nee hoor als 17 jarige hbo student heb ik m ook al gebruikt, alleen krijg je m het eerste jaar pas in oktober terwijl het jaar al in september begint. ik denk dat je deze vraag het beste aan de IB groep kunt voorleggen. http://www.ib-groep.nl
dat heeft te maken met dat je als miderjarige nog bij je ouders woont en kinderbijslag krijgt denk ik. maar het is inderdaad onzin! Anders moet je een klacht indienen bij het bureau voor discriminatiezaken
Jawel hoor! Ook de voordeelurenkaart. Is voor elke leeftijd hoor! 7 x per jaar gratis en de rest met 40 % korting en je mag dan ook nog 3 reizigers meenemen met korting. Je moet dan wel 1 x per jaar zo,n kaart kopen. Maar als je veel reist, heb je ,m er zo uit!
dat heeft te maken met dat je als miderjarige nog bij je ouders woont en kinderbijslag krijgt denk ik. maar het is inderdaad onzin! Anders moet je een klacht indienen bij het bureau voor discriminatiezaken
waarom zou dat te maken hebben met die kinderbijslag? MBO'ers van 17 krijgen geen studiefinanciering maar HBO'ers van 17 wel. en die HBO'er krijgt geen kinderbijslag meer. klinkt onlogisch
Wat ik bedoel te zeggen is dat je geen kinderbijslag en studiefianciering tegelijk kunt krijgen. Want heb je kinderbijslag krijg je geen ov en heb je studiefinanciring krijg je die wel zo simpel ligt dat nou. Het is dan wel niet eerlijk maar verschil moet er wezen zeg ik maar
je krijgt ook nooit kinderbijslag en stufie ze maken gewoon onderscheid in MBO en HBO. als MBO'er krijg je pas op je 18e (volgens mij) stufie en als HBO'er al meteen vanaf het begin, de kinderbijslag wordt meteen stopgezet, vandaar dat je pas stufie krijgt vanaf oktober. is onzin dat ze onderscheid maken tussen HBO of MBO!
Mijn dochter van zestien zit in de eerste van het MBO. Voor de opleiding die zij doet (communicatie & reclametechnieken) moet ze iedere dag van Geleen naar Boxtel reizen. Hiervoor heeft ze op school een 'voordelige' jaartrajektkaart kunnen kopen á € 1976,-. Ik krijg niets vergoed!
Tel daar eens de € 916,- schoolgeld. Zo'n € 900,- aan boeken en materialen bij. Dan weet je wat je voor 1 jaar school kwijt bent.
Waarom krijgt iemand die 18 jaar is en in bv. Maastricht woont en studeert wel een jaarkaart en iemand van 16 die ver moet reizen niet?