LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werkwijze cliëntenremisiers/adviseurs Dexia/Bank Labouchere

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
JLS

Werkwijze cliëntenremisiers/adviseurs Dexia/Bank Labouchere

Ongelezen bericht door JLS »

Beste forumlezers,
Voor mijn opleiding ben ik bezig met het schrijven van een scriptie. Het onderzoek gaat over de 'mogelijke advisering' door de cliëntenremisiers van Dexia. Helaas is dit erg lastig te bewijzen..
Nu heb ik in (veel) oudere topics gelezen dat er bepaalde gebruikers waren die meer wisten over de verkoop- en handelswijze in de praktijk van de cliëntenremisiers van Dexia. Ik moet toegeven dat ik nieuw ben op dit soort forums en dat het mij maar niet lukt om contact op te nemen met voorgenoemde gebruikers en helaas spreek ik over topics uit 2003 en 2004. Vandaar dat ik opnieuw een topic open. De volgende vragen die ik bijvoorbeeld heb omtrent de verkoop- en handelswijze in de praktijk van de tussenpersonen zijn als volgt:

Zijn er misschien leden die weten;
- Welke verkoop- en handelswijze in de praktijk werd toegepast door de tussenpersonen (cliëntenremisiers/adviseurs)?
- Werden de tussenpersonen getraind door Dexia (Bank Labouchere) in het geven van adviezen, welke toegespitst zouden zijn op de persoonlijke financiële situaties was potentiële cliënten? Toegespitst op de persoonlijke eisen, wensen en doelstellingen?
- Op welke wijze kwamen de cliënten in contact met de aandelenlease producten verstrekkers?
- Gaven de tussenpersonen aan dat zij alleen cliënten mochten aanbrengen? Gaven zij daarbij ook uitdrukkelijk aan dat zij niet bevoegd waren om adviezen te verstrekken?

Voor het onderzoek heb ik geprobeerd ex-medewerkers van o.a. Spaar Select en Bank Labouchere te contacteren met de vraag over de verkoop- en handelswijze in de praktijk. Helaas krijg ik hier geen reactie op. Van andere topics en bronnen heb ik begrepen dat sommigen van hen zich dienen te houden aan een geheimhoudingsplicht en van de meesten krijg ik gewoon geen reactie. Zijn er misschien leden van dit forum, welke werkzaam zijn geweest als cliëntenremisier/adviseur en die mij meer over de werkwijze (voor het verkopen van aandelenlease producten) kunnen vertellen? U zou mij daar ontzettend mee helpen.

Verder weet ik dat een ieder kan reageren op mijn topic en dat er natuurlijk ook een kans is dat mensen negatief zullen reageren. Ik ben hier niet om onzinnige discussies aan te gaan en ik zou het daarom ook waarderen als de forumlezers die willen reageren serieus en normaal zouden willen reageren. Bij voorbaat dank hiervoor (:

Met vriendelijke groet,
JLS

arvandongen

Re: Werkwijze cliëntenremisiers/adviseurs Dexia/Bank Labouchere

Ongelezen bericht door arvandongen »

Probeer eens @claimconcept en @Isa(a)c le Maire te bereiken via een PB. (Indien nog niet gebeurd).
Zij weten er erg veel vanaf gezien vanuit de invalshoek van belangenbehartiging voor gedupeerden. Ze zijn daarmee nog steeds actief.

I.v.m. alle procedures en rechtzaken kan je vanuit de banken, intermediairs en toezichthouders weinig medewerking verwachten.

JLS

Re: Werkwijze cliëntenremisiers/adviseurs Dexia/Bank Labouchere

Ongelezen bericht door JLS »

Bedankt voor uw reactie! @arvandongen

Gesloten