LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wil jij invloed hebben op een nieuwe dramaserie?

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Indraaa

Wil jij invloed hebben op een nieuwe dramaserie?

Ongelezen bericht door Indraaa »

Beste allemaal,

Momenteel ben ik bezig met een onderzoek naar de succesfactoren van dramaseries EN vooral wat willen de kijkers nou eigenlijk zien?!

Door het invullen van onderstaande enquete geef je voorkeuren aan. Deze voorkeuren worden gedeeld met productiemaatschappijen.

http://www.thesistools.com/web/?id=453479

Help mij met afstuderen en wie weet zie je straks een leuke Nederlandse dramaserie op televisie.

Dirkie

Re: Wil jij invloed hebben op een nieuwe dramaserie?

Ongelezen bericht door Dirkie »

Zonder de enquete in te vullen: nee eigenlijk niet, want dan weet ik al hoe het afloopt en is er dus ook niets meer aan :mrgreen:

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik zou willen voorstellen 50+-60+-70+-80+ ook tot de doelgroep groep te laten horen, ook zij kijken graag tv en dramaseries , ik heb hem daarom ook niet ingevuld. Succes verder!

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Alleen al de limitatie "tot 49 jaar". Drama waar ik van hou blijft nu fijn voor mezelf, uiteraard een Engels concept.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

En wat denk je dat die productiemaatschappijen er mee gaan doen? Juist, niks, want die weten het allemaal beter. Zeker als je ongevraagd met dit soort informatie komt.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Indraaa schreef:Momenteel ben ik bezig met een onderzoek naar de succesfactoren van dramaseries EN vooral wat willen de kijkers nou eigenlijk zien?!
Zonder concrete doelgroep kun je helemaal niets concluderen, lijkt me.
Indraaa schreef:Help mij met afstuderen en wie weet zie je straks een leuke Nederlandse dramaserie op televisie.
Nederlandse/Nederlandstalige series? Nee dank je.
Zal ik er maar vanuit gaan dat ik niet tot de doelgroep behoor?

prem

Ongelezen bericht door prem »

Nee dank je, ik kijk BBC, in NL bakken ze er niks van.

witte angora

prem schreef:in NL bakken ze er niks van.
Dat ook nog ja. Voortdurend uit het hoofd voorgekauwde zinnetjes er uit reutelen met een blik van: doe ik het zo goed?

prem

Ongelezen bericht door prem »

Het kan ook niet voor die paar centen die ze verdienen.
John Nettles verdiende 8 ton Pond per aflevering van " Midsomer murders". Dan kun je wat verwachten, maar de BN'ers die acteur zijn, zijn blij als ze weer een rolletje hebben.

Julie4444

prem schreef:Het kan ook niet voor die paar centen die ze verdienen.
John Nettles verdiende 8 ton Pond per aflevering van " Midsomer murders". Dan kun je wat verwachten, maar de BN'ers die acteur zijn, zijn blij als ze weer een rolletje hebben.
Iedere acteur die ook maar iets voorstelt hier probeert het in de US/UK te maken.

Denk Famke Janssen en Lotte Verbeek van de Borgias, die nu in Outlander zit.
Dat zijn dan ook gelijk praktisch de enige Nederlandse acteurs die ik op gezicht herken (uitzonderingen daargelaten).

Then again, er is ook veel troep op Amerikaanse TV... Alleen omdat ze zo veel hebben zit er ook nog wat fatsoenlijks tussen. :lol:

Hier niet echt.. (uitzonderingen daargelaten)
Laatst gewijzigd door Julie4444 op 03 mar 2015 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik wil overigens geen invloed hebben op de inhoud van een nieuwe dramaserie. Net zoals ik niet wil kiezen uit verschillende camerastandpunten bij films of sportwedstrijden. Dat is iets waar schrijvers en regisseurs goed in zijn. Ieder z'n vak.

Julie4444

tenormin schreef:Alleen al de limitatie "tot 49 jaar".
Dat sentiment en Longmire, waar A&E hun best bekeken scripted show cancelde omdat de mensen die keken te oud zouden zijn. Mensen waren boos. Ik snap het sowieso niet want twas toch leuk om te kijken, dus op naar Netflix.

Misschien dat zo eens dat sentiment verandert, zeker als je kijkt naar de vergrijzing. Ouderen gaan een significanter deel van de consumers opmaken, dus dan zou je juist ouderen willen ondervragen hierover.

