| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] EU onderzoekt privacybeleid Google / EU: 'Google bewaart log
EU onderzoekt privacybeleid Google / EU: 'Google bewaart log
Onderzoek naar privacyschending van google begonnen:twisted:
-------------------------------
De Art.29 Data Protection Working Party, de EU-werkgroep die zich bezighoudt met regelgeving rond opslag van gegevens, heeft zijn bezorgdheid geuit omtrent de privacypolicy van Google.
In een brief aan het zoekbedrijf vraagt de werkgroep zich af of Google voldoende maatregelen heeft genomen om de privacy van zijn gebruikers te beschermen. Van het gebruik van de zoekmachine en andere Google-diensten worden uitgebreide statistieken bijgehouden. Google zegt deze gegevens nodig te hebben om zijn dienstverlening te kunnen verbeteren en om misbruik van zijn systemen op te kunnen sporen. Deze gegevens worden tot op heden voor onbepaalde tijd [url=bewaard, maar onder druk van verschillende privacy-organisaties kondigde Google recent aan zijn logs na een periode van anderhalf tot twee jaar te anonimiseren. Het lijkt er nu echter op dat de EU deze periode nog te lang vindt. Ook Noorwegen, dat geen lid van de EU is, heeft een onderzoek ingesteld naar het beleid van Google met betrekking tot de opslag van gegevens.
De stellingname van de werkgroep is opmerkelijk te noemen. In februari vorig jaar werd immers de EU Data Retention Directive aangenomen. Deze richtlijn schrijft voor dat alle verkeersgegevens - zoals gebelde telefoonnummers en adressen van bezochte websites - voor een periode van zes maanden tot twee jaar bewaard moeten worden. Deze richtlijn is overigens nog niet in werking getreden; de aangesloten landen hebben tot 2009 de tijd om de regels in voeren. Bij monde van Peter Fleisher, verantwoordelijk voor het wereldwijde privacybeleid bij Google, stelt het bedrijf dat het daarom lastig is om op dit moment te beoordelen of de regels op de diensten van Google van toepassing zijn.
bron
AMSTERDAM - De Europese Unie stelt een onderzoek in naar de manier waarop Google met persoonlijke informatie van gebruikers omgaat. In een brief aan het internetbedrijf vraagt een werkgroep van EU-adviseurs om opheldering over de bewaartermijn van de gegevens.
bron
-------------------------------
De Art.29 Data Protection Working Party, de EU-werkgroep die zich bezighoudt met regelgeving rond opslag van gegevens, heeft zijn bezorgdheid geuit omtrent de privacypolicy van Google.
In een brief aan het zoekbedrijf vraagt de werkgroep zich af of Google voldoende maatregelen heeft genomen om de privacy van zijn gebruikers te beschermen. Van het gebruik van de zoekmachine en andere Google-diensten worden uitgebreide statistieken bijgehouden. Google zegt deze gegevens nodig te hebben om zijn dienstverlening te kunnen verbeteren en om misbruik van zijn systemen op te kunnen sporen. Deze gegevens worden tot op heden voor onbepaalde tijd [url=bewaard, maar onder druk van verschillende privacy-organisaties kondigde Google recent aan zijn logs na een periode van anderhalf tot twee jaar te anonimiseren. Het lijkt er nu echter op dat de EU deze periode nog te lang vindt. Ook Noorwegen, dat geen lid van de EU is, heeft een onderzoek ingesteld naar het beleid van Google met betrekking tot de opslag van gegevens.
De stellingname van de werkgroep is opmerkelijk te noemen. In februari vorig jaar werd immers de EU Data Retention Directive aangenomen. Deze richtlijn schrijft voor dat alle verkeersgegevens - zoals gebelde telefoonnummers en adressen van bezochte websites - voor een periode van zes maanden tot twee jaar bewaard moeten worden. Deze richtlijn is overigens nog niet in werking getreden; de aangesloten landen hebben tot 2009 de tijd om de regels in voeren. Bij monde van Peter Fleisher, verantwoordelijk voor het wereldwijde privacybeleid bij Google, stelt het bedrijf dat het daarom lastig is om op dit moment te beoordelen of de regels op de diensten van Google van toepassing zijn.
bron
AMSTERDAM - De Europese Unie stelt een onderzoek in naar de manier waarop Google met persoonlijke informatie van gebruikers omgaat. In een brief aan het internetbedrijf vraagt een werkgroep van EU-adviseurs om opheldering over de bewaartermijn van de gegevens.
bron
Re: EU onderzoekt privacybeleid Google / EU: 'Google bewaart log
Wat een gezeur weer.
