LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vragenlijst afstudeeronderzoek online hotel reviews
-
Vragenlijst afstudeeronderzoek online hotel reviews
Beste allemaal,
Voor mijn afstudeeronderzoek voor de studie Communicatie- en Informatiewetenschappen ben ik op zoek naar respondenten, die mijn vragenlijst over online hotel reviews in willen vullen. Dit kost slechts 10 minuten van uw tijd en ik ben er erg mee geholpen . De link naar de vragenlijst is:
https://tilburghumanities.qualtrics.com ... zJHRcWfceV
Alvast bedankt!
Groetjes, Annemiek
Voor mijn afstudeeronderzoek voor de studie Communicatie- en Informatiewetenschappen ben ik op zoek naar respondenten, die mijn vragenlijst over online hotel reviews in willen vullen. Dit kost slechts 10 minuten van uw tijd en ik ben er erg mee geholpen . De link naar de vragenlijst is:
https://tilburghumanities.qualtrics.com ... zJHRcWfceV
Alvast bedankt!
Groetjes, Annemiek
Re: Vragenlijst afstudeeronderzoek online hotel reviews
Denk dat mijn intelligentie onder het gemiddelde ligt. Je krijgt de naam te lezen van het Hotel, Sherwood Resort ****, Turkije-Alanya. Dan een 'verhaaltje': de badkamer was klein, maar de bediening was niet onattent. Dat is alle informatie.
En dan de vragen, eentje, de rest kan men lezen: het hotel beschikt over lelijke kamer enz. enz. Hoe weet men dat nu? Heb het Hotel gezocht op Google en kom alleen uit op Sherwood Breeze Resort. Hier valt voor mij niets in te vullen; jammer voor Annemiek.
En dan de vragen, eentje, de rest kan men lezen: het hotel beschikt over lelijke kamer enz. enz. Hoe weet men dat nu? Heb het Hotel gezocht op Google en kom alleen uit op Sherwood Breeze Resort. Hier valt voor mij niets in te vullen; jammer voor Annemiek.
-
Nou... er ontbrak simpelweg de mogelijkheid: weet niet/geen mening. Dan had je dat kunnen invullen voor de items die gewoon mbt die review niet van toepassing zijn, naar jouw mening dan.
Het gaat niet om het beoordelen van een hotel, maar het beoordelen van de review over het hotel. Wat kun je uit de review opmaken. Een 'schone kamer' zegt bijvoorbeeld niets over de 'kwaliteit van het eten'. Waarbij alle meningen natuurlijk ook nog eens subjectief zijn.
Alhoewel ik moet zeggen dat ik over het algemeen wel uitgebreidere reviews zie dan twee opmerkingen die in één zin zijn samengepropt.
Het gaat niet om het beoordelen van een hotel, maar het beoordelen van de review over het hotel. Wat kun je uit de review opmaken. Een 'schone kamer' zegt bijvoorbeeld niets over de 'kwaliteit van het eten'. Waarbij alle meningen natuurlijk ook nog eens subjectief zijn.
Alhoewel ik moet zeggen dat ik over het algemeen wel uitgebreidere reviews zie dan twee opmerkingen die in één zin zijn samengepropt.
Ik snap de vragen niet. Wat wil je onderzoeken. en wat is je doel?
-
Beste tenormin, witte angora en olaf79 hartelijk dank voor jullie bericht
Witte Angora heeft gelijk, het gaat om het beoordelen van de verschillende aspecten van het hotel op basis van de gegeven informatie in de review. Het is de bedoeling dat je op basis van deze (weinige) informatie je mening geeft over de stellingen.
De keuzemogelijkheid 'neutraal' kan wellicht als alternatief dienen voor de vragen waar geen mening over gevormd kan worden?
Met deze studie onderzoek ik of het taalgebruik in online hotel reviews effect heeft op de waardering van het hotel.
Ik hoop dat het invullen van de vragenlijst lukt met deze informatie
Witte Angora heeft gelijk, het gaat om het beoordelen van de verschillende aspecten van het hotel op basis van de gegeven informatie in de review. Het is de bedoeling dat je op basis van deze (weinige) informatie je mening geeft over de stellingen.
