LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] aansluitingen waardeloos
Re: aansluitingen waardeloos
Zelfs in een "wereldstad" als Rotterdam gebeurt dat er geen goede aansluitingen zijn. In de spits rijden sommige trams om de 20 minuten en na achten dat om de 10 minuten. Er is door mij en een aantal van mijn collega's bij de RET geklaagd en zij geven de Gemeente hiervan de schuld. Wij hebben aangehaald dat de RET wel voor zijn reizigers kan opkomen, echter daarop gaven zij niet thuis.
We zitten nog steeds te wachten op een reactie.
Joke de Brons
Poortugaal
We zitten nog steeds te wachten op een reactie.
Joke de Brons
Poortugaal
Re: aansluitingen waardeloos
geachte radar
sinds 2 weken rijd er bij ons in carnisselande barendrecht een
tram van de r.e.t. (rot en traag) de busverbinding van conceticus
is verminderd. in het midden van mijn straat meerwedesingel is
een overkapping gemaakt.wij dachten dat er bij de overkappingen
de tram zou stoppen. nu is er alleen maar een halte op het middel-
dijkerplein en de volgende halte is aan de noordersingel.
de mensen die in de omgeving van de meerwedesingel en de
tussen liggende straten zijn nu verplicht om eerst 10 minuten te lopen
voordat zij op de tram kunnen stappen om naar het centrum van
rotterdam te gaan.waarom kan de r.e.t. geen halte.s maken bij
de overkappingen die daarvoor zijn gemaakt. er zijn op dit moment
maar 3 haltes voor heel carnisselande. ik begrijp best wel dat de
tram niet bij iedereen voor de deur kan stoppen maar om eerst 10
minuten te lopen naar een halte dat vind ik tocht wel erg belachelijko maar triest voor de mensen die 10 minuten
in de regen moeten lopen om bij een halte te kunnen komen
sinds 2 weken rijd er bij ons in carnisselande barendrecht een
tram van de r.e.t. (rot en traag) de busverbinding van conceticus
is verminderd. in het midden van mijn straat meerwedesingel is
een overkapping gemaakt.wij dachten dat er bij de overkappingen
de tram zou stoppen. nu is er alleen maar een halte op het middel-
dijkerplein en de volgende halte is aan de noordersingel.
de mensen die in de omgeving van de meerwedesingel en de
tussen liggende straten zijn nu verplicht om eerst 10 minuten te lopen
voordat zij op de tram kunnen stappen om naar het centrum van
rotterdam te gaan.waarom kan de r.e.t. geen halte.s maken bij
de overkappingen die daarvoor zijn gemaakt. er zijn op dit moment
maar 3 haltes voor heel carnisselande. ik begrijp best wel dat de
tram niet bij iedereen voor de deur kan stoppen maar om eerst 10
minuten te lopen naar een halte dat vind ik tocht wel erg belachelijko maar triest voor de mensen die 10 minuten
in de regen moeten lopen om bij een halte te kunnen komen
Re: aansluitingen waardeloos
ik woon op een dorp en als je dan afhankelijk bent van openbaar vervoer nou vergeet het dan maar want je kan bijna nergens meer naar toe of terug.
Een voorbeeld mijn echtgenoot wil een halve snipperdag nemen en is aangewezen op de bus. Hij kan om 12 uur met de bus uit Hardinxveld komt om ongeveer kw.voor een aan bij het station in Gorinchem wanneer de bus op tijd is kan hij een bus nemen naar Leuven (bij Vuren) en moet dan nog ruim een uur en een kwartier naar huis lopen, want er gaat tussen 10 en 4 geen bus naar de plaats waar wij wonen GOED GEREGELD ALLEMAAL en dat was eerst nooit zo.Heerlijk z'n regering met alle bezuinigingen.
