LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vragenlijst afstudeerscriptie - imago automerken
-
Vragenlijst afstudeerscriptie - imago automerken
Beste lezers van het Tros Radar forum,
Voor het schrijven van mijn afstudeerscriptie doe ik onderzoek naar de identiteit en het imago van een nader te noemen (tijdens de enquête) automerk. Het invullen van de vragenlijst is geheel anoniem en de 12 vragen nemen ongeveer 5 minuten in beslag. U zult mij als afstudeerder een dienst doen deze in te vullen.
Alvast bedankt!
http://www.thesistools.com/web/?id=403227
Voor het schrijven van mijn afstudeerscriptie doe ik onderzoek naar de identiteit en het imago van een nader te noemen (tijdens de enquête) automerk. Het invullen van de vragenlijst is geheel anoniem en de 12 vragen nemen ongeveer 5 minuten in beslag. U zult mij als afstudeerder een dienst doen deze in te vullen.
Alvast bedankt!
http://www.thesistools.com/web/?id=403227
Re: Vragenlijst afstudeerscriptie - imago automerken
Ik vul de drie eerste merken in die bij me opkomen bij vraag 1, en geen van die drie komt terug bij vraag 2.
Niet zo vreemd, sjohie, denk dat jouw merken niet in het 'gewone' rijtje thuishoren. "Mijn" merken daar kwamen er 2 wel voor. Maar de vragen zijn heel moeilijk, ik weet geen bal van het merk, alleen de reclame op TV.sjohie schreef:Ik vul de drie eerste merken in die bij me opkomen bij vraag 1, en geen van die drie komt terug bij vraag 2.
Mijn auto's kwamen ook al niet voor in de tweede vraag. En ik had nog wel ingevuld: zwarte auto's, blauwe auto's en rode auto's.
Ik wilde eerst nog flauw doen door merken als Isotta-Fraschini, Talbot-Lago of Stutz in te voeren, maar Volvo en Saab, 2 die ik echt ingevuld heb, zijn toch wel courante merken die je dagelijks ziet rijden? Maar een merk kan nog zulke internationale slogans hebben, een auto naar een snack (picanto) noemen, is voor ons genoeg om er de komende jaren met een wijde boog omheen te lopen.tenormin schreef:Niet zo vreemd, sjohie, denk dat jouw merken niet in het 'gewone' rijtje thuishoren. "Mijn" merken daar kwamen er 2 wel voor. Maar de vragen zijn heel moeilijk, ik weet geen bal van het merk, alleen de reclame op TV.sjohie schreef:Ik vul de drie eerste merken in die bij me opkomen bij vraag 1, en geen van die drie komt terug bij vraag 2.
Gelukkig voor Kia is Nederland slechts een ieniemienie landje waar hun sales niet echt van afhankelijk is....sjohie schreef:Maar een merk kan nog zulke internationale slogans hebben, een auto naar een snack (picanto) noemen, is voor ons genoeg om er de komende jaren met een wijde boog omheen te lopen.
Ik heb niks, maar dan ook totaal niets met KIA !
Dit merk staat ook niet in mijn lijstje van drie. Vervolgens krijg ik alleen maar vragen over KIA. Nduh. Er zou dan allerlei positieve zaken over KIA MOETEN aanvinken.
Sorrie, slechte enquete. Vraag dan gewoon aan mensen die KIA rijden of denken te willen gaan rijden deze enquete in te vullen.
Ben bij vraag 4 gestopt.
Dit merk staat ook niet in mijn lijstje van drie. Vervolgens krijg ik alleen maar vragen over KIA. Nduh. Er zou dan allerlei positieve zaken over KIA MOETEN aanvinken.
Sorrie, slechte enquete. Vraag dan gewoon aan mensen die KIA rijden of denken te willen gaan rijden deze enquete in te vullen.
Ben bij vraag 4 gestopt.
ik ben bang, dat het gewoon ordinaire spam voor het merk kia is.
nooit van gehoord trouwens.
nooit van gehoord trouwens.
Ik denk eerder een afstudeerder bij hun marketing afdeling. Maar dan nog, ik vind het ook geen inhoudelijk eerlijke enquête, nergens is ook maar 1 woord van kritiek mogelijk. Dat geeft op papier natuurlijk fantastische resultaten, alleen zijn ze niet echt representatief voor de echte wereld.
als het geen serieuze enquete is, waar je niets anders kunt doen dan invullen dat kia een goed merk zou moeten zijn, kan het niet anders dan spam zijn.sjohie schreef:Ik denk eerder een afstudeerder bij hun marketing afdeling. Maar dan nog, ik vind het ook geen inhoudelijk eerlijke enquête, nergens is ook maar 1 woord van kritiek mogelijk. Dat geeft op papier natuurlijk fantastische resultaten, alleen zijn ze niet echt representatief voor de echte wereld.
Moeilijk hè... lezen.
Er staat duidelijk :"een nader te noemen (tijdens de enquête) automerk".
Niet meerder merken, of een merk naar keuze!
Als men onderzoek doet naar KIA dan heeft het weinig zin om vragen te gaan stellen over Volvo of zo.
Ik ga de enquête gezellig invullen.
Als men onderzoek doet naar KIA dan heeft het weinig zin om vragen te gaan stellen over Volvo of zo.
Je krijgt uitgebreid de mogelijkheid om KIA helemaal met de grond gelijk te maken door bij diverse vragen een 1 te geven. Van Spam is er dus geen sprake.ruud_a schreef:als het geen serieuze enquete is, waar je niets anders kunt doen dan invullen dat kia een goed merk zou moeten zijn, kan het niet anders dan spam zijn.sjohie schreef:Ik denk eerder een afstudeerder bij hun marketing afdeling. Maar dan nog, ik vind het ook geen inhoudelijk eerlijke enquête, nergens is ook maar 1 woord van kritiek mogelijk. Dat geeft op papier natuurlijk fantastische resultaten, alleen zijn ze niet echt representatief voor de echte wereld.
