Ik ben in juni vorig jaar verhuisd. Ik huurde via woningstichting Prowonen en hun centrale verwarming werd geregeld via Ista Nederland. Na de verhuizing heb ik netjes afgerekend met de woningbouwvereniging. Klaar, dacht ik.
Niet dus. Ik ontving vorige week een eindafrekening van gas (jaja 1,5 jaar na de verhuizing). Ik moest de mutatiekosten betalen van 47,48 euro. Ronduit belachelijk. Tijdens telefonisch contact werd me verteld dat dat bedrag altijd gerekend wordt. Voor een naamswijziging van de huurder, moet ruim 47 euro betaald worden
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mutatiekosten bij Ista Nederland
-
Re: Mutatiekosten bij Ista Nederland
Ook ik heb een eindafrekening ontvangen van ISTA waarop de post mutatiekosten vermeld wordt.
Dit overigens ondanks afspraken met mijn toenmalige verhuurder dat deze niet meer in rekening zouden worden gebracht.
Deze rekening ging bij mij om een maand in 2004.
Deze zomermaand moe(s)t iksimpelweg even 107 euro bijbetalen terwijl ik nooit daar ben geweest (ik woonde al elders), omdat op de eenof andere manier het voorschot stook- servicekosten niet toereikend was om deze kosten te voldoen.
Ik ga deze kosten als het even kan niet betalen en ben dus allerlei zaken aan het uitzoeken, o.a. de rekenslag naar een maand huur die door ISTA gehanteerd wordt. Die klopt van geen kant.
Dit overigens ondanks afspraken met mijn toenmalige verhuurder dat deze niet meer in rekening zouden worden gebracht.
Deze rekening ging bij mij om een maand in 2004.
Deze zomermaand moe(s)t iksimpelweg even 107 euro bijbetalen terwijl ik nooit daar ben geweest (ik woonde al elders), omdat op de eenof andere manier het voorschot stook- servicekosten niet toereikend was om deze kosten te voldoen.
Ik ga deze kosten als het even kan niet betalen en ben dus allerlei zaken aan het uitzoeken, o.a. de rekenslag naar een maand huur die door ISTA gehanteerd wordt. Die klopt van geen kant.
-
Hallo mensen.
Mutatiekosten zijn kosten welke door de exploitant worden gemaakt.
Uw verhuurder hoeft deze kosten niet te betalen, dat moet u doen.
Ik merk hierbij wel op dat de kosten als zodanig wel erg hoog zijn en kunnen als omstreden omschreven worden daar het opnemen van de meterstanden is een huis aan huis actie. Bij verhuizing of wel muteren der woning moet de meteropnemer extra voor u komen. Dan zijn de kosten wel als gerechtvaardigd te beschouwen.
Indien u voorheen werd ontzien voor deze kosten dan is het goed mogelijk dat deze kosten thans voor uw rekening komen.
U moet de kosten wel betalen.
Mutatiekosten zijn kosten welke door de exploitant worden gemaakt.
Uw verhuurder hoeft deze kosten niet te betalen, dat moet u doen.
Ik merk hierbij wel op dat de kosten als zodanig wel erg hoog zijn en kunnen als omstreden omschreven worden daar het opnemen van de meterstanden is een huis aan huis actie. Bij verhuizing of wel muteren der woning moet de meteropnemer extra voor u komen. Dan zijn de kosten wel als gerechtvaardigd te beschouwen.
Indien u voorheen werd ontzien voor deze kosten dan is het goed mogelijk dat deze kosten thans voor uw rekening komen.
U moet de kosten wel betalen.
Ook wij zijn gedupeerden van Ista Nederland! Mijn vriend huurde voor we gingen samenwonen via Interveste (anti-kraak) een appartement. Stookkosten werden via Interveste aan Ista Nederland betaald (70 euro per maand) Nu een eindafrekening gekregen van 400 euro. Bij elkaar zou er bijna 1000 euro betaald moeten worden voor 10 maanden een 4-kamer appartement bewonen. ENKEL aan stookkosten!! Eneco betaalde hij namelijk apart. De kopie van de zogenaamde handtekening onder de opgenomen meterstanden is niet van mijn vriend!! Dit is dus fraude!
Een tip voor iedereen die met een eindafrekening zit: Veel info is te vinden op www.consuwijzer.nl
Wist je dat een leverancier maximaal 2 maanden na de verhuizing met een eindafrekening mag komen???
Ista kom er een half jaar later mee. Tja...als je het niet weet....
Een tip voor iedereen die met een eindafrekening zit: Veel info is te vinden op www.consuwijzer.nl
Wist je dat een leverancier maximaal 2 maanden na de verhuizing met een eindafrekening mag komen???
Ista kom er een half jaar later mee. Tja...als je het niet weet....