LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] aansluitingen waardeloos
aansluitingen waardeloos
Wie heeft er ook voorbeelden van waardeloze aansluitingen in het OV? Ik erger me er gruwelijk aan dat in mijn woonplaats de stadsbussen van Connexxion 's avonds exact op dezelfde tijd wegrijden als dat de sneltrein aankomt. Dat betekent een half uur wachten.
Het wil er bij mij niet in dat die bussen niet 5 minuten later weg kunnen. Op hun eindpunt staan ze immers altijd 10 minuten stil.
Het is dat ik nog geen rijbewijs heb, maar als ik die heb en een tweedehands autootje is het wel: dag OV !
Heb al een paar keer om uitleg gevraagd bij Connexxion over het waarom van deze opmerkelijke dienstregeling, maar nul en niks geen reactie terug. Klantvriendelijkheid is dus ook niks.
En als ik het de chauffeur vraag is het: "dan moet je bij Connexxion wezen." ze vinden het zelf ook waardeloos, maar ja zij maken de dienstregeling niet.
Het wil er bij mij niet in dat die bussen niet 5 minuten later weg kunnen. Op hun eindpunt staan ze immers altijd 10 minuten stil.
Het is dat ik nog geen rijbewijs heb, maar als ik die heb en een tweedehands autootje is het wel: dag OV !
Heb al een paar keer om uitleg gevraagd bij Connexxion over het waarom van deze opmerkelijke dienstregeling, maar nul en niks geen reactie terug. Klantvriendelijkheid is dus ook niks.
En als ik het de chauffeur vraag is het: "dan moet je bij Connexxion wezen." ze vinden het zelf ook waardeloos, maar ja zij maken de dienstregeling niet.
Re: aansluitingen waardeloos
In Veenendaal De Klomp in de spits zowel de trein naar Arnhem als die naar Utrecht om .31 aan. Lijn 80 naar Wageningen vertrekt om .29.
Lijn 80 naar Amersfoort vertrekt om .33.
Het leuke is, dat als de 2 treinen vlak na elkaar binnenkomen, de spoorwegovergang vrij lang is afgesloten. En denk maar niet dat de NS 30 seconden wacht. dus allemaal mensen missen hun trein, of moeten onder de spoorbomen door. Tegenwoordig zijn er conducteurs die het leuk vinden om mensen die zoiets doen doodleuk de toegang tot de trein te weigeren.
Ander voorbeeld. Sneltram 50 in Amsterdam is ongeveer op het zelfde moment als de intercity uit Utrecht in Duivendrecht. Da's mooi, want er willen veel mensen overstappen van de trein op de sneltram. Als de sneltram aan de vroege kant is, of de trein laat, wacht de sneltram meestal even op de trein.
's avonds wil men uit de sneltram overstappen op de trein. Als de sneltram laat is, vertrekt de trein gewoon. Ik heb zelfs wel eens meegemaakt dat voor de neus van zo'n 50 mensen (die dus uit de tram kwamen) de deuren dichtgingen.
Lijn 80 naar Amersfoort vertrekt om .33.
Het leuke is, dat als de 2 treinen vlak na elkaar binnenkomen, de spoorwegovergang vrij lang is afgesloten. En denk maar niet dat de NS 30 seconden wacht. dus allemaal mensen missen hun trein, of moeten onder de spoorbomen door. Tegenwoordig zijn er conducteurs die het leuk vinden om mensen die zoiets doen doodleuk de toegang tot de trein te weigeren.
Ander voorbeeld. Sneltram 50 in Amsterdam is ongeveer op het zelfde moment als de intercity uit Utrecht in Duivendrecht. Da's mooi, want er willen veel mensen overstappen van de trein op de sneltram. Als de sneltram aan de vroege kant is, of de trein laat, wacht de sneltram meestal even op de trein.
's avonds wil men uit de sneltram overstappen op de trein. Als de sneltram laat is, vertrekt de trein gewoon. Ik heb zelfs wel eens meegemaakt dat voor de neus van zo'n 50 mensen (die dus uit de tram kwamen) de deuren dichtgingen.
Re: aansluitingen waardeloos
ik wil op de aansluitingen reageren, met de opmerking dat connexxion uitvoerder is en dat de gemeenten en de provincieën de opdracht gevers zijn .dus als u op/aanmerkingen heeft op de dienstregeling dus bij de afdeling vervoer op het gemeente/provinciehuis zijn met u klachten.
een werknemer in het openbaarvervoer
een werknemer in het openbaarvervoer
Re: aansluitingen waardeloos
Hallo lenie Z, ik deel je mening over het openbaar vervoer over de mooiste stad van nederland, alleen de aansluiting van lijn 27 laat wel eens te wensen over.Maar de rest is prima geregeld.
Groetjes Pim ( rul )
Groetjes Pim ( rul )
Re: aansluitingen waardeloos
regio Arnhem is alles ook prima buslijnen (degene die ik moet hebben dan) zijn op elkaar aangesloten. En moet je een overstap hebben kan je de chauffeur altijd vragen om een overstap te regelen. En er komen zoveel treinen aan dat je de tijden niet allemaal op de bussen of andersom kan regelen.