Een voorbeeld mijn echtgenoot wil een halve snipperdag nemen en is aangewezen op de bus. Hij kan om 12 uur met de bus uit Hardinxveld komt om ongeveer kw.voor een aan bij het station in Gorinchem wanneer de bus op tijd is kan hij een bus nemen naar Leuven (bij Vuren) en moet dan nog ruim een uur en een kwartier naar huis lopen, want er gaat tussen 10 en 4 geen bus naar de plaats waar wij wonen GOED GEREGELD ALLEMAAL en dat was eerst nooit zo.Heerlijk z'n regering met alle bezuinigingen.
Re: aansluitingen waardeloos
Beste Radar,
Zou het geen goed idee zijn op een of andere manier en bij de halteplaats van bussen en op de perrons kenbaar te maken over vertragingen. Zoals er de mogelijk is aan de buschaufeur kenbaar te maken voor aansluiting, zou het ook mogelijk moeten zijn in de trein voor het openbaar busvervoer.
Ook denk ik dat de buschaufeurs zich moeten realiseren dat hun busbedrijf over gaat naar een concurent, dit in verband met het niet te nauw nemen van de rijtijden (het passeren van de tijdhalten), met name in de stad.
Zou het geen goed idee zijn op een of andere manier en bij de halteplaats van bussen en op de perrons kenbaar te maken over vertragingen. Zoals er de mogelijk is aan de buschaufeur kenbaar te maken voor aansluiting, zou het ook mogelijk moeten zijn in de trein voor het openbaar busvervoer.
Ook denk ik dat de buschaufeurs zich moeten realiseren dat hun busbedrijf over gaat naar een concurent, dit in verband met het niet te nauw nemen van de rijtijden (het passeren van de tijdhalten), met name in de stad.
Re: aansluitingen waardeloos
Mijn ervaring met het OV.
Ik rijd dagelijks met de bus van amsterdam zuidoost naar nieuw vennep. Een aardig ritje van 1,5 uur. Ik begin met de 177 die meestal iets te vroeg komt, maar daar houden we dan rekening mee, én dan haal ik meestal net een bus (300 vanaf hoogoorddreef) eerder. Tot zover geen probleem. Dan kom ik aan op station hoofddorp, waar ik kan kiezen uit de 52 en een stukje lopen, of een 145 tot voor de deur. De 52 rijdt heel onregelmatig naar mijn mening, maar voor de 145 moet ik zéker 20 minuten wachten, en ben ik 1,5 uur onderweg (met de 52 is dat dan ca. 1 en een kwart uur). Probleem op hoofddorp is, dat het zo'n verschrikkelijk tochtgat is, dat je daar vanzelf snipverkouden/ziek wordt. Dus neem ik meestal de 52. Maar als het regent/hagelt/sneeuwt moet ik met de 145 omdat ik anders als een verzopen katje aankom.
Nu is de heenweg niet eens het hele probleem, want op de terugweg kan ik alleen met de 145. Dan weer de 300 en de 177 mis ik dan nét op 2 à 3 minuten, zodat ik een half uur moet wachten... Bovendien rijdt de 300 nog een extra rondje om weer goed op het station aan te komen, waardoor ik de aansluiting mis.
Ik ben vroeger (ca 3 jaar geleden voor het laatst) ook wel met de fiets-trein-fiets naar mijn werk gegaan, maar daar was ik toch ook ruim een uur kwijt en véél ergernis omdat er nooit plaats was voor mij en mijn vouwfiets. Eén keer ben ik zelfs de trein uitgezet, en op tijd rijden was er ook nauwelijks bij. Als ik wegens het weer met bus-trein-bus moest was het helemaal een drama, hoewel op nieuw vennep de meeste busschauffeurs wel probeerden te wachten. Maar de trein kwam op een gegeven moment zó vaak te laat, dat dat niets werd en ik beter kon gaan lopen.
Toch ben ik een geduldig mens, en wacht dus iedere keer maar weer netjes. Lees veel boeken wat eigenlijk ook weer fijn is, maar kom wel erg moe thuis.
