LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Altijd vertraging Maarssen-Amsterdam

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.

Altijd te laat vanuit Maarssen?

Ja
2
40%
Nee
3
60%

Totaal aantal stemmen: 5

supernov

Altijd vertraging Maarssen-Amsterdam

Ongelezen bericht door supernov »

Zouden er plannen bestaan om de, inmiddels groeiende forenzen-stad Maarssen, te voorzien van in ieder geval 1 intercity-trein naar Amsterdam? Ik zie mijzelf nu altijd een sprintertje pakken, nadat meerdere treinen voorbij denderen, die natuurlijk standaard 3-5-10 minuten te laat is, waardoor ik elke aansluiting mis. Ook geweldig is de stop van zo'n 5-10 minuten ergens op een station (breukelen?) tussen de schapen. :) De andere kant op naar Utrecht is een optie, maar dan zit ik nog steeds in eenzelfde ongelooflijk relaxte sprinter.

Ik was altijd zeer tevreden met de NS, vanuit Leiden naar Amsterdam, maar het ligt dus puur aan waar je woont. 1 klein Intercity-treintje maar... please?

_-MdJ-_

Re: Altijd vertraging Maarssen-Amsterdam

Ongelezen bericht door _-MdJ-_ »

Natuurlijk heb je mensen die willen dat die bepaalde (intercity-)trein daar stopt.
Maar kijk het nu ook eens van een andere kant.
Als die trein daar gaat stoppen moet er ergens anders niet gestopt worden of er moeten aansluitingen gemist worden, waarbij je veel meer mensen mee treft..
Dan krijg je ook weer dat gezeur van ' Ja, als hij daar nie stopt had ik gewoon mijn aansluiting maar nu moet ik een kwartier/halfuur/uur wachten op de volgende trein!

Mvg _-MdJ-_

Bailey

Ongelezen bericht door Bailey »

Je kan het helaas nooit voor iedereen perfect maken, dat gaat gewoon niet.

jbroeders

Ongelezen bericht door jbroeders »

Ik woon in een stad waar 57.000 mensen wonen, en daar komt geen trein, kortom, zeur niet.

supernov

Geweldig argument jbroeders! Ik woon toch in de buurt van een spoor, dus dat daar af en toe een trein komt, geeft mij toch een reden daar een mening over te hebben. En ik vind dat er ook een trein langs jbroeders moet komen. :)

Natuurlijk weet ik ook wel dat het niet zomaar verandert, maar ik vind het vreemd dat zoveel mensen het gewoon accepteren allemaal, beetje de tijdsgeest. We betalen ons blauw aan de maandelijke reiskosten, dan mag je toch wel verwachten dat een trein niet standaard(!) te laat komt for no reason!? Dat is het enige wat ik zou willen.

_-MdJ-_

Ongelezen bericht door _-MdJ-_ »

ik dacht dat het over een intercity-treintje naar a'dam ging, dan heb je het over een stoptreintje wat een klein beetje vertraging

Daarbij komt ook nog dat mischien die trein om een goede reden vertraging heeft..zoals snelheidsbeperking door slecht liggende rails, of wil je dat die trein daar ontspoort zodat jij iets eerder op plaats bestemming bent, terwijl die mensen die eerder in de trein zaten, hun veiligheid in gevaar komt...(het zou niet de eerste keer zijn dat er een trein zou ontsporen door slecht liggende rails.)

MvG _-MdJ-_

Ps en je moet natuurlijk niet de slecht liggende rails op de NS schuiven... Hier is Prorail verantwoordelijk

supernov

Natuurlijk, veiligheid staat voorop. Ik heb echter de indruk dat het hier om inplannen gaat en het probleem dat die stoptrein voor zowel Utrecht als Amsterdam de enige is. Zo krijg je vanzelf vertraging, bovendien moet zo'n stoptrein uiteraard wachten op elke trein die maar wat sneller gaat. Logisch allemaal, maar ik blijf het raar vinden dat ik voor een 30 minuten reizen met de auto, er 1 uur over doe vanwege wachten op een kachel-treintje. Slechte rails, kwestie van beter aanpakken, ik betaal simpelweg voor een service. Bovendien racen de intercities wel wat sneller voorbij. :)

Wat ik hier heb geschetst was gewoon frustratie, moet ik toegeven, die week zat alles tegen zowel met de auto als met de trein. Ik krijg echter gewoon de indruk, dat wanneer er beter met geld zou worden omgesprongen, er ook wat meer voor zou zijn, de boel gewoon veel efficienter en beter zou lopen. Nu is het ook al dezelfde trein die standaard 15 minuten vertraagd is wanneer ik weer terug naar huis wil...dat is toch te gek? En natuurlijk lekker binnen de 30 minuten.

Gesloten