Dag allemaal,
Afgelopen donderdag reisde ik van Enschede naar Gramsbergen met de trein. Hiervoor moet je op het traject Almelo – Marienberg een stuk met Syntus reizen. Dat betekent: Uitchecken bij de NS, inchecken bij Syntus en later weer uitchecken bij Syntus en inchecken bij de NS.
Maar toen ik in Marienberg wilde uitchecken bij Syntus stond er juist dat ik was ingechecked. Omdat ik niet ingechecked wilde blijven (dat kost je 10 euro) probeerde ik uit te checken. Dit heb ik 7 keer geprobeerd maar ik kreeg slechts het bericht dat ik was ingechecked.
Zondag zag ik op mijn bankrekening dat er veel geld was afgeschreven, het mijn-ovchipkaart transactieoverzicht liet zien dat ik 7x 10 euro heb betaald vanwege 7 x inchecken zonder uit te checken (allen op station Marienberg binnen enkele minuten).
Het volgende bericht stuurde ik naar Syntus:
Geachte heer, mevrouw,
Op 17 mei ben ik van Almelo naar Marienberg gereisd met de trein. Om te betalen voor mijn vervoer heb ik de ov-chipkaart gebruikt. De kosten zijn 2,30 euro omdat ik studentenkorting heb. Er is echter veel geld van mijn rekening afgeschreven door de ov-chipkaart. Volgens de ov-chipkaart website is er in totaal 70 euro afgeschreven naar Syntus. Graag zou ik het verschil teruggestort krijgen.
vriendelijke groet van,
Maarten ’t Hoen
Vandaag kreeg ik de reactie:
Geachte heer/mevrouw Hoen, Wij begrijpen dat het kan voorkomen dat reizigers vergeten uit te checken. Om die reden hanteren wij een vergoeding van maximaal drie keer per jaar bij vergeten uit te checken in onze bus en/of trein. Om te bekijken of er inderdaad is ingecheckt bij Syntus hebben wij met uw toestemming de reis- en transactiegegevens van uw OV-chipkaart ingezien. Hieruit blijkt dat er is ingecheckt en dat er niet is uitgecheckt. Dit geeft recht op restitutie ad. € 27,70 (€ 30,00 minus het gereisde traject ad. € 2,30). Helaas is het voor ons technisch niet mogelijk bedragen te storten op de OV-chipkaart. Daarom maken wij genoemd bedrag over op het opgegeven rekeningnummer. Hiervoor hanteren wij een verwerkingstijd van ongeveer drie weken. Wij vertrouwen u hiermee van dienst te zijn geweest. Met vriendelijke groet, Syntus Klantenservice
Ik vind het wel erg zuur dat ik nu 42.30 moet betalen voor het stukje Almelo – Marienberg. Wat zouden jullie doen in mijn geval?
Vriendelijke groet van,
Maarten ‘t Hoen
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 70 euro afgeschreven door Syntus
-
Re: 70 euro afgeschreven door Syntus
Ik zou nog 's een keertje terug schrijven en duidelijk vermelden waarom je hebt zgn hebt ingecheckt. Wijs tevens op de tijden van 'inchecken' en dat uitchecken niet mogelijk was en dat jij de apparatuur daarvoor niet kunt beïnvloeden.
-
Dankjewel Jolijn dat je even de tijd neemt om te helpen.
Ook voor je reactie op kassa.vara.nl
Ik heb Syntus een nieuwe reactie gestuurd en zal ook een brief sturen waarin ik mijn situatie uitleg.
Vriendelijke groeten van Maarten
Ook voor je reactie op kassa.vara.nl
Ik heb Syntus een nieuwe reactie gestuurd en zal ook een brief sturen waarin ik mijn situatie uitleg.
Vriendelijke groeten van Maarten
-
Hallo allemaal,
Je tip heeft geholpen Jolijn. Zie de volgende berichtwisseling:
23-05-2012 13:51:05
Geachte mevrouw, heer,
In reactie op het bericht "Reactie #201722" ben ik niet tevreden over de afhandeling. In uw reactie stelt u dat ik vergeten ben om uit te checken. Maar ik heb juist tot 7x toe proberen uit te checken op station Marienberg. De tijden van 7x 'inchecken' zijn allen binnen enkele minuten gebeurd, zoals in het transactieoverzicht te zien is. Het kan dus niet zo zijn dat ik al die keren ergens naartoe ben gereisd. Het was niet mogelijk om op Marienberg uit te checken nadat ik was ingechecked en ik kan de apparatuur daarvoor niet beïnvloeden.