Ik rijd dagelijks met de bus van amsterdam zuidoost naar nieuw vennep. Een aardig ritje van 1,5 uur. Ik begin met de 177 die meestal iets te vroeg komt, maar daar houden we dan rekening mee, én dan haal ik meestal net een bus (300 vanaf hoogoorddreef) eerder. Tot zover geen probleem. Dan kom ik aan op station hoofddorp, waar ik kan kiezen uit de 52 en een stukje lopen, of een 145 tot voor de deur. De 52 rijdt heel onregelmatig naar mijn mening, maar voor de 145 moet ik zéker 20 minuten wachten, en ben ik 1,5 uur onderweg (met de 52 is dat dan ca. 1 en een kwart uur). Probleem op hoofddorp is, dat het zo'n verschrikkelijk tochtgat is, dat je daar vanzelf snipverkouden/ziek wordt. Dus neem ik meestal de 52. Maar als het regent/hagelt/sneeuwt moet ik met de 145 omdat ik anders als een verzopen katje aankom.
Nu is de heenweg niet eens het hele probleem, want op de terugweg kan ik alleen met de 145. Dan weer de 300 en de 177 mis ik dan nét op 2 à 3 minuten, zodat ik een half uur moet wachten... Bovendien rijdt de 300 nog een extra rondje om weer goed op het station aan te komen, waardoor ik de aansluiting mis.
Ik ben vroeger (ca 3 jaar geleden voor het laatst) ook wel met de fiets-trein-fiets naar mijn werk gegaan, maar daar was ik toch ook ruim een uur kwijt en véél ergernis omdat er nooit plaats was voor mij en mijn vouwfiets. Eén keer ben ik zelfs de trein uitgezet, en op tijd rijden was er ook nauwelijks bij. Als ik wegens het weer met bus-trein-bus moest was het helemaal een drama, hoewel op nieuw vennep de meeste busschauffeurs wel probeerden te wachten. Maar de trein kwam op een gegeven moment zó vaak te laat, dat dat niets werd en ik beter kon gaan lopen.
Toch ben ik een geduldig mens, en wacht dus iedere keer maar weer netjes. Lees veel boeken wat eigenlijk ook weer fijn is, maar kom wel erg moe thuis.
Re: aansluitingen waardeloos
Letty zegt dat bus 52 van Hoofddorp naar Nieuw Vennep onregelmatig rijdt, nou meid deze bus rijdt zeer REGELMATIG, ieder half uur, en in de spits ieder kwartier, en we zitten 5 minuten achter de 145 aan, misschien dat die tussen ritten af en toe uitvallen, die zijn van Connexxion Hoofddorp, maar de doorgaande ritten naar Noordwijk rijden altijd, die zijn van vestiging Lisse, daar word meer kwaliteit geleverd
Re: aansluitingen waardeloos
bij ons is het busvervoer waardeloos. Door de week gaat het nog wel, maar 's avonds en in het weekend is het heel hopeloos. Dat was altijd al heel erg, en met de laatste bezuinigingen is het nog erger geworden. Je bent ondertussen verplicht een auto aan te schaffen anders kom je helemaal nergens. ik ga dus ook nooit meer met de bus, het is geen optie, als ik de bus zou missen mag ik een uur wachten.
Re: aansluitingen waardeloos
Sinds een aantal jaar heeft Rotterdam Lombardijen een sneltram verbinding met CS - prima verbinding naar de 'stad'
Na maanden rommel en ongemak door opbrekingen voor nieuwe tramlijnen, naar Beverwaard en Carnisselande (zie boven), rijden deze nu, en zijn een aantal handige buslijnen opgeheven.
Ik ga zelden naar het centrum, maar voor een avond uitje, dacht ik, neem ik de sneltram, nr 20.
Heen ging prima, in 20 minuten aangekomen.
Terug om 23.30 bij de halte: geen tram. Wat blijkt, hij rijdt na 20.00 uur niet meer!!!!!
