er wel eens iets fout kan gaan. Het probleem met post- en pakketverzending is dat er per definitie geen end-to-end controle op kan zitten. Het kan overal in de keten fout gaan.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Pakket kwijt bij PostNL, wat nu?
Er gaat veel te veel fout bij PostNL. Dat heeft veel met arbeidsomstandigheden te maken. Tracktrace-informatie klopt ook vaak gewoon niet.
Het is een kwestie van zienswijze. PostNL vindt deze manier van werken nu eenmaal acceptabel.
https://www.consumentenbond.nl/online-k ... ver-postnl
Een artikel van ruim twee jaar geleden. De situatie is niet verbeterd. Integendeel.
Het is een kwestie van zienswijze. PostNL vindt deze manier van werken nu eenmaal acceptabel.
https://www.consumentenbond.nl/online-k ... ver-postnl
Een artikel van ruim twee jaar geleden. De situatie is niet verbeterd. Integendeel.
Re: Pakket kwijt bij PostNL, wat nu?
Een bezorger van POSTNL heeft een briefje door de bus gedaan (niet thuis bericht ) met de tekst pakje voor deur. dit zag ik om dat er een mail was gekomen ven POSTNL met de melding pakje afgeleverd .Maar er lag geen pakje meer voor de deur .POSTNL klanten service gebeld ,die zij je moet dat bij de verzender melden . Die was ALIEXPRESS en daar zegt men wij hebben bericht dat het is afgeleverd ,dus je moet bij de bezorger zijn. Nogmaals contact met de
klantenservice omdat ik een klacht bij klacht .nl had gedaan. Het antwoord was wij kunnen niets want het is niet verzekerd verzonden . Dus en je geld kwijt en geen pakje . Is wel gek men doet zijn werk niet goed en je hebt geen recht van spreken en dus kan men bij POSTNL er mee weg komen
Navy_mr
klantenservice omdat ik een klacht bij klacht .nl had gedaan. Het antwoord was wij kunnen niets want het is niet verzekerd verzonden . Dus en je geld kwijt en geen pakje . Is wel gek men doet zijn werk niet goed en je hebt geen recht van spreken en dus kan men bij POSTNL er mee weg komen
Navy_mr
Re: Pakket kwijt bij PostNL, wat nu?
Alleen moet jij niet achter Postnl aan, maar Ali, aangezien zij de klant van Postnl zijn. En willen ze dat niet, dan zouden ze je terug moeten betalen.
-
- Berichten: 12822
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Pakket kwijt bij PostNL, wat nu?
Iets dat u goed verpakt vindt hoeft voor PostNL niet goed te zijn. Mocht het een plastic zak zijn die u verstuurd heeft, dan kan een klein stukje al genoeg zijn om te blijven haken ergens op de band of in de container. En mocht de verpakking kapot gaan, dan is dit niet meteen te zien en zal er later ergens een kledingstuk te vinden zijn en op een andere plek een verpakking. Maar ja, ligt het kledingstuk ergens naast de lopende band, dan zal dat pas terecht komen als ze een keer onderhoud plegen of een schoonmaakwoede houden,
Re: Pakket kwijt bij PostNL, wat nu?
Ach ja PostNL. Ze vinden zichzelf geweldig, helaas vinden klanten dat niet. Ze raken niet alleen pakketjes kwijt, maar ook aangetekende brieven. Vervolgens halen ze hun schouders op want de verzender is aansprakelijk. Wie heeft het stuk het laatst in handen gehad? Juist PostNL. In het buitenland werken ze samen met figuren die nog slechter zijn dan zijzelf. Gooien pakketje maar ergens neer, zo van het is in de straat en nu zoeken jullie het maar uit. Was wel een handtekening vereist voor ontvangst! Vervolgens halen zowel zij als PostNl hun schouders op.
PostNL is ook meester in het foutief registreren van adressen. Jij kan het er wel goed op hebben geschreven, maar vervolgens is het niet goed ingevoerd in het “systeem“. Na verloop van tijd wordt het barcodenummer hergebruikt en dat is binnen het jaar. Je kunt je voorstellen dat het lastig uitzoeken wordt, lees hebben ze geen zin in.
