LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gezeur om niets

Hoe krijg je jezelf van internet (Google etc.) af? Bespreek hier jouw ervaringen of discussieer mee over dit onderwerp.
jorinde

Gezeur om niets

Ongelezen bericht door jorinde »

Ik las laatst een artikel over google, dat alle informatie (in emails) wordt opgeslagen in een soort database, en dat het dus inderdaad wordt gescand. Dat wil niet zeggen dat MENSEN dit lezen!
Computers zullen heus geen informatie verstrekken over vertrouwelijke informatie in emails.
Bovendien zijn mensen die een gmail account hebben akkoord gegaan met de voorwaarden, waarin wel degelijk wordt verteld dat alles wordt bewaard.
Zie hier een stukje gekopiëerd uit het Privacybeleid:
Wat doen we ermee?
Google bewaart en verwerkt uw Gmail-account en de inhoud ervan om de Gmail-dienst aan u te kunnen verlenen en onze diensten te verbeteren. De Gmail-dienst omvat relevante advertenties en daarmee samenhangende links, gebaseerd op het IP-adres, de inhoud van berichten en andere informatie die verband houdt met uw gebruik van Gmail.
De computers van Google verwerken de informatie in uw berichten voor diverse doeleinden, onder meer om de informatie te formatteren en voor u zichtbaar te maken, om advertenties en daarmee samenhangende links te verstrekken, om ongevraagde e-mails (spam) te voorkomen, om back-ups van uw berichten te maken, en voor andere doeleinden die samenhangen met het aanbieden van Gmail.
Google kan u informatie sturen met betrekking tot uw Gmail-account of andere Google-diensten.

Het delen en doorgeven van informatie
Wanneer u een e-mail verstuurt, neemt Google informatie zoals uw e-mailadres en de e-mail zelf op als onderdeel van die e-mail.
Aan adverteerders verstrekken wij uitsluitend geaggregeerde, niet-persoonlijke informatie, zoals het aantal malen dat hun advertenties zijn aangeklikt. Uw persoonlijke informatie wordt door ons niet verkocht, verhuurd of anderszins met derden gedeeld, behalve in de specifieke omstandigheden zoals beschreven in het Privacybeleid van Google, bijvoorbeeld wanneer wij van mening zijn dat wij daar wettelijk toe verplicht zijn.
Eigenlijk werd er dus een probleem gemaakt van iets wat helemaal geen probleem is.

NAK

Re: Gezeur om niets

Ongelezen bericht door NAK »

Waarom reageer je dan ????? :P

jorinde

Om mensen te laten weten, dat Radar overal een probleem van kan maken.. Niet dat het een slecht programma is, maar ik denk af en toe wel "Zeur toch niet zo.. Poeh"..

En aangezien een forum een plek is om je mening te geven.. Waarom zou ik dat dan niet doen?

alderwood

Ongelezen bericht door alderwood »

[b]jorinde
Geplaatst op: 10 Mei 2006 18:18 Onderwerp:

Om mensen te laten weten, dat Radar overal een probleem van kan maken. [/quote]

Daar ben ik het helemaal mee eens.
Neem de uitzending waarin pc's onklaar gemaakt werden om te zien
hoe reparateurs daarmee omgingen.
Een defecte cd-rom drive accoord, maar om software van een modem
te verwijderen/wijzigen, vind ik overdreven.

De enquêtes zijn ook bijzonder oppervlakkig en sturen aan op een bepaalde uitslag die zo in de kraam te pas komt.[/b]

Captain Pervert

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Radar is al maanden door de onderwerpen heen en kiest steeds vaker voor onderwerpen over 'digitale zaken', de gemiddelde Radarkijker heeft daar de ballen verstand van en die kan je makkelijk bang maken met allerlei breed uitgemeten, uit het verband getrokken onzin.

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

Om mensen te laten weten, dat Radar overal een probleem van kan maken..
Denk je dat de mensen dat zelf niet in de gaten hebben.
En wat voor jou zeuren is kan voor iemand anders waardevolle informatie zijn.
Dus.......................

masp

Ongelezen bericht door masp »

Ik denk dat er wel reden is om de kwestie Google onder de aandacht te brengen, maar wel om een andere reden dan RADAR dit heeft gedaan.

Het is juist dat gebruikers van Gmail akkoord moeten gaan met de algemene voorwaarden van Gmail, en dat Google er geen geheim van maakt dat mail wordt gescand.

Het eerste - door RADAR al benoemde - probleem is echter, dat mensen die mail AAN een Gmail-gebruiker sturen, dat vermoedelijk niet weten, er in ieder geval geen toestemming voor hebben gegeven terwijl ook hun mail wordt gescand.