Nou ja, ik wist niet, dat Lombardijen tegenwoordig ook buiten de stad ligt. De andere nieuwe tramlijnen komen niet bij mij in de buurt. Dan maar de metro en overstappen op een andere tram of bus.
Niet bepaald een veilig gevoel, voor vrouw alleen in donkere, stille late avonduren. Daarom neem ik dan ook liever de tram, dan de metro en overstappen en weet ik veel hoelang wachten.
De volgende keer betaal ik toch maar parkeergeld voor de auto.
Blij dat ik rij - in de auto wel te verstaan.
Ik ga uiterst zelden met het openbaar vervoer - weet ook nu weer waarom!
Na maanden rommel en ongemak door opbrekingen voor nieuwe tramlijnen, naar Beverwaard en Carnisselande (zie boven), rijden deze nu, en zijn een aantal handige buslijnen opgeheven.
Ik ga zelden naar het centrum, maar voor een avond uitje, dacht ik, neem ik de sneltram, nr 20.
Heen ging prima, in 20 minuten aangekomen.
Terug om 23.30 bij de halte: geen tram. Wat blijkt, hij rijdt na 20.00 uur niet meer!!!!!
Nou ja, ik wist niet, dat Lombardijen tegenwoordig ook buiten de stad ligt. De andere nieuwe tramlijnen komen niet bij mij in de buurt. Dan maar de metro en overstappen op een andere tram of bus.
Niet bepaald een veilig gevoel, voor vrouw alleen in donkere, stille late avonduren. Daarom neem ik dan ook liever de tram, dan de metro en overstappen en weet ik veel hoelang wachten.
De volgende keer betaal ik toch maar parkeergeld voor de auto.
Blij dat ik rij - in de auto wel te verstaan.
Ik ga uiterst zelden met het openbaar vervoer - weet ook nu weer waarom!
Re: aansluitingen waardeloos
Hee, wat leuk! Een baby achter het toetsenbord en op internet!Geplaatst op 06 Nov 2004 13:29 door Carlo reddy
--------------------------------------------------------------------------------
Blabla...bla bla...bla bla bla bla
Re: aansluitingen waardeloos
HERMES In de regio Parkstad (Hoensbroek-Heerlen-Kerkrade) laat de aansluitingen soms te wensen over !!
voorbeeld 1: Hoensbroek(Centrum)-Sittard (Station NS) stadslijn 1 (Kerkrade - Brunssum via Heerlen & Hoensbroek) komt 2 minuten nadat lijn 33 (Gulpen - Sittard via Heerlen) vertrokken is dus men moet altijd aan de chauffeur vragen of hij de 33 wil laten wachten , gebeurd dit niet moet men door de week 25 minuten wachten (in het weekend 55 minuten) op de volgende bus.
voorbeeld 2: (In het weekend) Kerkrade (Rodahal)-Hoensbroek (Centrum) lijn 8 kerkrade - Heerlen (NS) komt 6 minuten nadat stadslijn 1 vertrokken is binnen , men kan dan in Heerlen lijn 33 pakken naar Hoensbroek (Emmaweg) en daar stadslijn 1 Brunssum - Kerkrade pakken JAMMER !! is net 5 minuten weg dus of in Heerlen of op de Emmaweg 50 minuten wachten op de volgende bus
voorbeeld 1: Hoensbroek(Centrum)-Sittard (Station NS) stadslijn 1 (Kerkrade - Brunssum via Heerlen & Hoensbroek) komt 2 minuten nadat lijn 33 (Gulpen - Sittard via Heerlen) vertrokken is dus men moet altijd aan de chauffeur vragen of hij de 33 wil laten wachten , gebeurd dit niet moet men door de week 25 minuten wachten (in het weekend 55 minuten) op de volgende bus.
voorbeeld 2: (In het weekend) Kerkrade (Rodahal)-Hoensbroek (Centrum) lijn 8 kerkrade - Heerlen (NS) komt 6 minuten nadat stadslijn 1 vertrokken is binnen , men kan dan in Heerlen lijn 33 pakken naar Hoensbroek (Emmaweg) en daar stadslijn 1 Brunssum - Kerkrade pakken JAMMER !! is net 5 minuten weg dus of in Heerlen of op de Emmaweg 50 minuten wachten op de volgende bus
Re: aansluitingen waardeloos
Heel vaak als ik met een bus mee ga dan zie je bij het instappen dat men dan pas gaat kijken waar is mijn KAARTJE.