PostNL is ook meester in het foutief registreren van adressen. Jij kan het er wel goed op hebben geschreven, maar vervolgens is het niet goed ingevoerd in het “systeem“. Na verloop van tijd wordt het barcodenummer hergebruikt en dat is binnen het jaar. Je kunt je voorstellen dat het lastig uitzoeken wordt, lees hebben ze geen zin in.
Re: Pakket kwijt bij PostNL, wat nu?
Onderaan op https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... ek-geraakt staat wat je kunt doen.
Re: Pakket kwijt bij PostNL, wat nu?
Komt nog iets bij. Klantenservice is er niet om de klant van dienst te zijn. Bij zo'n beetje alle bedrijven krijg je te horen: “weet niet“ / “Kan niet“ / “ Kan er niets aan doen“, Er werkt geen gekwalificeerd personeel meer, het is alleen “aanwezig“ zodat eind van de maand loon wordt bijgeschreven. Er is nog een probleem, vaak zit de klantenservice niet in Nederland, maar bijvoorbeeld in Marokko. Die mensen spreken beperkt Nederlands en kunnen en MOGEN niets.
Ik had laatst iemand van Hema Nederland aan de telefoon, ze woont echter in Zuid-Spanje, ik bedoel maar. Even naar het magazijn lopen is er niet bij. Ik heb het niet over het thuiswerken in Coronatijd, dit is standaard.
Ik had laatst iemand van Hema Nederland aan de telefoon, ze woont echter in Zuid-Spanje, ik bedoel maar. Even naar het magazijn lopen is er niet bij. Ik heb het niet over het thuiswerken in Coronatijd, dit is standaard.
Re: Pakket kwijt bij PostNL, wat nu?
Afgelopen jaren zijn er heel wat door mij opgestuurde pakjes niet aangekomen en kwijtgeraakt. Krijg zelf ook verkeerd bezorgde post. Heb dit weekend ook een klacht ingediend omdat er (weer) fatsoenlijk aangebeld wordt door bezorger van Post.nl. Je betaalt steeds meer maar krijgt steeds minder service!! Gewoon pech wordt er gezegd!
-
- Berichten: 12822
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Pakket kwijt bij PostNL, wat nu?
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef en drempels nog kuilen waren, dan had je op 1 locatie een hoofdkantoor zitten met een magazijn er bij. Een eigen magazijn is nogal duur en voorraad daar neerleggen word wat goedkoper door het dure geld, maar is simpelweg doodliggend geld.
Hema heeft meerdere distributiecentra. De nieuwste is 34.000m2 groot, daar loop je dus niet even doorheen. Overigens is het niet alleen Hema die hier gebruik van maakt, dankzij overnames en samenwerkingen worden vanuit dat magazijn ook FanPrix en Casino Frankrijk bevoorraad. En mocht dat niet genoeg zijn, vanaf die locatie word ook Mexico, Quatar en de VAE bevoorraad. Daar heb je als klantenservicemedewerker van Hema dus helemaal niets te zoeken.
Dat klantenservices uitbesteed worden is ook niets nieuws. In ons kleine kikkerlandje hebben we in elke bedrijfstak een te kort aan personeel. In vele andere landen staat ze te springen om te werken. Zelfs met een lager loon dan dat wij willen hebben. Tja, dan is de keuze natuurlijk simpel.
Re: Pakket kwijt bij PostNL, wat nu?
Heb Contact gehad met POSTNL klanten service en die zeggen volgens ons onderzoek heeft de bezorger het af gegeven dus kunnen wij niets doen .U moet bij de verzender zijn en die zegt wij hebben een melding van POSTNL dat het pakket geleverd is dus doen wij niets .En POSTNL zegt ondanks dat ik een niet thuis bericht heb van PAKKET VOOR DE DEUR daar kunnen wij niets mee u moet bij de verzender zijn .Dus het is nog steeds zo bij POSTNL men zegt dat het geleverd is en de ontvanger is de KLOS
Navy_mr
Navy_mr
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Pakket kwijt bij PostNL, wat nu?
Die schrijfwijze is onveranderd gebleven.Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef...