LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zwart beeld bij Ziggo en KPN, hebben meer mensen hier last van?
Zwart beeld bij Ziggo en KPN, hebben meer mensen hier last van?
Zwart beeld bij Ziggo en KPN, hoe kan dit? Hebben meerdere mensen hier last van?
Wat is er aan de hand?
Met mijn televisie is niks aan de hand, wel geluid maar geen beeld, tja dan kan ik natuurlijk geen menu, av inschakelen zoals Ziggo en KPN adviseren..of als alle tips niet werken gewoon volgens hen een monteur langs laten komen.
Maar na onderhand alles te hebben geprobeerd en alle stappen te hebben doorlopen bij Ziggo ( Kpn blijkt dezelfde geweldige stappen te hebben) moet ik blijkbaar er dan toch een monteur laten komen.
Het viel me wel op dat veel mensen hier last van hebben, en ook dat het zo uitgebreid wordt uitgelegd zowle bij Zigo als bij KPN
En mijn tv die opeens zijn kanaal niet meer kan vinden? Daar heeft ie heel het jaar geen last van gehad en waarom nu tijdens Corona tijd opeens wel?
Na vele kabeldansjes te hebben gemaakt, ben ik er achter gekomen dat alle kabels werken, tv werkt, mediabox werkt, geen storing /schade niks..aan het handje ..bij u ook?
Ik begreep van de medewerkers dat op afstand alles met een paar knopjes valt te regelen met de 'refresh'knop en bij Kpn met de reset knop en inderdaad na een paar uur deed alles het weer, maaarrrrrr werd er gezegd ,"na een paar uur niet meer "en "u moet wel uw tv aan laten staan anders doet de refresh het niet meer." Ik mocht wel elke keer opnieuw voor een refresh van de mediabox bellen..maar op een gegeven moment deed deze service t ook niet meer.
Helaas dan toch een monteur langs laten komen ben ik bang...Wat verlang ik weer naar gewone kabel tv , geen gedoe met dit 'geen beeld wel geluid mysterie'.
Ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar het begint voor mijn gevoel een beetje te lijken op een verdien model.
Tuurlijk moet er verdiend worden, en zeker in deze tijd, maar naar mijn idee niet op deze manier als men gewoon op afstand het probleem kosteloos kan verhelpen.
Hopelijk kan Radar dit kan gaan onderzoeken, wat hier aan de hand is.
Wat is er aan de hand?
Met mijn televisie is niks aan de hand, wel geluid maar geen beeld, tja dan kan ik natuurlijk geen menu, av inschakelen zoals Ziggo en KPN adviseren..of als alle tips niet werken gewoon volgens hen een monteur langs laten komen.
Maar na onderhand alles te hebben geprobeerd en alle stappen te hebben doorlopen bij Ziggo ( Kpn blijkt dezelfde geweldige stappen te hebben) moet ik blijkbaar er dan toch een monteur laten komen.
Het viel me wel op dat veel mensen hier last van hebben, en ook dat het zo uitgebreid wordt uitgelegd zowle bij Zigo als bij KPN
En mijn tv die opeens zijn kanaal niet meer kan vinden? Daar heeft ie heel het jaar geen last van gehad en waarom nu tijdens Corona tijd opeens wel?
Na vele kabeldansjes te hebben gemaakt, ben ik er achter gekomen dat alle kabels werken, tv werkt, mediabox werkt, geen storing /schade niks..aan het handje ..bij u ook?
Ik begreep van de medewerkers dat op afstand alles met een paar knopjes valt te regelen met de 'refresh'knop en bij Kpn met de reset knop en inderdaad na een paar uur deed alles het weer, maaarrrrrr werd er gezegd ,"na een paar uur niet meer "en "u moet wel uw tv aan laten staan anders doet de refresh het niet meer." Ik mocht wel elke keer opnieuw voor een refresh van de mediabox bellen..maar op een gegeven moment deed deze service t ook niet meer.
Helaas dan toch een monteur langs laten komen ben ik bang...Wat verlang ik weer naar gewone kabel tv , geen gedoe met dit 'geen beeld wel geluid mysterie'.
Ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar het begint voor mijn gevoel een beetje te lijken op een verdien model.
Tuurlijk moet er verdiend worden, en zeker in deze tijd, maar naar mijn idee niet op deze manier als men gewoon op afstand het probleem kosteloos kan verhelpen.
Hopelijk kan Radar dit kan gaan onderzoeken, wat hier aan de hand is.
-
- Berichten: 12822
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Zwart beeld bij Ziggo en KPN, hebben meer mensen hier last van?
Radar is een televisieprogramma, geen helpdesk of monteur.
Wat houdt u tegen om gewoon een monteur te laten komen? Als de fout niet bij u ligt kan u ook niet verantwoordelijk gehouden worden voor de kosten.
Re: Zwart beeld bij Ziggo en KPN, hebben meer mensen hier last van?
Maakt u gebruik van een Ziggo box als de Next o.i.d of gebruikt u de CI+ smartcard module in uw TV.
En ik neem aan, buiten alle zijwegen in uw verhaal, dat u bent aangesloten bij Ziggo?
En ik neem aan, buiten alle zijwegen in uw verhaal, dat u bent aangesloten bij Ziggo?
Re: Zwart beeld bij Ziggo en KPN, hebben meer mensen hier last van?
Wat ik bij ons in het huis nog wel eens zie, hebben ze TV van Ziggo en telefoon van KPN.
Re: Zwart beeld bij Ziggo en KPN, hebben meer mensen hier last van?
Ik heb ook regelmatig last van dit soort storingen bij ziggo.
Het meest gebruikte redmiddel, simpel resetten van de toestellen, soms de tv aan/uit zetten, maar beslist op de ziggo box de schakelaar achterop gebruiken of de stroom eraf halen.
Voor de provider ligt het probleem bijna altijd bij de klant, geen regelmatige update van de kabels.
Het meest gebruikte redmiddel, simpel resetten van de toestellen, soms de tv aan/uit zetten, maar beslist op de ziggo box de schakelaar achterop gebruiken of de stroom eraf halen.
Voor de provider ligt het probleem bijna altijd bij de klant, geen regelmatige update van de kabels.
Re: Zwart beeld bij Ziggo en KPN, hebben meer mensen hier last van?
Dat weet ik , dat weet jij, maar weet TS dit ook?
Zie nog wel eens verwarring bij de mensen SST ze zelf niet weten wat ze hebben
Re: Zwart beeld bij Ziggo en KPN, hebben meer mensen hier last van?
Ik hoop (en wacht) even op een reactie van TS. Ik kom niet helemaal uit zijn verhaal om een advies te kunnen geven.
-
- Berichten: 917
- Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 28 aug 2019 11:16
Re: Zwart beeld bij Ziggo en KPN, hebben meer mensen hier last van?
Ik heb de laatste tijd bij Ziggo wel 'ns storingen tegelijkertijd op RTL 7 & Z, blokkerig beeld op 7 en helemaal blokkerig/slecht beeld op Z. En dan ook 'dit kanaal doet het niet'melding op Comedy Central. Als RTL het weer doet doet Comedy Central het ook weer. RTL 4 heeft nergens last van dan...
Re: Zwart beeld bij Ziggo en KPN, hebben meer mensen hier last van?
Ik heb geen televisie van Ziggo of KPN: ik kijk via de satelliet en enkele keer heb ik ook een zwart (dus geen) beeld maar wel geluid.
De STB (de satellietontvanger) is zowel aangesloten op de TV (met een HDMI kabel) en met een Toslink op het geluidssysteem. In de instellingen van de ontvanger is (automatisch) aangeven dat beeld via HDMI wordt uitgevoerd, geluid via Toslink. Zo is het mogelijk, radio of muziek te luisteren, zonder dat de televisie aan hoeft te staan.
Wanneer ik éérst de televisie inschakel en vervolgens de satellietontvanger dan blijft het beeld zwart maar hoor wel het geluid (via het geluiddsysteem). Het lijkt er dan op dat de televisie het HDMI signaal niet (goed) ontvangt, het lijkt erop dat deze dan 'vast' komt te staan want de televisie laat zich dan ook niet meer bedienen. Schakel ik éérst de ontvanger in en pas daarna de televisie, dan meteen beeld.