Als je voor dat de bus er is je kaartje vast op zoekt is dat zeker weer 2 minuten oponthoud minder.
Als je voor dat de bus er is je kaartje vast op zoekt is dat zeker weer 2 minuten oponthoud minder.
Re: aansluitingen waardeloos
Ik vraag mij af waarom mensen toch met de bus blijven gaan als dit allemaal zo slecht geregeld is.
Pak dan de fiets of een taxi.
Pak dan de fiets of een taxi.
Re: aansluitingen waardeloos
Hallo,
even een reactie op busklachten. In 2001 ben ik van Utrecht naar Almere verhuist. Ik werk nog steeds in Utrecht (UMC). Ben 1 jaar met de auto gegaan, tot ik er achterkwam dat die ene bus, die net als ik in de file staat uit Almere kwam. Na gevraagd bij Connexxion... "Nee hoor er is geen bus". (het staat toch echt achter me) Maar goed, zelf maar gevraagd aan de buschauffeur en zo ben ik dan 2 jaar met de bus 297 naar Utrecht gereisd. De buschauffeur rijdt en ik kom uitgerust op het werk en weer thuis. Nu per 1 jan. 2004 is de buslijn 297 uit Almere opgeheven. Het rijdt nog wel, alleen vanaf Carpoolplaats Huizen/Blaricum "Bijvanck". Nu komt het mooie... de bussen moeten leeg vanuit Almere komen naar deze eerste opstaphalte!!! Waarom? Omdat er sinds dec. 2003 een nieuwe trein verbinding is rechtsteeks naar Utrecht... Waarom heel veel mensen vanuit deze buslijn weer terug de auto zijn ingegaan: eerst met de lokale bus naar Centraal Station Almere (= 3 strippen) treinkaartje naar Utrecht, vanaf Utrecht Centraal naar bestemming(= weer 3 strippen) is dus duurder dan met 1 bus. (Vanuit Huizen/Blaricum naar Utrecht is het 7 strippen en je wordt voor de deur van je werk afgezet)
Wat ik nu helemaal niet snap is, waarom er geen reclame voor deze bus wordt gemaakt. Ik weet zeker als dat zou gebeuren dan zouden er zowiezo al veel mensen die auto uit gaan. Als dan ook nog eens de vluchtstrook vrij gegeven zou worden voor de bus, Dan zou die A27 gewoonweg leeglopen qua auto's en zouden de automobilisten de bus in gaan....
Maar helaas, dit blijft de logica van een blondje, secretaresse en werkzaam in DOMstad bovendien....
