LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Arriva onmenselijk?

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Harry

Arriva onmenselijk?

Ongelezen bericht door Harry »

Ik woon in Rotterdam en sinds enkele weken hebben we er op het Zuidplein een busmaatschappij bij, genaamd Arriva. Ten eerste weet ik eigenlijk helemaal niet waarom die maatschappij in Rotterdam komt rijden aangezien we het met de RET en de Connexxion altijd prima hebben gered. Ik ben er helmaal niet op tegen als er een nieuwe maatschappij haar busdiensten ook in Rotterdam wil aanbieden mits de kwaliteit van het openbaar vervoer er wel op vooruit gaat. Dit is helemaal NIET het geval. De voertuigen die Arriva inzet om haar mensen te vervoeren zijn absoluut onmenselijk. Deuren sluiten niet goed, alles kraakt en als het een beetje warm is buiten dan wordt de temperatuur in het voertuig zo warm dat sommige oudere mensen spontaan last krijgen van ademhalingsproblemen. Ik zal u een beetje proberen uit te leggen welke voertuigen Arriva gebruikt. Kent u die gele Daf bussen nog die een beetje schuin naar voren leunen en met vierkante ramen? Bussen die in 1998 voor het laatst door Connexxion zijn gebruikt ? Bussen die als ze voorbijrijden een grote zwarte walm van benzine of diesel achterlaten? Nou Arriva vindt het kennelijk nog steeds de normaalste zaak van de wereld om deze bussen te gebruiken voor het vervoer van haar klanten. En wat te denken van het personeel? Die met deze oude voertuigen moeten werken terwijl hun collega’s van de RET en Connexxion al een tijdje mogen werken met nieuw aangekochte voertuigen. We betalen met z’n allen hartstikke veel geld om met het openbaar vervoer te mogen rijden en dan krijgen we zulke afgedankte oude museum voertuigen voorgeschoteld. Ik wil graag weten van u of u het met mij eens bent?

Prof.Dr. Balhakker

Re: Arriva onmenselijk?

Ongelezen bericht door Prof.Dr. Balhakker »

Oneens
U zeurt.

Prof. Drs. Balbrakker

Ongelezen bericht door Prof. Drs. Balbrakker »

U bent duidelijk geen busschauffeur, dr. Balhakker. Leuke reactie, hoor.

Michel

Ongelezen bericht door Michel »

De reden dat Arriva nu ook in Rotterdam rijd heeft alles te maken met het feit dat Connexxion de aanbesteding voor het gebied Alblasserwaard en Vijheerenlanden heeft verloren afgelopen jaar. Waarom Arriva nu met oud materieel rijd heeft simpelweg te maken met het feit dat er niet genoeg nieuw materieel voor handen is op dit moment.

guppie

Ongelezen bericht door guppie »

Arriva opereert al jaren in Groningen, het ontvangt daar al jaren subsidies voor nieuwe bussen, die gaan dan tijdelijk in Groningen en omgeving rijden, waarna ze naar de Deense Arriva worden gestuurd, geloof me in Denemarken hebben ze mooie nieuwe bussen

Ted

Ongelezen bericht door Ted »

Bij ons rijdt Connexion heb ik ook niets aan.

Ted.

mininni

Ongelezen bericht door mininni »

ik woon in papendrecht en maak dus gebruik van arriva. ik heb ik januari een klacht gestuurd dat bij sommige bussen regenwater naar binnen kwam, deuren midden op de a16 open vlogen, verwarming defect en ga zo nog maar ff door. toen hebben ze mij verteld dat er in juli/augustus nieuwe bussen komen. ze gebruiken de oude bussen, omdat ze pas in november wisten dat zij mochten gaan rijden. dat was dus te kort tijd om nieuwe bussen te laten rijden vanaf januari. en inderdaad, de bussen die nu rijden zijn niet altijd geweldig (ze stinken nogal eens) maar de nieuwe bussen zijn ook niet alles. heel de bus stinkt naar lijm, wordt er ook bloedheet, omdat er niet van die handige schuifdakramen inzitten en wat ik zelf vervelnd vind is dat je niet meer lekker kunt slapen. als je slaapt ontspannen je nek spieren en ga je lekker liggen knikken... alleen de hoofdsteuntjes zijn te laag *knipoog* maar goed, dit laatste zullen jullie als zeuren opvatten. ik hoop dat de bussen snel hun lijmlucht klaar zijn en vanaf zuidplein naar papendrecht en verder eens op tijd gaan rijden, zijn standaard te laat!

eric

Ongelezen bericht door eric »

oneens

inderdaad reed arriva eerst met bussen uit het jaar 0. Nu hebben ze bijna allemaal mooie nieuwe bussen.

Mininni

Ongelezen bericht door Mininni »

als je goed leest ben ik ook blij dat er nieuwe bussen zijn! zei alleen dat er in het begin problemen waren. maar ook dat arriva mijn klacht goed heeft opgelost!

groetjes Miranda

Gesloten