LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] BBA neemt over van Connexxion, haltes verdwijnen.
BBA neemt over van Connexxion, haltes verdwijnen.
BBA neemt diverse lijnen van Connexxion over, hierdoor veranderen routes en verdwijnen haltes. Deze verandering gaat in op 12-12-04, maar is bij betreffende lijnen en haltes nog niet bekend gemaakt.
Het is dat ik toevallig bij connexxion op de site keek en het toevallaig zag. Is er geen regel die deze bedrijven verplichten om het ruim van te voren te melden aan hun klanten...
Ik reis dagelijks met de bus, maar helaas nog geen biljet in de bus aanwezig waar dit op staat.
Dus mede busreizigers, ga snel kijken wat er veranderd met uw bus op:
http://www.bba.nl/ en klik rechts op kies uw regio en zie hoe uw halte verwijnt!
Het is dat ik toevallig bij connexxion op de site keek en het toevallaig zag. Is er geen regel die deze bedrijven verplichten om het ruim van te voren te melden aan hun klanten...
Ik reis dagelijks met de bus, maar helaas nog geen biljet in de bus aanwezig waar dit op staat.
Dus mede busreizigers, ga snel kijken wat er veranderd met uw bus op:
http://www.bba.nl/ en klik rechts op kies uw regio en zie hoe uw halte verwijnt!
Re: BBA neemt over van Connexxion, haltes verdwijnen.
Als je het over de BBA (Brabantse Busmij) hebt, die "rijdt" al langere tijd onder de vlag van Connexxion.Het is dat ik toevallig bij connexxion op de site keek en het toevallaig zag. Is er geen regel die deze bedrijven verplichten om het ruim van te voren te melden aan hun klanten...
Daarbij, de "verbazing" van jou heeft al lang geleden in het Brabants Dagblad gestaan en is zelfs op Omroep Brabant (TV-zender) geweest.
Re: BBA neemt over van Connexxion, haltes verdwijnen.
Okee, misschien in Brabant, maar hier op de Veluwe niets bekend.
En ook daar gaat het openbaar vervoer er heel anders uit zien per 12-12.
Mijn halte verdwijnt en de bus van mijn vriendin rijd een hele andere route waardoor ze 2 km vanaf haar werk moet uitstappen, terwijl nu de bus voor haar werk stopt.
Is toch handig om te weten. Maar helaas geen bekend making in de bus. Dit vindt ik een slechte zaak, want niet iedereen leest de krant.
En ook daar gaat het openbaar vervoer er heel anders uit zien per 12-12.
Mijn halte verdwijnt en de bus van mijn vriendin rijd een hele andere route waardoor ze 2 km vanaf haar werk moet uitstappen, terwijl nu de bus voor haar werk stopt.
Is toch handig om te weten. Maar helaas geen bekend making in de bus. Dit vindt ik een slechte zaak, want niet iedereen leest de krant.
Re: BBA neemt over van Connexxion, haltes verdwijnen.
BBA rijd onder de vlag van CONNEX, dat is iets heel anders...
Re: BBA neemt over van Connexxion, haltes verdwijnen.
En weldra neemt een biutenlandse firma het zaakje weer over.
Weer een hele hoop naar de maan toe.
En ze gaan maar verder met afbraak
Weer een hele hoop naar de maan toe.
En ze gaan maar verder met afbraak
Re: BBA neemt over van Connexxion, haltes verdwijnen.
Nou niet alleen haltes zijn verdwenen, maar ook bustijden.
Ik werk tot 18 uur en reis al 9 jaar met de bus naar huis om 18.24, maar deze tijd bestaat niet meer.
Er rijdt pas een bus om 19.10. Moet niet gekker worden.
Bus is ook al die jaren niet 1x leeg geweest op dat tijdstip.
Heb al een klacht in gediend bij bba. 's kijken wat die te melden hebben.
Ik werk tot 18 uur en reis al 9 jaar met de bus naar huis om 18.24, maar deze tijd bestaat niet meer.
Er rijdt pas een bus om 19.10. Moet niet gekker worden.
Bus is ook al die jaren niet 1x leeg geweest op dat tijdstip.