Er is echter een tweede "probleem". Ook al worden de mailtjes slechts door een computer gescand, de door de scan verzamelde informatie wordt vervolgens wel opgeslagen. Op deze wijze wordt een schat aan info opgeslagen. Het probleem is nu dat de Amerikaanse justitie - als zij dit wil - vervolgens kan eisen dat die gegevens worden afgestaan in verband met een lopend onderzoek. Op dat moment gaan er dus wel personen naar de verzamelde info kijken en daarmee aan de slag.

Nou kun je zeggen: ik die niets verkeerd en ze mogen mijn mail zien, want ik heb niets te verbergen, maar je kunt - ook in NL trouwens - er als onschuldige burger hinder van ondervinden wanneer de politie achter je rug bij bijvoorbeeld je bank info over je gaat opvragen. Die bank mag namelijk niet aan jou doorgeven dat de politie gegevens over je heeft opgevraagd, terwijl de bank stilzwijgend wel haar conclusies kan trekken en je de volgende keer een nieuwe lening (of verhoging van de bestaande lening) kan weigeren. Ander voorbeeld: je hebt een contract voor bepaalde tijd; justitie informeert bij je werkgever in verband met een lopend onderzoek; de werkgever mag dit niet aan je doorgeven, maar wellicht is de vraag van de politie aanleiding voor de werkgever om uiteindelijk je contract niet te verlengen...
Het probleem is dat je steeds sneller "slachtoffer" van zo'n scenario kan worden naarmate er meer gegevens over je te achterhalen zijn. En bij de Amerikanen zal er in het anti-terrorisme tijdperk niet zo veel voor nodig zijn om je onderwerp van onderzoek te laten worden.

Dit klinkt allemaal paranoïde, maar ik wil alleen maar aangeven dat er meer aanleiding voor het item van RADAR is, dan de gemiddelde kijker zich wellicht zal realiseren. Het is bijvoorbeeld maar zeer de vraag of de Gmail-gebruiker, die heeft ingestemd met de gebruikersvoorwaarden, zich dit alles heeft gerealiseerd.

alderwood

Ongelezen bericht door alderwood »

[masp

Geplaatst op 14 Mei 2006 12:53 door masp

--------------------------------------------------------------------------------

Het is bijvoorbeeld maar zeer de vraag of de Gmail-gebruiker, die heeft ingestemd met de gebruikersvoorwaarden, zich dit alles heeft gerealiseerd.

quote]

Nu ik zeker niet, in gevallen als deze lees ik sowieso die voorwaarden nooit.
Ongetwijfeld wordt er nog veel meer info onaangekondigd over ons
opgeslagen en zitten wij al lang in een <Big Brother is watching>
scenario.

Maar ik ben op een leeftijd, dat het mij allemaal niet meer uitmaakt.

Er zijn dingen die me meer raken.
Langlopende claim voor letselschade, die niet opschiet.
FBTO die de premies voor de rechtsbijstandsverzekering bijna 30%
verhoogt.
ZilverKruis die mijn op 10 maart ingezonden nota's nog steeds
niet heeft vergoed.

Maar ik zal daar binnenkort wellicht aparte onderwerpen van maken.[/quote]

jorinde

Álle mail wordt gescanned, niet alleen van Google, en omdat google nou eenmaal niets te verbergen heeft en het gewoon blijkbaar open geeft, wil niet zeggen dat dat "Gevaarlijk" is. En als je dan bang wordt dat mensen het kunnen lezen moet je gewoon geen mail sturen. Ik bedoel.. Is het niet schadelijker dat mensen in je computer kunnen kijken als ze door de firewall breken..

Iemand zei ook, dat het waardevolle informatie kan zijn. Hoe kan onware informatie waardevol zijn?

Waarom google afkraken? Zou Radar het leuk vinden als Radar werd afkraakt op een onware reden?

Dutch_com_freak

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

Alle mails worden inderdaad al jaren gescanned en bekeken door de providers en zo what? wie is hier van plan een aanslag te plegen dan? dat gezeur van privacy hier en privacy daar... alsof ze bij de provider erop zitten te wachten dat je een of ander dom mailtje met een domme bijlage gaat versturen en dan stiekem gaat gluren wat er in zit...

en hence ze moeten soms wel omdat je antivirus hebt aangevraagt of een spam filter...

en dan nog wat... MSN gesprekken worden ook sinds ongeveer een jaar al gemonitort door de overheid hoor!

Gesloten