Om op tijd te komen moet je de aansluiting daarvoor missen
Om op tijd te komen moet je de aansluiting daarvoor missen
Re: aansluitingen waardeloos
Meestal is het zo, dat de meeste mensen niet de moeite nemen om eens te informeren wanneer er een aansluiting is.
Ikzelf heb bijna nog nooit de ervaring in het openbaarvervoer dat mijn aansluiting buiten overmacht al weg was.
Gewoon even informeren en niet meteen hier het vervoers bedrijf de schuld geven.
Ikzelf heb bijna nog nooit de ervaring in het openbaarvervoer dat mijn aansluiting buiten overmacht al weg was.
Gewoon even informeren en niet meteen hier het vervoers bedrijf de schuld geven.
Re: aansluitingen waardeloos
Als je in 4 jaar tijd gemiddeld 2 keer per jaar bent gevlogen moet je zeker weten wat iedereen die de eerste keer vliegt zelfs weet: het maximum gewicht dat je kosteloos aan bagage mee mag nemen in 20 kilo. Voor de rest moet je betalen.Zo simpel is dat. Als je al eens meer bagage kosteloos kunt meenemen heb je gewoon geluk gehad en moet je niet gaan zanikken als je bij het meenemen van je hele interieur moet bijbetalen.
Re: aansluitingen waardeloos
Overstappen van een bus op andere buslijnen zijn zeer gemakkelijk. Je gaat naar de chauffeur en vraagt of die een overstap wilt regelen
In zowel connexion- als syntusbussen hangt regelmatig een poster waarop ongeveer staat: wilt u een overstap, geef dit tijdig door aan de chauffeur zodat deze de overstap kan regelen.
wat is dus het probleem als je even wat vraagt aan de chauffeur. service hoort erbij.
In zowel connexion- als syntusbussen hangt regelmatig een poster waarop ongeveer staat: wilt u een overstap, geef dit tijdig door aan de chauffeur zodat deze de overstap kan regelen.
wat is dus het probleem als je even wat vraagt aan de chauffeur. service hoort erbij.
Re: aansluitingen waardeloos
Een overstapje regelen bij de chauffeur is niet altijd even goed te doen, er zijn soms van die chauffeurs die het gewoon weigeren met bv de mededeling "oh die overstap haal je makkelijk" (vertaling: ik heb geen zin om weer die microfoon te pakken en een andere bus op te roepen zoek het maar lekker uit). Terwijl ze weten dat die overstap niet te doen is.
Re: aansluitingen waardeloos
De aansluitingen zijn niet waardeloos. De bus of trein is alleen iets te laat.
Re: aansluitingen waardeloos
Aansluitingen zijn vaak wel waardeloos. Treinen komen aan op hetzelfde moment dat de bus wegrijdt.
Van bus op bus overstappen: kun je aan de chauffeur vragen om de overstap te regelen, maar vanuit een trein gaat dat niet....
Ik heb in Wijk bij Duurstede gewoond en moest vaak 's avonds naar Den Bosch.
Er is geen NS-station in Duurstede, alleen een buslijn naar Utrecht. Die bus kwam aan in Utrecht op het moment dat de intercity naar den Bosch wegreed. Kom je een half uur later aan dan in theorie nodig. Ze kunnen ze die ene bus toch wel iets eerder laten rijden.Hoeven ze ook niet te zeggen "wat gek, er zijn zo weinig reizigers, hef 's avonds maar op die buslijn.
Uiteindelijk duurde de reis bijna 2 uur, waar de auto 3 kartier over doet... Tja, hoe krijg je mensen in het OV.... de wil is er blijkbaar niet, meestal.
Van bus op bus overstappen: kun je aan de chauffeur vragen om de overstap te regelen, maar vanuit een trein gaat dat niet....
Ik heb in Wijk bij Duurstede gewoond en moest vaak 's avonds naar Den Bosch.
Er is geen NS-station in Duurstede, alleen een buslijn naar Utrecht. Die bus kwam aan in Utrecht op het moment dat de intercity naar den Bosch wegreed. Kom je een half uur later aan dan in theorie nodig. Ze kunnen ze die ene bus toch wel iets eerder laten rijden.Hoeven ze ook niet te zeggen "wat gek, er zijn zo weinig reizigers, hef 's avonds maar op die buslijn.
Uiteindelijk duurde de reis bijna 2 uur, waar de auto 3 kartier over doet... Tja, hoe krijg je mensen in het OV.... de wil is er blijkbaar niet, meestal.
Re: aansluitingen waardeloos
En dát is dus de reden dat je je aansluiting mist. Vanaf Utrecht gaan meerdere treinen richting Den Bosch, niet alleen de intercity-trein.Er is geen NS-station in Duurstede, alleen een buslijn naar Utrecht. Die bus kwam aan in Utrecht op het moment dat de intercity naar den Bosch wegreed. Kom je een half uur later aan dan in theorie nodig.
De aansluiting is dus niet waardeloos, jij prefereert een andere reistijd.