Groetjes
even een reactie op busklachten. In 2001 ben ik van Utrecht naar Almere verhuist. Ik werk nog steeds in Utrecht (UMC). Ben 1 jaar met de auto gegaan, tot ik er achterkwam dat die ene bus, die net als ik in de file staat uit Almere kwam. Na gevraagd bij Connexxion... "Nee hoor er is geen bus". (het staat toch echt achter me) Maar goed, zelf maar gevraagd aan de buschauffeur en zo ben ik dan 2 jaar met de bus 297 naar Utrecht gereisd. De buschauffeur rijdt en ik kom uitgerust op het werk en weer thuis. Nu per 1 jan. 2004 is de buslijn 297 uit Almere opgeheven. Het rijdt nog wel, alleen vanaf Carpoolplaats Huizen/Blaricum "Bijvanck". Nu komt het mooie... de bussen moeten leeg vanuit Almere komen naar deze eerste opstaphalte!!! Waarom? Omdat er sinds dec. 2003 een nieuwe trein verbinding is rechtsteeks naar Utrecht... Waarom heel veel mensen vanuit deze buslijn weer terug de auto zijn ingegaan: eerst met de lokale bus naar Centraal Station Almere (= 3 strippen) treinkaartje naar Utrecht, vanaf Utrecht Centraal naar bestemming(= weer 3 strippen) is dus duurder dan met 1 bus. (Vanuit Huizen/Blaricum naar Utrecht is het 7 strippen en je wordt voor de deur van je werk afgezet)
Wat ik nu helemaal niet snap is, waarom er geen reclame voor deze bus wordt gemaakt. Ik weet zeker als dat zou gebeuren dan zouden er zowiezo al veel mensen die auto uit gaan. Als dan ook nog eens de vluchtstrook vrij gegeven zou worden voor de bus, Dan zou die A27 gewoonweg leeglopen qua auto's en zouden de automobilisten de bus in gaan....
Maar helaas, dit blijft de logica van een blondje, secretaresse en werkzaam in DOMstad bovendien....
Groetjes
Re: aansluitingen waardeloos
Aansluiting wanneer je vanuit het noorden van het land in Utrecht aankomt, mis je de trein van Utrecht richting Leiden, die rijdt weg op het moment dat jouw trein vanuit de richting Zwolle aankomt.
Hij rijdt van eindpunt naar eindpunt, als íe 5-7 minuten later vertrekt is het probleem over. Voor de terugtocht naar Utrecht moet íe toch ook weer een half uur wachten, want deze trein rijdt maar twee keer per uur.
Deze dienstregeling is al zo'n 50 jaar zo.
Hij rijdt van eindpunt naar eindpunt, als íe 5-7 minuten later vertrekt is het probleem over. Voor de terugtocht naar Utrecht moet íe toch ook weer een half uur wachten, want deze trein rijdt maar twee keer per uur.
Deze dienstregeling is al zo'n 50 jaar zo.
Re: aansluitingen waardeloos
Coby u gaat richting Leiden CS van uit Zwolle.
Ik ga regelmatig in die richting ....... u moet via Amersfoort en Schiphol gaan dat is sneller( ca 10 min.) . De overstap is ook veel beter geregeld.
Het spoorboekje uw onontbeerlijke reisgenoot maar www.ns.nl mag ook.
****************************Caveat Emptor
****************************
Ik ga regelmatig in die richting ....... u moet via Amersfoort en Schiphol gaan dat is sneller( ca 10 min.) . De overstap is ook veel beter geregeld.
Het spoorboekje uw onontbeerlijke reisgenoot maar www.ns.nl mag ook.
****************************Caveat Emptor
****************************
Re: aansluitingen waardeloos
Bus rijd zo nu en dan veel te vroeg weg, zo een kleine 5 minuten eerder, terwijl overdag grote bussen rijden met nauwelijks passagiers.
Hierdoor voor mij als student al diverse keren behoorlijke kosten gemaakt, daar ik in tilburg op tijd voor college e.d. moest zijn.
Hierdoor voor mij als student al diverse keren behoorlijke kosten gemaakt, daar ik in tilburg op tijd voor college e.d. moest zijn.
Re: aansluitingen waardeloos
Bus rijd zo nu en dan veel te vroeg weg, zo een kleine 5 minuten eerder, terwijl overdag grote bussen rijden met nauwelijks passagiers.
Hierdoor voor mij als student al diverse keren behoorlijke kosten gemaakt, daar ik in tilburg op tijd voor college e.d. moest zijn.
Hierdoor voor mij als student al diverse keren behoorlijke kosten gemaakt, daar ik in tilburg op tijd voor college e.d. moest zijn.
Re: aansluitingen waardeloos
wat voor een werk zou Karin1970 hebben, vast niet iets in het openbaar vervoer. Of zou zij één of andere spion zijn die meot spioneren op bankjes waarop tasjes liggen