Vroeger was het altijd zo dat een abonnement goedkoper was, maar wat schets mijn verbazing volgens de ov9292 site ben je goedkoper uit met een strippenkaart.
De situatie is als volgt, mijn vriendin heeft een nieuwe baan en moet, om daar te komen 5 strippen per rit gebruiken.
Volgens dat dus met een 45 strippenkaart 22.50:45=0.5x5=2.50 euro per rit.
Dit maal 40 ritten is 100,- per maand.
Een 3 sterren abonnement kost 103,15 euro.
De ov chipkaart maakt het helemaal bont want dan kost de reis heen 2.99 en terug 2.88 dus is 117,40 per maand.
Ik snap het niet kan iemand mij het uitleggen?
Gr Nico.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] abonnement goedkoper???
-
Re: abonnement goedkoper???
Heb je wel de juiste zone genomen? Dat je vriendin wel de goeie tussenzone heeft gekozen? Dat kan een ster schelen en dus ook in de kosten.
Re: abonnement goedkoper???
Die € 100 is per 4 weken. Reken je dat om naar een maand, dan kost ie € 108,33. Dat is dus € 4,85 méér dan een abonnement. Ik vind het verschil trouwens erg weinig.
Neem je een jaarabonnement, dan hoef je maar 10 x het maandbedrag te betalen, i.p.v. 12 x.
Als ze één dag vrij neemt in de maand, dan is ze weer voordeliger uit met de strippenkaart. Met vakanties zou ze sowieso beter met de strippenkaart kunnen reizen.
Ik weet trouwens niet hoe lang de strippenkaart nog in omloop is; bij ons in het noorden verdwijnt deze binnen een paar maanden.
En ik denk dat het inderdaad een 3-sterrenabonnement moet zijn.
5 strippen is 4 zones, want per rit wordt er altijd 1 strip extra afgestempeld. Met een 3-sterrenabonnement kun je vanuit het centrale punt, alle kanten 2 zones op. Dus bijv. 2 naar links en 2 naar rechts. Dan zit je op 5 zones, waar je het over had.
Neem je een jaarabonnement, dan hoef je maar 10 x het maandbedrag te betalen, i.p.v. 12 x.
Als ze één dag vrij neemt in de maand, dan is ze weer voordeliger uit met de strippenkaart. Met vakanties zou ze sowieso beter met de strippenkaart kunnen reizen.
Ik weet trouwens niet hoe lang de strippenkaart nog in omloop is; bij ons in het noorden verdwijnt deze binnen een paar maanden.
En ik denk dat het inderdaad een 3-sterrenabonnement moet zijn.
5 strippen is 4 zones, want per rit wordt er altijd 1 strip extra afgestempeld. Met een 3-sterrenabonnement kun je vanuit het centrale punt, alle kanten 2 zones op. Dus bijv. 2 naar links en 2 naar rechts. Dan zit je op 5 zones, waar je het over had.