De keuzemogelijkheid 'neutraal' kan wellicht als alternatief dienen voor de vragen waar geen mening over gevormd kan worden?
Met deze studie onderzoek ik of het taalgebruik in online hotel reviews effect heeft op de waardering van het hotel.
maar euh..
studeer je daarom aan de KatholiekeUniversiteitTilburg?
studeer je daarom aan de KatholiekeUniversiteitTilburg?
Beste Annemiek,AnnemiekvanderKnijff schreef:Beste tenormin, witte angora en olaf79 hartelijk dank voor jullie bericht
Ik wil niet kritisch zijn, maar uw opzet deugt niet. Een review bestaat nooit uit een enkele opmerking. Er is altijd een open en gesloten deel waarbij je als bezoeker vaste vragen beantwoord adhv meerkeuzen en een eigen commentaar gedeelte waarbij je je eigen mening kan geven. Als je antwoord op de vraag wilt geven hoe nuttig een review is zul je eerst nader onderzoek moeten doen over hoe deze sites dit geregeld hebben, wie de doelgroep is (hotel, gast, boekingsite zelf), etc. Geen enkele site is hetzelfde maar dat veronderstel je nu wel.
Kortom, nogmaals ik begrijp je onderzoek niet.
Wat betekent:
"Ondanks het hotel geen zwakke wifi-verbinding heeft, lagen de bedden slecht. "??
"Het ontbijt was beperkt, maar de schoonmaak was niet slecht."?
"Hoewel de kamers niet goed zijn onderhouden, is het gemakkelijk om uitstapjes te maken.
Mensenkinderen nog aan toe! Neem eerst eens een cursus Nederlands, met name het gebruik van signaalwoorden. Onzinnige enquete waar géén touw aan vast te knopen valt. Deze enquete grossiert in het koppelen van volstrekt ongerelateerde observaties d.m.v. een signaalwoord waarop dan op stellingen moet worden gereageerd die met géén van beide observaties ook maar iets te maken hebben.
"Ondanks het hotel geen zwakke wifi-verbinding heeft, lagen de bedden slecht. "??
"Het ontbijt was beperkt, maar de schoonmaak was niet slecht."?
"Hoewel de kamers niet goed zijn onderhouden, is het gemakkelijk om uitstapjes te maken.
Mensenkinderen nog aan toe! Neem eerst eens een cursus Nederlands, met name het gebruik van signaalwoorden. Onzinnige enquete waar géén touw aan vast te knopen valt. Deze enquete grossiert in het koppelen van volstrekt ongerelateerde observaties d.m.v. een signaalwoord waarop dan op stellingen moet worden gereageerd die met géén van beide observaties ook maar iets te maken hebben.
Niet rottig bedoelt maar ik denk dat Annemiek misschien te snel wil afstuderen? http://www.Kiesjestudie.nl/studie611-Co ... appen.html
Haar "vragenlijst" klinkt alsof (of beter: leest alsof) ze er niet geheel klaar voor is. Zoals ik in mijn eerste antwoord al aangaf: ik snapte er niets van - maar dat zegt niet eens zoveel - maar nu ook anderen er moeite mee hebben denk ik dat ze een nieuwe, duidelijker vragenlijst moet maken en deze verwijderen.
Haar "vragenlijst" klinkt alsof (of beter: leest alsof) ze er niet geheel klaar voor is. Zoals ik in mijn eerste antwoord al aangaf: ik snapte er niets van - maar dat zegt niet eens zoveel - maar nu ook anderen er moeite mee hebben denk ik dat ze een nieuwe, duidelijker vragenlijst moet maken en deze verwijderen.
Voor wat het waard is, ik snapte er ook niks van, en ik ben toch een "topbijdrager" op Tripadvisor. (dus ik schrijf nog wel eens een review/beoordeling van een hotel)tenormin schreef:Niet rottig bedoelt maar ik denk dat Annemiek misschien te snel wil afstuderen? http://www.Kiesjestudie.nl/studie611-Co ... appen.html
Sterker nog, de meeste serieuzere review sites hebben een verplicht minimum aantal woorden voor een beoordelingstekst, juist om "reviews" zoals TS gebruikt te voorkomen.