Graag zou ik het volledige bedrag (-reiskosten natuurlijk) van 67,70 euro (70 euro - 2,30) teruggestort krijgen op mijn rekening.
Vriendelijke groet van,
Maarten 't Hoen
25-05-2012 8:42:59
[VL 25-05-2012 08:42 (GMT +02:00)] Geachte heer Hoen, Wij hebben uw reactie ontvangen, waarin u meldt dat Syntus een verkeerd bedrag heeft afgeschreven van uw OV-chipkaart. Om te bekijken hoe de in-/uitcheckprocedure is verlopen bij Syntus, hebben wij met uw toestemming de reis- en transactiegegevens van uw OV-chipkaart ingezien. Hieruit blijkt dat er meerdere malen is ingecheckt en dat er niet is uitgecheckt. Dit geeft recht op restitutie ad. € 67,70 (€ 70,00 minus het gereisde traject ad. € 2,30). Helaas is het voor ons technisch niet mogelijk bedragen te storten op de OV-chipkaart. Daarom maken wij genoemd bedrag over op het opgegeven rekeningnummer. Hiervoor hanteren wij een verwerkingstijd van ongeveer drie weken. Wij vertrouwen u hiermee van dienst te zijn geweest. Met vriendelijke groet, Syntus Klantenservice
Nogmaals dank voor de reactie.
Vriendelijke groet van,
Maarten 't Hoen
Je tip heeft geholpen Jolijn. Zie de volgende berichtwisseling:
23-05-2012 13:51:05
Geachte mevrouw, heer,
In reactie op het bericht "Reactie #201722" ben ik niet tevreden over de afhandeling. In uw reactie stelt u dat ik vergeten ben om uit te checken. Maar ik heb juist tot 7x toe proberen uit te checken op station Marienberg. De tijden van 7x 'inchecken' zijn allen binnen enkele minuten gebeurd, zoals in het transactieoverzicht te zien is. Het kan dus niet zo zijn dat ik al die keren ergens naartoe ben gereisd. Het was niet mogelijk om op Marienberg uit te checken nadat ik was ingechecked en ik kan de apparatuur daarvoor niet beïnvloeden.
Graag zou ik het volledige bedrag (-reiskosten natuurlijk) van 67,70 euro (70 euro - 2,30) teruggestort krijgen op mijn rekening.
Vriendelijke groet van,
Maarten 't Hoen
25-05-2012 8:42:59
[VL 25-05-2012 08:42 (GMT +02:00)] Geachte heer Hoen, Wij hebben uw reactie ontvangen, waarin u meldt dat Syntus een verkeerd bedrag heeft afgeschreven van uw OV-chipkaart. Om te bekijken hoe de in-/uitcheckprocedure is verlopen bij Syntus, hebben wij met uw toestemming de reis- en transactiegegevens van uw OV-chipkaart ingezien. Hieruit blijkt dat er meerdere malen is ingecheckt en dat er niet is uitgecheckt. Dit geeft recht op restitutie ad. € 67,70 (€ 70,00 minus het gereisde traject ad. € 2,30). Helaas is het voor ons technisch niet mogelijk bedragen te storten op de OV-chipkaart. Daarom maken wij genoemd bedrag over op het opgegeven rekeningnummer. Hiervoor hanteren wij een verwerkingstijd van ongeveer drie weken. Wij vertrouwen u hiermee van dienst te zijn geweest. Met vriendelijke groet, Syntus Klantenservice
Nogmaals dank voor de reactie.
Vriendelijke groet van,
Maarten 't Hoen
Los van dit alles kan ik me voorstellen, dat het 1 keer niet lukt, misschien 2 en met een beetje goede wil zou 3 keer ook nog wel gaan. Maar waarom 7 keer proberenmaartenthoen schreef:Dag allemaal, .....
Maar toen ik in Marienberg wilde uitchecken bij Syntus stond er juist dat ik was ingechecked. Omdat ik niet ingechecked wilde blijven (dat kost je 10 euro) probeerde ik uit te checken. Dit heb ik 7 keer geprobeerd maar ik kreeg slechts het bericht dat ik was ingechecked.
Fijn dat je de goede afloop even meldt @maartenthoen.
Syntus heeft dan in eerste instantie jouw reis-en transactiesgegevens niet goed gelezen, maar na je tweede bezwaar toch netjes en snel gereageerd.
Syntus heeft dan in eerste instantie jouw reis-en transactiesgegevens niet goed gelezen, maar na je tweede bezwaar toch netjes en snel gereageerd.