LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Acties ns voordeeluren kaart???

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
marieke26
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 sep 2005 11:49

Acties ns voordeeluren kaart???

Ongelezen bericht door marieke26 »

Heb nu een jaar een ns voordeeluren kaart gehad. Wil hem waarschijnlijk weer gaan aanpassen. Maar de ns blijft prijzen verhogen, en ik vind 55 euro wat dat betreft ook redelijk wat weer, aangezien je ook al niet voor 9en mag reizen.

Vorig jaar was ik net een actie misgelopen ( 10 euro korting op de kaart) en vraag me nu af of er weer een actie aanomt? Of is dit niet elk jaar? ( op de site kan je nml wel een actiecode invullen maar geen idee wat die is natuurlijk)

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: Acties ns voordeeluren kaart???

Ongelezen bericht door boebele »

Dit is misschien een tip voor mensen die dagelijks op hetzelfde traject reizen:
Als je een Jaartrajectkaart neemt krijg je ook op andere trajecten 40% korting. Ik wist dat niet en was er ook wat verbaasd over, maar de lokettiste bevestigde het. Aangezien ik 5 dagen per week op hetzelfde traject reis, waarvan 3 keer voor 9 uur, is het voor mij iets voordeliger om een jaartrajectkaart te nemen. Ik kan het geld van de voordeelurenkaart dan in mijn zak houden terwijl ik wel profiteer van de 40% korting.

Geen actie, misschien wel een goede tip... 8)

marieke26
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 sep 2005 11:49

Re: Acties ns voordeeluren kaart???

Ongelezen bericht door marieke26 »

Dat is idd zo, net zoals je ook 40 % korting krijgt bij een Ov studentenkaart.
Ik reis echter niet op hetzelfde traject en heb er dus niets aan.

Maar idd voor andere mensen wel een tip.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Acties ns voordeeluren kaart???

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Na jaren te weinig met de trein gaan, om voordeel te hebben van de voordeelurenkaart, besloot ik er vorig jaar toch weer een te nemen. Ook ik liep net die extra korting mis, en zit denk ik nu weer net na de actieperiode. Soms loont het om je kaart dus iets vroeger te verlengen, maar je moet dat natuurlijk niet na bijvoorbeeld 9 of 10 maanden doen.

Ik heb het eerder ook weleens gehad, dat ik op het eind van de geldigheid van de kaart reisde, en daarna (wist ik gelukkig vantevoren) een maand of twee helemaal niet. Dan is het voordeliger om te wachten met verlengen tot je weer een treinreis gaat maken.

Je kunt een simpel rekensommetje maken. De kortingskaart kost je 4.58 per maand. Als je dus per maand een reis gaat maken waarbij je normaal 11,45 (is een fictieve prijs, want de NS hanteert geen prijzen die eindigen op 45 cent), zou betalen, dan heb je de kaart er al uit. Geef je gemiddeld minder uit per maand, dan kun je beter wachten met de aanschaf van een nieuwe kaart.

Er isd meen ik ook weleens een aktie geweest waarbij je bij aansluitende aanschaf van een nieuwe kaart korting kreeg. Maar dat was geloof ik slechts 5 euro.

kleineM
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 aug 2006 14:45

Re: Acties ns voordeeluren kaart???

Ongelezen bericht door kleineM »

Die actie s zijn meestal in oktober :D

marieke26
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 sep 2005 11:49

Re: Acties ns voordeeluren kaart???

Ongelezen bericht door marieke26 »

Hoe zeker weet je dat? Want dan wacht ik ff....moet deze maand nog een paar keer met de trein wel...

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Acties ns voordeeluren kaart???

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Heb je niet per ongeluk die Kruidvatkaarten te pakken kunnen krijgen? Kun je weliswaar alleen in het weekend mee reizen, maar dan kost een reis kris kras door Nederland je slechts 10 euro.

Helaas zijn die kaarten uitverkocht, ik was er net op tijd bij. In het dichtstbijzijnde kruidvatfiliaal waren ze er binnen 10 minuten doorheen. En nee: ze hadden niet slechts 25 exemplaren als lokkertje, ze hadden er 400.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Acties ns voordeeluren kaart???

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Marieke, ik heb net een bericht gekregen van de NS, waarin staat dat binnenkort de geldigheid van mijn kortingskaart ten einde loopt. Ze geven bij online verlengen 10 euro reductie, waardoor je er 45 euro voor betaalt.

Maar pas op, je wordt via de aanbevolen site doorgeleid naar een pagina waarop nergens staat aangegeven dat je 45 euro betaalt, in plaats van 55 euro.

Wanneer je vervolgens telefonische hulp vraagt, kraakt en piept de lijn, waardoor je de opgegeven korting weer kwijt bent aan de helpdesk, omdat ze ze elk persoonlijk gegeven een paar keer laten herhalen. Dat schiet dus ook niet op.

Gesloten