Lennardkvw schreef:Leo The Emperor schreef:Volgens mij past het onderzoek beter in de vakgroep psychologie.
In hoeverre zijn mensen bereid verstrekkende uitspraken te doen over een product waar ze totaal niks vanaf weten..
Dat is marketing, waarom kies je bepaalde producten? Vaak weet je als consument weinig van het product af en maak je aannames aan de hand van kleine beetjes informatie die je binnen krijgt en past binnen de kennis die je al hebt. Voor een groot deel (bijna)psychologie dus.
Daarom heb je aan mij dus niks, ik trap niet in die marketingtrucjes.
Van de week weer eentje van WeekendMiljonairs, die had een fantááástische aanbieding, dus ik zeg: 'ik hoef niet'. Vent stomverbaasd.
Dus hij legt uit dat ik gratis en voor niks naar de studio mag komen. En ik zeg nog een keer: 'ik hoef niet'.
En hij wederom: jawel, maar het kost u helemaal niks. Dus ik zeg: 'en dan moet ik zeker een lot kopen'.
En hij weer: 'nee hoor, dat eerste lot betalen wij, dat u moet betalen komt pas over een maand'.
Heb gewoon de hoorn neergegooid, (het bovenstaande is nog maar een samenvatting). Want ik wist al na zijn eerste zin wat de bedoeling was. En dan toch doordrammen, tot blijkt dat ik het goed had ingeschat?
Maar weer on-topic: ik neem af en toe mee aan een marktonderzoekje, dan krijg ik foldertjes enzo, en dan moet ik daar mijn mening over geven. Dat is dus het idee van jouw scriptie. Maar die folder, daar kan ik nog mijn mening over vormen. Kleurgebruik, uitstraling, informatief, vriendelijk, enzovoorts. Een fictieve band met nauwelijks info, daar kan ik dus niks over zeggen. Dus ik zeg maar niks.