LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Host en Domaintools zetten privégegevens op internet

Hoe krijg je jezelf van internet (Google etc.) af? Bespreek hier jouw ervaringen of discussieer mee over dit onderwerp.
sue1962

Host en Domaintools zetten privégegevens op internet

Ongelezen bericht door sue1962 »

Beste mensen,

Sinds kort heb ik eindelijk een website via de host One.com. Ben ik ook erg blij mee, was veel werk voor mij en mijn webdesigner.
Daarvoor moet je je naam en adres opgeven. Dat heb ik netjes gedaan, maar wat blijkt nu:
ze hebben mijn gegevens doorgegeven aan Domaintools. Nu staan mijn naam/website met privéadres op internet. Ze hebben het gewoon openbaar gemaakt. En dat wil ik absoluut niet.
Ik heb nog van niemand gehoord die ook websites hebben wij One.com of bij andere hosts dat de adressen van mensen met namen op internet staan, gewoon als je gaat Googelen.

Dit mag toch niet? Ik ben zo boos hierover, hoe kan ik One.com/Domaintools zover krijgen dat zij mijn gegevens verwijderen.

nevermind

Re: Host en Domaintools zetten privégegevens op internet

Ongelezen bericht door nevermind »

Volgens mij, moet je in het profiel iets veranderen, namelijk het profiel niet openbaar maken, daar ligt de fout.
One.com whois.domaintools.com .... Je kunt je profiel eenvoudig openbaar of niet openbaar maken.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

NAW gegevens van domeinnaameigenaren zijn altijd openbaar. Heeft niks met one.com te maken. Er wordt op dit forum ook vaak dankbaar gebruik van gemaakt om te kijken wie de eigenaar is van bijv. een webwinkel die niet levert....

nevermind

GJvdZ schreef:NAW gegevens van domeinnaameigenaren zijn altijd openbaar. Heeft niks met one.com te maken. Er wordt op dit forum ook vaak dankbaar gebruik van gemaakt om te kijken wie de eigenaar is van bijv. een webwinkel die niet levert....

En wat bedoelen zij dan met profiel openbaar of niet openbaar maken?

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Inderdaad. zo kun je verhaal gaan halen bij een vage webwinkel die geen spullen stuurt :D was dat de reden dat je je gegevens niet wilt plaatsen ?

nevermind

sjoegel schreef:Inderdaad. zo kun je verhaal gaan halen bij een vage webwinkel die geen spullen stuurt :D was dat de reden dat je je gegevens niet wilt plaatsen ?

Ik lees het anders.
TS bedoeld volgens mij niet de NAW gegevens van het bedrijf, maar haar/zijn privéadres met naam.
Nu staan mijn naam/website met privéadres op internet

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

Eén topic is niet genoeg?

nevermind

ArneLH schreef:Eén topic is niet genoeg?
Jij hebt helaas in het tweede geantwoord.

GJvdZ

nevermind schreef:
GJvdZ schreef:NAW gegevens van domeinnaameigenaren zijn altijd openbaar. Heeft niks met one.com te maken. Er wordt op dit forum ook vaak dankbaar gebruik van gemaakt om te kijken wie de eigenaar is van bijv. een webwinkel die niet levert....

En wat bedoelen zij dan met profiel openbaar of niet openbaar maken?
Geen idee, maar van iedere domeinnaam kan je opzoeken van wie die is. Ik neem aan dat dat profiel over andere gegevens gaat. Ik snap overigens niet wat het probleem is dat je gegevens openbaar zijn als je een website hebt. Je gaat een site beginnen om dingen te publiceren, maar wil dat anoniem doen. Vreemd.

GJvdZ

[quote="nevermind"]
Ik lees het anders.
TS bedoeld volgens mij niet de NAW gegevens van het bedrijf, maar haar/zijn privéadres met naam.
[/quote/

In de domeingegevens staan de gegevens zoals de domeinnaameigenaar die heeft opgegeven aan de registrar. Als je daar je bedrijfsnaam en adres in wil hebben moet je die gebruiken bij de aanvraag.

nevermind

GJvdZ schreef:
nevermind schreef: Ik lees het anders.
[/quote/

In de domeingegevens staan de gegevens zoals de domeinnaameigenaar die heeft opgegeven aan de registrar. Als je daar je bedrijfsnaam en adres in wil hebben moet je die gebruiken bij de aanvraag.
En dat wil TS zo hebben, als ik het goed begrijp, maar zij hebben de privégegevens gepubliceerd.

Gesloten