Een beetje slimme internetter gebruikt toch zijn eigen naam en zet zeker zijn adres niet op het net toch .
Gmail wordt alleen maar op woorden gescant.
Of de andere providers wel goed met je privacy omgaan.
Een beetje slimme internetter gebruikt toch zijn eigen naam en zet zeker zijn adres niet op het net toch .
Gmail wordt alleen maar op woorden gescant.
Of de andere providers wel goed met je privacy omgaan.
Je snapt er niets van! 
Nee, de mensen doen een beetje overdreven.
Of google dan opeens met je IP je echt naam en je woonadres weet.
Dat gebeurt natuurlijk alleen als je dat overal gaat vertellen in bijvoorbeeld Forums.
Ik maak meer zorgen over de bewaarplicht die door de overheid aan providers zal worden opgelegd.
En jawel door die dezelfde EU die nu over google loopt te zeuren.
http://www.security.nl/article/15473/1/ ... paard.html
Of google dan opeens met je IP je echt naam en je woonadres weet.
Dat gebeurt natuurlijk alleen als je dat overal gaat vertellen in bijvoorbeeld Forums.
Ik maak meer zorgen over de bewaarplicht die door de overheid aan providers zal worden opgelegd.
En jawel door die dezelfde EU die nu over google loopt te zeuren.
http://www.security.nl/article/15473/1/ ... paard.html
In principe ben ik tegen elke vorm van het onnodig bewaren van (prive) gegevens door wie dan ook!
Ik ook .Maar waar ik niet tegen dat Google wordt aangevallen terwijl men zelf veel verder gaat.
Bij Google heb ik het tenminste zelf nog in de hand .
En vertel me .Er zijn zat methodes dat niemand is te achterhalen.
De eerlijke gebruiker wordt alleen maar op kosten gejaagd.
Bij Google heb ik het tenminste zelf nog in de hand .
En vertel me .Er zijn zat methodes dat niemand is te achterhalen.
De eerlijke gebruiker wordt alleen maar op kosten gejaagd.
Het heeft ook weer niets meer eerlijkheid te maken.Iemand die gewoon OK is en die in een nieuwgroep "Boe" roept, ook dat slaat Google op.
Nou in zo'n nieuwsreader kun je instellen dat het bericht maar een paar dagen bewaard.
Google slaat gewoon te veel op
Googlism
Nou in zo'n nieuwsreader kun je instellen dat het bericht maar een paar dagen bewaard.
Google slaat gewoon te veel op
Googlism
-
Moppentappers
allemaal onzin van de eerste plank, het is ineens allemaal de schuld van google terwijl je net zo goed te vinden bent op ilse, alta vista, zoeken.nl
and you name it
jij plaatst iets op internet, en google kan het vinden
je kiest er dus nog altijd zelf voor
en hotmail bewaard ook alles, net zoals yahoo, moerstaal
ga dus geen poep praten :')
and you name it
jij plaatst iets op internet, en google kan het vinden
je kiest er dus nog altijd zelf voor
en hotmail bewaard ook alles, net zoals yahoo, moerstaal
ga dus geen poep praten :')
Viezerik.ga dus geen poep praten :')
En het klopt natuurlijk niet wat je zegt.
Als ik ergens mijn NAW gegevens afgeef, dan betekent dat natuurlijk *niet* dat degene aan wie ik ze geef ze ook maar moet doorgeven.
Daarbij kennen wij hier in nederland een wet die persoonsgegevens beschermd, en nog een link
Google staat NIET boven deze, of welke andere wet dan ook. Kortom. Ook voor hen moeten gegevens beperkt houdbaar zijn en voor de rest geen "gelul"