LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Respondenten gezocht: Onderzoek routekeuze en reisinformatie

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Mve90
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mei 2016 13:41

Respondenten gezocht: Onderzoek routekeuze en reisinformatie

Ongelezen bericht door Mve90 »

Bij de vakgroep Verkeer, Vervoer en Ruimte aan de Universiteit Twente doen we onderzoek naar het reisgedrag van automobilisten en hun routekeuze op basis van reisinformatie. Hiermee hopen we in de toekomst reizigers van relevante, gepersonaliseerde informatie te kunnen voorzien en zo het wegennet efficiënter te kunnen benutten.

Heeft u de beschikking over een auto en gebruikt u deze weleens om naar uw werk (of school/universiteit) te gaan? Dan hopen we dat u onze enquête zou willen invullen. Dit kost u ongeveer 15 minuten en uw reacties zijn volledig anoniem.

Iedereen die deze enquête volledig invult, maakt kans op 1 van de 3 bol.com cadeau-kaarten ter waarde van €50,-.

https://surveys3-igs.utwente.nl/index.p ... 79/lang/nl

Bij voorbaat dank,

Mariska van Essen

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Respondenten gezocht: Onderzoek routekeuze en reisinformatie

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Ingevuld.

zorg
Berichten: 68
Lid geworden op: 26 feb 2016 20:27

Re: Respondenten gezocht: Onderzoek routekeuze en reisinformatie

Ongelezen bericht door zorg »

Mve90 schreef:Bij de vakgroep Verkeer, Vervoer en Ruimte aan de Universiteit Twente doen we onderzoek naar het reisgedrag van automobilisten en hun routekeuze op basis van reisinformatie. Hiermee hopen we in de toekomst reizigers van relevante, gepersonaliseerde informatie te kunnen voorzien en zo het wegennet efficiënter te kunnen benutten.

Heeft u de beschikking over een auto en gebruikt u deze weleens om naar uw werk (of school/universiteit) te gaan? Dan hopen we dat u onze enquête zou willen invullen. Dit kost u ongeveer 15 minuten en uw reacties zijn volledig anoniem.

Iedereen die deze enquête volledig invult, maakt kans op 1 van de 3 bol.com cadeau-kaarten ter waarde van €50,-.

https://surveys3-igs.utwente.nl/index.p ... 79/lang/nl

Bij voorbaat dank,

Mariska van Essen

Dus iemand die niet werkt of naar school gaat kan niet meedoen?

Dan vind je niet veel respondenten hier!

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Respondenten gezocht: Onderzoek routekeuze en reisinformatie

Ongelezen bericht door Julie4444 »

De enquête gaat over commute, dus de doelgroep lijkt me logisch.

zorg
Berichten: 68
Lid geworden op: 26 feb 2016 20:27

Re: Respondenten gezocht: Onderzoek routekeuze en reisinformatie

Ongelezen bericht door zorg »

Julie4444 schreef:De enquête gaat over commute, dus de doelgroep lijkt me logisch.
Dat de enquête over reizen/pendelen gaat wil nog niet zeggen dat de doelgroep logisch is.

De doelgroep is deze, zoals in het OP staat, mensen die naar het werk od naar een school gaan, of lees je iets anders?
Daarom mijn vraag aan TS.
De beschrijving voor de doelgroep had anders moeten zijn.

Ik had als voorbeeld gekozen:Automobilisten en of (weggebruikers met auto), die van A naar B en terug rijden.
Dan zijn er ook niet-werkende en schoolgaande ingesloten.

Jij en ook ik behoren dus niet in de doelgroep. :wink:

Mve90
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mei 2016 13:41

Re: Respondenten gezocht: Onderzoek routekeuze en reisinformatie

Ongelezen bericht door Mve90 »

zorg schreef:
Julie4444 schreef:De enquête gaat over commute, dus de doelgroep lijkt me logisch.
Dat de enquête over reizen/pendelen gaat wil nog niet zeggen dat de doelgroep logisch is.

De doelgroep is deze, zoals in het OP staat, mensen die naar het werk od naar een school gaan, of lees je iets anders?
Daarom mijn vraag aan TS.
De beschrijving voor de doelgroep had anders moeten zijn.

Ik had als voorbeeld gekozen:Automobilisten en of (weggebruikers met auto), die van A naar B en terug rijden.
Dan zijn er ook niet-werkende en schoolgaande ingesloten.

Jij en ook ik behoren dus niet in de doelgroep. :wink:
Ik snap uw redenatie dat mijn doelgroep niet klopt niet helemaal.
Mijn onderzoek gaat over commute trips. Dit zijn reizen die over het algemeen herhaaldelijk en met een tijdsdruk plaatsvinden. Ik zoek dus mensen die naar werk (of school/vrijwilligerswerk) reizen. Deze mensen kunnen zich het best de hypothetische situaties voorstellen en ik vraag ook naar kenmerken van deze specifieke reis. Iedere andere locatie, zoals de reis naar een supermarkt, heeft deze tijdsdruk niet. Daarnaast worden deze reizen vaak gecombineerd met andere activiteiten, die iedere keer weer anders kunnen zijn. Vandaar dat ik echt op zoek ben naar mensen die hun commute trip wel eens met de auto af leggen. Iemand die niet af en toe met de auto naar een werklocatie reist, valt dus inderdaad buiten mijn doelgroep.