Misschien de tip voor TS? Dus, eerst de TV ontvanger (het Ziggo of KPN 'kastje') aan, dan de TV.
De STB (de satellietontvanger) is zowel aangesloten op de TV (met een HDMI kabel) en met een Toslink op het geluidssysteem. In de instellingen van de ontvanger is (automatisch) aangeven dat beeld via HDMI wordt uitgevoerd, geluid via Toslink. Zo is het mogelijk, radio of muziek te luisteren, zonder dat de televisie aan hoeft te staan.
Wanneer ik éérst de televisie inschakel en vervolgens de satellietontvanger dan blijft het beeld zwart maar hoor wel het geluid (via het geluiddsysteem). Het lijkt er dan op dat de televisie het HDMI signaal niet (goed) ontvangt, het lijkt erop dat deze dan 'vast' komt te staan want de televisie laat zich dan ook niet meer bedienen. Schakel ik éérst de ontvanger in en pas daarna de televisie, dan meteen beeld.
Misschien de tip voor TS? Dus, eerst de TV ontvanger (het Ziggo of KPN 'kastje') aan, dan de TV.
Re: Zwart beeld bij Ziggo en KPN, hebben meer mensen hier last van?
Het is mij nog steeds niet duidelijk of u nou tv van ziggo heeft (kabel) of tv van kpn (glasvezel).
Dat moet eerst eens duidelijk worden.
Is de tv via HDMI aangesloten op een box van Ziggo of KPN.
Dan moet u ook de tv op HDMI zetten en niet op AV.
Dat moet eerst eens duidelijk worden.
Is de tv via HDMI aangesloten op een box van Ziggo of KPN.
Dan moet u ook de tv op HDMI zetten en niet op AV.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Zwart beeld bij Ziggo en KPN, hebben meer mensen hier last van?
Maar dit hoor je dan wel te kunnen, ik heb nog nooit een TV meegemaakt waarbij je niet het menu of AV instellingen kan wijzigen op elk gewenst moment. Het advies van KPN/Ziggo is dus juist en mijn conclusie is dat er wat mis is met uw televisie.
Ook is het mij onduidelijk wat u nu afneemt. Televisie van KPN (dat is altijd inclusief internet) of Televisie van Ziggo? Zie niet echt de logica om bij twee partijen televisie af te nemen (of je moet echt afhankelijk van TV signaal zijn).
Tip: Probeer eens een compleet andere TV of laat die monteur komen. Als het probleem bij KPN/Ziggo zit hoeft u er uiteraard niet voor te betalen, dit is enkel zo als het wel bij u ligt.
Re: Zwart beeld bij Ziggo en KPN, hebben meer mensen hier last van?
Helaas komt TS niet terug om wat informatie te geven. Dus even een schot in het duister..
Haal alle kabels (behalve voeding) uit de tv en zet deze aan.
Heeft u beeld, probeer dan in het menu van de tv te komen.
Lukt dat niet, dan is er iets aan de hand met uw TV.
Probeer dan de bron selectie om b.v. kabel signaal te selecteren. (kan ook zonder beeld, meestal)
Sluit dan één enkel randapparaat aan. (DVD speler of STB)
Begin met alleen de HDMI kabel van b.v. één ST Box als de Ziggo Next (o.i.d.)
Selecteer dan die HDMI ingang op uw TV.
Heeft u dan wel beeld en geen geluid, probeer dan een andere HDMI ingang met deze kabel en hierna eventueel met een andere HDMI kabel.
Als dit nog steeds hetzelfde is, geen beeld wel geluid sluit even een ander apparaat aan via deze HDMI poort.
Heeft u dan nog geen beeld en wel geluid dat is er iets met uw TV aan de hand.
Heeft u nu wel beeld en geluid dan is er iets mis met de Box die u had aangesloten.
Haal alle kabels (behalve voeding) uit de tv en zet deze aan.
Heeft u beeld, probeer dan in het menu van de tv te komen.