Door een enquête te houden over KIA en de uitslag van deze enquête en het beeld wat de respondanten beweren te hebben over KIA goed onderbouwd te interpreteren kun je een goed afstudeerproject hebben.
Misschien kan de volgende student een scriptie schrijven over hoe naïef reacties op de diverse fora zijn?
de enguete bestaat uit vraag 1 en 2.acjzr1 schreef:Je krijgt uitgebreid de mogelijkheid om KIA helemaal met de grond gelijk te maken door bij diverse vragen een 1 te geven. Van Spam is er dus geen sprake.ruud_a schreef:als het geen serieuze enquete is, waar je niets anders kunt doen dan invullen dat kia een goed merk zou moeten zijn, kan het niet anders dan spam zijn.sjohie schreef:Ik denk eerder een afstudeerder bij hun marketing afdeling. Maar dan nog, ik vind het ook geen inhoudelijk eerlijke enquête, nergens is ook maar 1 woord van kritiek mogelijk. Dat geeft op papier natuurlijk fantastische resultaten, alleen zijn ze niet echt representatief voor de echte wereld.
Door een enquête te houden over KIA en de uitslag van deze enquête en het beeld wat de respondanten beweren te hebben over KIA goed onderbouwd te interpreteren kun je een goed afstudeerproject hebben.
Misschien kan de volgende student een scriptie schrijven over hoe naïef reacties op de diverse fora zijn?
de rest gaat om het noemen van de naam van het merk roestbak.
Het begrip enguete is mij (en mijn spellingscontrole) onbekend.ruud_a schreef:
de enguete bestaat uit vraag 1 en 2.
Daarnaast start de eigenlijke enquête over KIA pas bij vraag drie ( al zijn de eerste twee vragen voor de enquêteur ook van belang) .
Dat een enquête over een bepaald merk gaat is niet zo vreemd.
Zeker niet wanneer men de gelegenheid krijgt om zowel (zeer) positief als (zeer) negatief over het merk te reageren. Ik heb de enquête ingevuld en werd in mijn meningsuiting totaal niet belemmerd.
Er is dus niets mis met deze enquête!
U bent vast een tevreden KIA rijder. Daar is trouwens niets mis mee. Veel mensen houden, als men een goede ervaring met een merk heeft, zich bij dat merk. Ik ben Renault gek, een ander is Volvo/Saab liefhebber. So be it.acjzr1 schreef:Moeilijk hè... lezen.
....Is het wel.acjzr1 schreef:Het begrip enguete is mij (en mijn spellingscontrole) onbekend.ruud_a schreef:
de enguete bestaat uit vraag 1 en 2.
Daarnaast start de eigenlijke enquête over KIA pas bij vraag drie ( al zijn de eerste twee vragen voor de enquêteur ook van belang) .
Dat een enquête over een bepaald merk gaat is niet zo vreemd.
Zeker niet wanneer men de gelegenheid krijgt om zowel (zeer) positief als (zeer) negatief over het merk te reageren. Ik heb de enquête ingevuld en werd in mijn meningsuiting totaal niet belemmerd.
Er is dus niets mis met deze enquête!
Hoe kun je namelijk niet met iets eens of oneens zijn als je het merk/auto verder niet kent, of slechts alléén van naam! Laat staan dat je merkeigenschappen wel/niet vindt passen.
Bijvoorbeeld vraag 5, 6 en 7: Hieronder volgen een aantal merkeigenschappen, geef per eigenschap aan in hoeverre deze bij Kia past.
Vervang het woord Kia door willekeurig andere naam:
Hieronder volgen een aantal merkeigenschappen, geef per eigenschap aan in hoeverre deze bij De film Lost in Paradise past.
Als je de film Lost in paradise niet kent of niet hebt gezien, kun je hierover ook geen mening geven. Dus noch eens, noch oneens zijn. Dus noch positief, noch negatief zijn.
Was al geen Kia fan maar nu heeft de naam KIA voor mij een zeer slechte bijklank wanneer ze afhankelijk zijn van dit soort reclameuitingen dan wel flut onderzoeken.
Ik rij geen KIA, heb dat ook nooit gedaan en mijn volgende auto wordt waarschijnlijk ook geen KIA.tenormin schreef:U bent vast een tevreden KIA rijder. Daar is trouwens niets mis mee. Veel mensen houden, als men een goede ervaring met een merk heeft, zich bij dat merk. Ik ben Renault gek, een ander is Volvo/Saab liefhebber. So be it.acjzr1 schreef:Moeilijk hè... lezen.
Je hoeft om deze enquête in te vullen ook geen KIA rijder te zijn.
De vragen gaan namelijk over het beeld wat men van KIA heeft.
Niet de ervaringen die men met KIA heeft.
Dus jij laat je mening over een merk beïnvloeden door een enquête die door een onafhankelijke student gemaakt is? In heel de enquête kan ik namelijk niets vinden wat in de verste verte lijkt op reclame.sjoegel schreef:Was al geen Kia fan maar nu heeft de naam KIA voor mij een zeer slechte bijklank wanneer ze afhankelijk zijn van dit soort reclameuitingen dan wel flut onderzoeken.
Aangezien je aangeeft dat je al geen fan was had je dus al wel een beeld bij het merk KIA.
Het invullen van de enquête zal voor jou dus geen probleem geweest zijn.
Voor de enquêteur telt namelijk iedere ingevulde enquête mee.
Zowel de positieve als negatieve kritiek kan behulpzaam zijn.