Misschien vind ik deze doelgroep hier niet veelvuldig op dit forum, maar iedere respondent die ik hier toch vind is weer meegenomen.

witte angora
Berichten: 30837
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Respondenten gezocht: Onderzoek routekeuze en reisinformatie

Ongelezen bericht door witte angora »

Mve90 schreef: Misschien vind ik deze doelgroep hier niet veelvuldig op dit forum, maar iedere respondent die ik hier toch vind is weer meegenomen.
Er zijn er meer dan je denkt, maar die zijn nu aan het werk, uiteraard. In de loop van de dag, vanavond, en zeker in het weekend zal een aantal mensen het heus wel invullen.

Julie4444 behoort trouwens wél tot de doelgroep. Dus de eerste heb je sowieso al binnen. :D

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Respondenten gezocht: Onderzoek routekeuze en reisinformatie

Ongelezen bericht door Julie4444 »

witte angora schreef:
Mve90 schreef: Misschien vind ik deze doelgroep hier niet veelvuldig op dit forum, maar iedere respondent die ik hier toch vind is weer meegenomen.
Er zijn er meer dan je denkt, maar die zijn nu aan het werk, uiteraard. In de loop van de dag, vanavond, en zeker in het weekend zal een aantal mensen het heus wel invullen.

Julie4444 behoort trouwens wél tot de doelgroep. Dus de eerste heb je sowieso al binnen. :D
Correct. Ik val binnen de doelgroep.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Respondenten gezocht: Onderzoek routekeuze en reisinformatie

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Leuk, een vragenlijst over woon-werkverkeer (in normaal Nederlands). Ingevuld!

zorg
Berichten: 68
Lid geworden op: 26 feb 2016 20:27

Re: Respondenten gezocht: Onderzoek routekeuze en reisinformatie

Ongelezen bericht door zorg »

Mve90 schreef:
zorg schreef:
Julie4444 schreef:De enquête gaat over commute, dus de doelgroep lijkt me logisch.
Dat de enquête over reizen/pendelen gaat wil nog niet zeggen dat de doelgroep logisch is.

De doelgroep is deze, zoals in het OP staat, mensen die naar het werk od naar een school gaan, of lees je iets anders?
Daarom mijn vraag aan TS.
De beschrijving voor de doelgroep had anders moeten zijn.

Ik had als voorbeeld gekozen:Automobilisten en of (weggebruikers met auto), die van A naar B en terug rijden.
Dan zijn er ook niet-werkende en schoolgaande ingesloten.

Jij en ook ik behoren dus niet in de doelgroep. :wink:
Ik snap uw redenatie dat mijn doelgroep niet klopt niet helemaal.
Mijn onderzoek gaat over commute trips. Dit zijn reizen die over het algemeen herhaaldelijk en met een tijdsdruk plaatsvinden. Ik zoek dus mensen die naar werk (of school/vrijwilligerswerk) reizen. Deze mensen kunnen zich het best de hypothetische situaties voorstellen en ik vraag ook naar kenmerken van deze specifieke reis. Iedere andere locatie, zoals de reis naar een supermarkt, heeft deze tijdsdruk niet. Daarnaast worden deze reizen vaak gecombineerd met andere activiteiten, die iedere keer weer anders kunnen zijn. Vandaar dat ik echt op zoek ben naar mensen die hun commute trip wel eens met de auto af leggen. Iemand die niet af en toe met de auto naar een werklocatie reist, valt dus inderdaad buiten mijn doelgroep.

Misschien vind ik deze doelgroep hier niet veelvuldig op dit forum, maar iedere respondent die ik hier toch vind is weer meegenomen.

Ik heb het wel begrepen, om welke doelgroep het gaat, daarom ook mijn redenatie, dat je hier niet veel respondenten zou vinden.

Waarom is dan ook duidelijk, als mensen 24/7 op een forum schrijven, hoe kunnen ze dan werken en vooral pendelen, wat toch de vraag van de enquete is.

Dus een ingevulde enquete is dan niet represantief.

Jammer voor jou, maar ik zou niet zo snel weten, op welk forum je genoeg werkende mensen kan vinden.

Moneyman
Berichten: 30139
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Respondenten gezocht: Onderzoek routekeuze en reisinformatie

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ingevuld. Ik behoor voorlopig nog wel tot de doelgroep. Je hebt je oproep hier dus duidelijk niet voor niets geplaatst ;)
Laatst gewijzigd door Moneyman op 20 mei 2016 22:16, 2 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30139
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Respondenten gezocht: Onderzoek routekeuze en reisinformatie

Ongelezen bericht door Moneyman »

O, en ik vergat nog te zeggen: zeer mooi opgezette enquete!

Gesloten