Heb al een klacht in gediend bij bba. 's kijken wat die te melden hebben.
Re: BBA neemt over van Connexxion, haltes verdwijnen.
Ik woon zelf ook op de Veluwe, maar het is toch aan alle kanten aangekondigd dat de BBA ging rijden. Er is zelfs een huis aan huis foldertje verspreidt en je kon dmv een bon gratis de nieuwe bustijden afhalen.
Ook in heel veel kranten e.d. en nu ik erover nadenk heb ik het ook in de bus zien staan vorig weekeind.
Ik reis zelden tot nooit met openbaar vervoer en ik was toch volledig op de hoogte.
Ook in heel veel kranten e.d. en nu ik erover nadenk heb ik het ook in de bus zien staan vorig weekeind.
Ik reis zelden tot nooit met openbaar vervoer en ik was toch volledig op de hoogte.
Re: BBA neemt over van Connexxion, haltes verdwijnen.
Ik krijg wekelijks 2 kranten in de bus (plaatselijke krant) We hebben kabelkrant, maar nee hoor, niks in gestaan, ook geen folders.
Wel stond er afgelopen donderdag een stukje in dat de halte uit het centrum verdwijnt (nu dus verdwenen) Maar niets over andere haltes en andere tijden.
woon ook op de veluwe.
Wel stond er afgelopen donderdag een stukje in dat de halte uit het centrum verdwijnt (nu dus verdwenen) Maar niets over andere haltes en andere tijden.
woon ook op de veluwe.
Re: BBA neemt over van Connexxion, haltes verdwijnen.
Hoi stop
Ik zelf rijdt al heel wat jaartjes op de bus op de Veluwe.
Niet de BBA is de schuldige maar de Provincie.
Bij de aanbesteding is minder geld vrij gekomen en moest een z.g. snelnet er komen.
Dat houdt in minder stopplaatsen dus sneller van begin naar eindpunt.
Dat de dorpen er slechter van werden scheelde hun niet.
b.v. lijn 43 Apeldooren - Dieren min ruim 30 (ja) stopplaatsen.
Als iemand dat niet weet is dat aan niemand behalve zich zelf te wijten.
Want zeg nu zelf als je weinig met het ov reist weet je ook niet alles.
Als je vragen heb kom er dan mee [/quote]
Ik zelf rijdt al heel wat jaartjes op de bus op de Veluwe.
Niet de BBA is de schuldige maar de Provincie.
Bij de aanbesteding is minder geld vrij gekomen en moest een z.g. snelnet er komen.
Dat houdt in minder stopplaatsen dus sneller van begin naar eindpunt.
Dat de dorpen er slechter van werden scheelde hun niet.
b.v. lijn 43 Apeldooren - Dieren min ruim 30 (ja) stopplaatsen.
Als iemand dat niet weet is dat aan niemand behalve zich zelf te wijten.
Want zeg nu zelf als je weinig met het ov reist weet je ook niet alles.
Als je vragen heb kom er dan mee [/quote]
Re: BBA neemt over van Connexxion, haltes verdwijnen.
Maar waarom haalt BBA de tij weg die altijd druk is, spits uur.
Om 18.00 sluiten de winkels, kopers en personeel gaan dan naar huis, maar die moeten nu ruim een uur wachten op een bus!
Dat is het geval met lijn 100 Harderwijk-Zwolle.
Harderwijk is toch een aardig druk bezocht stadje en nu dit.
Men wil dat wij de auto meer laten staan en het openbaar vervoer nemen. Maar ik zit er echt over te denken om een (2e) auto aan te schaffen.
Aangezien ik tot 18.00 uur werk en niet de mogelijkheid heb om de bus van 17.54 te nemen, moet ik wachten op de bus van 19.08. Met de oude dienstregeling was ik op dat tijdstip thuis en begon net te koken.
Nu kom ik pas over 19.30 thuis, dan nog eten koken en eten.
Het openbaar vervoer wordt op deze manier niet aantrekkelijk meer.
