LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 16 jarige mbo'r geen OV kaart
16 jarige mbo'r geen OV kaart
Hallo,
Waarom mogen 16 jarige MBO'rs geen OV kaart hebben? En de 18 jarigen wel? Want ook in het 1e jaar van het MBO moet al stage worden gelopen.
Verder heb ik me laten vertellen dat HBO'rs wél op 16 jarige leeftijd een ov krijgen!!!
Waarom mogen 16 jarige MBO'rs geen OV kaart hebben? En de 18 jarigen wel? Want ook in het 1e jaar van het MBO moet al stage worden gelopen.
Verder heb ik me laten vertellen dat HBO'rs wél op 16 jarige leeftijd een ov krijgen!!!
Re: 16 jarige mbo'r geen OV kaart
Dat is nou het zogeheten intelligentie-discriminatie .....
Wat een onzin, je krijgt die ovjaarkaart pas op je achttiende.
nee hoor als 17 jarige hbo student heb ik m ook al gebruikt, alleen krijg je m het eerste jaar pas in oktober terwijl het jaar al in september begint. ik denk dat je deze vraag het beste aan de IB groep kunt voorleggen. http://www.ib-groep.nl
Jaaaa ! HBO krijgt hem wel ja, dat bedoel ik met intelligentie-discriminatie.
dat heeft te maken met dat je als miderjarige nog bij je ouders woont en kinderbijslag krijgt denk ik. maar het is inderdaad onzin! Anders moet je een klacht indienen bij het bureau voor discriminatiezaken
Ik ben 64 en heb ook geen OV jaarkaart. Waar kun je die aanvragen ??
Bram
Bram
Als je 64 bent krijg je die niet is alleen voor studenten bestemd.
Voor mensen van 64 is er de voordeelurenkaart. Hebben wij ook!
En wat is er voor mensen die geen student, bejaard of gehandicapt zijn.
Helemaal niks. Overal heerlijk de hoofdprijs voor mogen betalen.
Helemaal niks. Overal heerlijk de hoofdprijs voor mogen betalen.
Jawel hoor! Ook de voordeelurenkaart. Is voor elke leeftijd hoor! 7 x per jaar gratis en de rest met 40 % korting en je mag dan ook nog 3 reizigers meenemen met korting. Je moet dan wel 1 x per jaar zo,n kaart kopen. Maar als je veel reist, heb je ,m er zo uit!
waarom zou dat te maken hebben met die kinderbijslag? MBO'ers van 17 krijgen geen studiefinanciering maar HBO'ers van 17 wel. en die HBO'er krijgt geen kinderbijslag meer. klinkt onlogischdat heeft te maken met dat je als miderjarige nog bij je ouders woont en kinderbijslag krijgt denk ik. maar het is inderdaad onzin! Anders moet je een klacht indienen bij het bureau voor discriminatiezaken
Wat ik bedoel te zeggen is dat je geen kinderbijslag en studiefianciering tegelijk kunt krijgen. Want heb je kinderbijslag krijg je geen ov en heb je studiefinanciring krijg je die wel zo simpel ligt dat nou. Het is dan wel niet eerlijk maar verschil moet er wezen zeg ik maar
je krijgt ook nooit kinderbijslag en stufie ze maken gewoon onderscheid in MBO en HBO. als MBO'er krijg je pas op je 18e (volgens mij) stufie en als HBO'er al meteen vanaf het begin, de kinderbijslag wordt meteen stopgezet, vandaar dat je pas stufie krijgt vanaf oktober. is onzin dat ze onderscheid maken tussen HBO of MBO!
Mijn dochter van zestien zit in de eerste van het MBO. Voor de opleiding die zij doet (communicatie & reclametechnieken) moet ze iedere dag van Geleen naar Boxtel reizen. Hiervoor heeft ze op school een 'voordelige' jaartrajektkaart kunnen kopen á € 1976,-. Ik krijg niets vergoed!
Tel daar eens de € 916,- schoolgeld. Zo'n € 900,- aan boeken en materialen bij. Dan weet je wat je voor 1 jaar school kwijt bent.
Waarom krijgt iemand die 18 jaar is en in bv. Maastricht woont en studeert wel een jaarkaart en iemand van 16 die ver moet reizen niet?
Wat een logica!
Tel daar eens de € 916,- schoolgeld. Zo'n € 900,- aan boeken en materialen bij. Dan weet je wat je voor 1 jaar school kwijt bent.
Waarom krijgt iemand die 18 jaar is en in bv. Maastricht woont en studeert wel een jaarkaart en iemand van 16 die ver moet reizen niet?
Wat een logica!
Ooit gehoord van Belasting aftrek
Net als andere forums kan Gast niet normaal schrijven cq praten,
het ene moment heet hij moos dan bram en leeftijd verschilend.
Als je zoveel moet betalen kun je het ook heb geen medelijden met ze
Er is nog altijd een fiets ( hoe doen soos gezinnen het dan )
Net als andere forums kan Gast niet normaal schrijven cq praten,
het ene moment heet hij moos dan bram en leeftijd verschilend.
Als je zoveel moet betalen kun je het ook heb geen medelijden met ze
Er is nog altijd een fiets ( hoe doen soos gezinnen het dan )