Lukt dat niet, dan is er iets aan de hand met uw TV.
Probeer dan de bron selectie om b.v. kabel signaal te selecteren. (kan ook zonder beeld, meestal)
Sluit dan één enkel randapparaat aan. (DVD speler of STB)
Begin met alleen de HDMI kabel van b.v. één ST Box als de Ziggo Next (o.i.d.)
Selecteer dan die HDMI ingang op uw TV.
Heeft u dan wel beeld en geen geluid, probeer dan een andere HDMI ingang met deze kabel en hierna eventueel met een andere HDMI kabel.
Als dit nog steeds hetzelfde is, geen beeld wel geluid sluit even een ander apparaat aan via deze HDMI poort.
Heeft u dan nog geen beeld en wel geluid dat is er iets met uw TV aan de hand.
Heeft u nu wel beeld en geluid dan is er iets mis met de Box die u had aangesloten.
Re: Zwart beeld bij Ziggo en KPN, hebben meer mensen hier last van?
HDMI CEC ontdekt aangesloten apparaten, zodat een enkele afstandsbediening volstaat.
Gezien de symptomen lijkt het erop of de TV de weg kwijt raakt hierdoor.
Probeer CEC uit te zetten op TV of video bron (of op beide)
Gezien de symptomen lijkt het erop of de TV de weg kwijt raakt hierdoor.
Probeer CEC uit te zetten op TV of video bron (of op beide)
Re: Zwart beeld bij Ziggo en KPN, hebben meer mensen hier last van?
Ook een goede optie, maar bij mijn weten zie je dan wel iets gebeuren op je TV en het probleem zal weg zijn als je de TV uitzet en zonder enige (bron) aansluiting weer aanzet. Alleen 230V van de TV.
Nu wacht ik echt even op TS voor meer informatie.
Nu wacht ik echt even op TS voor meer informatie.
Re: Zwart beeld bij Ziggo en KPN, hebben meer mensen hier last van?
Geen zwart beeld, maar wel dat de ontvanger uit zichzelf opnieuw opstart.
Daarbij ook soms dat zowel de gids als de opname lijsten niet openen. Het blijft dan vastzitten bij een blauw scherm. Alleen door de ontvanger te resetten, kan ik weer normaal beeld krijgen.
KPN heeft dan meestal aan dat er meerdere storings klachten bekend zijn en dat ze er mee bezig zijn. Of ze meten alles na, en kunnen niets vinden.
Het wordt dan terug gezet naar fabrieksinstellingen.
Daarbij ook soms dat zowel de gids als de opname lijsten niet openen. Het blijft dan vastzitten bij een blauw scherm. Alleen door de ontvanger te resetten, kan ik weer normaal beeld krijgen.
KPN heeft dan meestal aan dat er meerdere storings klachten bekend zijn en dat ze er mee bezig zijn. Of ze meten alles na, en kunnen niets vinden.
Het wordt dan terug gezet naar fabrieksinstellingen.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Zwart beeld bij Ziggo en KPN, hebben meer mensen hier last van?
Gewoon eisen dat je een nieuwe ontvanger krijgt of dat ze jouw profiel van ITV resetten. Dan ben je wel wat instellingen kwijt, maar dan heb je niet meer dit issue. Maar mijn kennis over ITV is ook wat achterhaald dus weet niet of de profielen nog steeds centraal worden opgeslagen (kan me niet voorstellen dat ze dit hebben gewijzigd maar werk al enige jaren niet bij een provider)susan76 schreef: ↑18 nov 2020 12:34Geen zwart beeld, maar wel dat de ontvanger uit zichzelf opnieuw opstart.
Daarbij ook soms dat zowel de gids als de opname lijsten niet openen. Het blijft dan vastzitten bij een blauw scherm. Alleen door de ontvanger te resetten, kan ik weer normaal beeld krijgen.
KPN heeft dan meestal aan dat er meerdere storings klachten bekend zijn en dat ze er mee bezig zijn. Of ze meten alles na, en kunnen niets vinden.
Het wordt dan terug gezet naar fabrieksinstellingen.