Als ik een auto aanschaf, heb ik om 19.30 gegeten en gedouched. Dus de keuze voor een 2e auto is veeeeel aantrekkelijker dan wachten op de bus. (tenzij ze de tijden weer als oud gaan maken, desnoods halen ze in de middag een bus weg)
Maar op spitstijden een bus weghalen?? Degene die dat heeft verzonnen gaat zeker niet met het OV.
Om 18.00 sluiten de winkels, kopers en personeel gaan dan naar huis, maar die moeten nu ruim een uur wachten op een bus!
Dat is het geval met lijn 100 Harderwijk-Zwolle.
Harderwijk is toch een aardig druk bezocht stadje en nu dit.
Men wil dat wij de auto meer laten staan en het openbaar vervoer nemen. Maar ik zit er echt over te denken om een (2e) auto aan te schaffen.
Aangezien ik tot 18.00 uur werk en niet de mogelijkheid heb om de bus van 17.54 te nemen, moet ik wachten op de bus van 19.08. Met de oude dienstregeling was ik op dat tijdstip thuis en begon net te koken.
Nu kom ik pas over 19.30 thuis, dan nog eten koken en eten.
Het openbaar vervoer wordt op deze manier niet aantrekkelijk meer.
Als ik een auto aanschaf, heb ik om 19.30 gegeten en gedouched. Dus de keuze voor een 2e auto is veeeeel aantrekkelijker dan wachten op de bus. (tenzij ze de tijden weer als oud gaan maken, desnoods halen ze in de middag een bus weg)
Maar op spitstijden een bus weghalen?? Degene die dat heeft verzonnen gaat zeker niet met het OV.
Re: BBA neemt over van Connexxion, haltes verdwijnen.
Je hebt gelijk maar nogmaals de BBA doet wat de Provincie eist.
Het beste wat je kan doen is een kaartje uit de bus meenemen en dat op sturen.
Alles wordt dan samen naar de Provincie door gestuurd.
En denk nu niet daar hoor ik nooit meer iets van maar de BBA neemt ALTIJD kontakt met je op.
Misschien krijgt je dan wel een dagkaart op de BBA bussen op de Veluwe zoniet dan kan je er van mijn wel een krijgen
Het beste wat je kan doen is een kaartje uit de bus meenemen en dat op sturen.
Alles wordt dan samen naar de Provincie door gestuurd.
En denk nu niet daar hoor ik nooit meer iets van maar de BBA neemt ALTIJD kontakt met je op.
Misschien krijgt je dan wel een dagkaart op de BBA bussen op de Veluwe zoniet dan kan je er van mijn wel een krijgen
Re: BBA neemt over van Connexxion, haltes verdwijnen.
BBA behoort onder de connex group een FRANSE maatschappij die uiteindelijk weer hoort onde universal vivendie (of vivendi universal) Connexxion hoort daar dus niet bij en connex heeft dus nik smet connexxion te maken!
Het is wel correct dat een anatal jaar geleden connexxion een aandeel in bba had, maar heeft dat dus onder dwang van de provincies (de andere aandeelhouders van bba toen) moeten evrkopen aan de FRANSEN!
Het is wel correct dat een anatal jaar geleden connexxion een aandeel in bba had, maar heeft dat dus onder dwang van de provincies (de andere aandeelhouders van bba toen) moeten evrkopen aan de FRANSEN!
Re: BBA neemt over van Connexxion, haltes verdwijnen.
Na de vele klachten heeft de BBA het bij de provencie het voor mekaar gekregen dat de eerste (32) van de ruim 80 haltes weer in ere worden hersteld.
Dus blijf die klachten kaartjes insturen dan komt de rest ook wel voor mekaar
Dus blijf die klachten kaartjes insturen dan komt de rest ook wel voor mekaar
Re: BBA neemt over van Connexxion, haltes verdwijnen.
Graag meteen ook klachten over de vertrektijden!!
Daar wordt niks over gezegt!
Zelfs niet na mijn klacht... BBA zwijgt.
En heel veel mede passagier zijn de pineut wegens het opheffen van een bus na 6-en 'savonds (spitsbus!)
Daar wordt niks over gezegt!
Zelfs niet na mijn klacht... BBA zwijgt.
En heel veel mede passagier zijn de pineut wegens het opheffen van een bus na 6-en 'savonds (spitsbus!)