Misschien ook wel een onderzoekje waard. :lol:

Indraaa

witte angora schreef:En wat denk je dat die productiemaatschappijen er mee gaan doen? Juist, niks, want die weten het allemaal beter. Zeker als je ongevraagd met dit soort informatie komt.
Dit is in opdracht van een productiemaatschappij. Daarnaast is het zo dat ik zelf als freelancer werk voor diverse productiemaatschappijen. Hiermee heb ik ook contact betreffende dit onderzoek.

witte angora

Indraaa schreef:
Door het invullen van onderstaande enquete geef je voorkeuren aan. Deze voorkeuren worden gedeeld met productiemaatschappijen.
Lieve Indraaa, als je het hebt over productiemaatschappijen, dan zijn dat er meerdere. Dan kun je toch niet verwachten dat mensen concluderen dat je dit in opdracht van één maatschappij doet? Misschien dat communicatie een extra aandachtspunt is voor je?

Verder vergeet je, denk ik, een belangrijk ding. Als je dit in opdracht van een bedrijf doet, dan heeft dat bedrijf de rechten op de uitkomst. Dan kan, en mag, het niet zo zijn dat je de uitkomsten ook nog eens met andere vergelijkbare bedrijven gaat delen.

Ik vrees dat jouw carriere wel eens korter zou kunnen worden als je denkt.

wieder

Ongelezen bericht door wieder »

Ik zou wel invloed willen hebben dramaseries te verbieden en te verbannen naar de vergetelheid.
Irritatie tv is tegenwoordig welhaast het enige dat wordt uitgezonden. Ik kijk dan ook zo min mogelijk en wat ik echt wil zien download ik wel ergens illegaal. Ze maken zoveel winst op bagger dat ik inderdaad van mening ben dat dat ene dat ik dan wel goed kan/zal vinden al dubbel en dwars is terugverdiend en dat daarmee de royalty inners al ruimsachoots zijn betaald en ik dus de beelden gratis, zonder tegenprestatie, met geluid binnen haal... :mrgreen:

Barre Barry

Ongelezen bericht door Barre Barry »

Indraaa schreef: Momenteel ben ik bezig met een onderzoek naar de succesfactoren van dramaseries EN vooral wat willen de kijkers nou eigenlijk zien?!
Geen dramaseries.
Indraaa schreef:Help mij met afstuderen en wie weet zie je straks een leuke Nederlandse dramaserie op televisie.
Liever niet.

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Indraaa

witte angora schreef:
Indraaa schreef:
Lieve Indraaa, als je het hebt over productiemaatschappijen, dan zijn dat er meerdere. Dan kun je toch niet verwachten dat mensen concluderen dat je dit in opdracht van één maatschappij doet? Misschien dat communicatie een extra aandachtspunt is voor je?

Verder vergeet je, denk ik, een belangrijk ding. Als je dit in opdracht van een bedrijf doet, dan heeft dat bedrijf de rechten op de uitkomst. Dan kan, en mag, het niet zo zijn dat je de uitkomsten ook nog eens met andere vergelijkbare bedrijven gaat delen.

Ik vrees dat jouw carriere wel eens korter zou kunnen worden als je denkt.
Beste Witte Angora,

Voor dit onderzoek interview ik onder andere producenten van verschillende productiemaatschappijen. Zij zijn allemaal op de hoogte van elkaar. De opdracht komt vanuit een maatschappij, maar de resultaten zullen openbaar zijn.

Ik heb alle recht om de resultaten te delen.

Verder gaat het heel erg goed met mijn carrière. Er is op dit moment meer aanbod dan dat ik kan aannemen. Maakt u zich dus maar geen zorgen om mijn carrière.

Julie4444

Omdat er toch maar posts bleven komen toch even nieuwsgierig geworden. Heb wel het een en ander als commentaar.

- Waarom zijn SciFi en Fantasy geen genoemde genres?

"I only watch TV on demand or Netflix (If you don’t know these words, you probably only watch cable TV)"
- Ik piraat alleen maar, want alle goede series zijn hier niet op TV en ook niet op Netflix, naar mijn weten. Je beseft je dat veel mensen binnen de doelgroep (qua leeftijd) dat doen he?

- Geen definitie van wat een drama serie is. Volgen we de Amerikaanse definities, of bedoel je zeeps of wat anders?

"I follow a lot of series" -> watch, niet follow.

Verder hebben alle antwoorden die ik zou geven betrekking op Amerikaanse en Canadese producties. Is dat de bedoeling?

Gesloten