Re: aansluitingen waardeloos
Bovenstaande is onzin. Er ging 's avonds maar 1 buslijn van Wijk bij Duurstede naar Utrecht. Als ze die iets eerder laten rijden haal je de Intercity in Utrecht en kan de reistijd redelijkconcurreren met de auto.
aan de stoptrein - die er veel langer over doet- heb ik dan niet veel. Ja, je komt uiteindelijk op je bestemming, maar het zou beter en sneller kunnen!!! Dan gaan er ook meer mensen per bus/trein reizen.
aan de stoptrein - die er veel langer over doet- heb ik dan niet veel. Ja, je komt uiteindelijk op je bestemming, maar het zou beter en sneller kunnen!!! Dan gaan er ook meer mensen per bus/trein reizen.
Re: aansluitingen waardeloos
Nee fritsje5, jij draait de boel om. Vanaf Utrecht centraal rijden er meer treinen richting Den Bosch. Jij keist er echter voor om met een bepaalde trein (intercity) te reizen.
Wanneer je het "spoorboekje" van tevoren "bestudeert", kun je een trien vinden die nagenoeg aansluit op ander openbaar vervoer. Dat je daarbij soms even moet wachten.....tsja, dát is de consequentie van het reizen per openbaar vervoer.
Maar wat wil je nu eigenlijk? Een reis met een redelijk goede aansluiting? Of een reis conform jouw richtlijnen zonder een goede aansluiting? Gelukkig mag JIJ die keuze zelf maken.
Wanneer je het "spoorboekje" van tevoren "bestudeert", kun je een trien vinden die nagenoeg aansluit op ander openbaar vervoer. Dat je daarbij soms even moet wachten.....tsja, dát is de consequentie van het reizen per openbaar vervoer.
Maar wat wil je nu eigenlijk? Een reis met een redelijk goede aansluiting? Of een reis conform jouw richtlijnen zonder een goede aansluiting? Gelukkig mag JIJ die keuze zelf maken.
Re: aansluitingen waardeloos
Ach wees blij, bij jullie rijdt er tenminste nog een bus. In mijn woonplaats, Capelle aan den IJssel, is het helemaal belabberd gesteld met het O.V. Tot januari '04 reden er nog overal in onze gemeente bussen. Tegenwoordig in het centrum en een grote ring daar omheen, GEEN bussen meer! Ook niet meer naar het ziekenhuis. Daar kun je naartoe, na een forse wandeling, met de metro, en dan weer een eind lopen. Om over openbaar vervoer te spreken, ik doe er verder maar het zwijgen toe!!!
Re: aansluitingen waardeloos
wanner je s,avond in amsterdam zuid oost bent en je wil naar diemen noord
ben je verplicht om 10 halte,s terug te gaan naar A,dam centraal station
De bus die normaal diemen,zuid bijlmerstation en duivendrecht aandoet
stop na 21:00
deze bus gaat een klein rondje rijden in diemen noord
waar je dus niets aan heb alleen wanneer je slecht ter been bent
en uitgestapt bent op treinstation diemen noord.
een kaartje is euro 1,60 in verhouding wat deze bus nog rijd na 21:00 is dit veel te duur.
heb het gemeentehuis hierop op aangesproken
het antwoord wat ik kreeg was
Nou ik kom uit drente en daar is het helemaal slecht.
ben je verplicht om 10 halte,s terug te gaan naar A,dam centraal station
De bus die normaal diemen,zuid bijlmerstation en duivendrecht aandoet
stop na 21:00
deze bus gaat een klein rondje rijden in diemen noord
waar je dus niets aan heb alleen wanneer je slecht ter been bent
en uitgestapt bent op treinstation diemen noord.
een kaartje is euro 1,60 in verhouding wat deze bus nog rijd na 21:00 is dit veel te duur.
heb het gemeentehuis hierop op aangesproken
het antwoord wat ik kreeg was
Nou ik kom uit drente en daar is het helemaal slecht.
Re: aansluitingen waardeloos
ik denk dat je moeilijk van de connexxion kunt verwachten dat ze de bus aan laten sluiten op 40 treinen per uur.
Hoe laat moet de trein aankomen?
Vijf minuten eerder? dan klagen de reizigers naar Haarlem. 10 minuten eerder? dan komen de mensen naatr Amersfoort in de problemen. kwartier eerder? Vervelend voor de reizigers naar Alkmaar. 20 minuten eerder? Da's weer lastig voor iedereen die naar Leiden wil. 25 minuten eerder? dan moet Frits 25 minuten wachten op zijn trein naar Den Bosch.
Hoe laat moet de trein aankomen?
Vijf minuten eerder? dan klagen de reizigers naar Haarlem. 10 minuten eerder? dan komen de mensen naatr Amersfoort in de problemen. kwartier eerder? Vervelend voor de reizigers naar Alkmaar. 20 minuten eerder? Da's weer lastig voor iedereen die naar Leiden wil. 25 minuten eerder? dan moet Frits 25 minuten wachten op zijn trein naar Den Bosch.