LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bedrogen door arriva?!?

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
daisyesra

Bedrogen door arriva?!?

Ongelezen bericht door daisyesra »

Gisteren ging ik met mijn dochter van 5 jr met de bus toen ik haar wilde inchecken. Zegt de buschauffeur dat dat niet hoefde want kinderen van 4 tot 11 jr reizen gratis. O dat wist ik niet, ik vraag sinds wanneer is dit dan. Sinds dit jaar.

Dus vanochtend ga ik met Arriva bellen om te vragen hoe dit zit, want als dat zo is dan wil ik van haar bus ritten mijn geld terug.
De medewerkster van Arriva klantenservice , beweerde bij hoog en laag dat die chauffeur onzin had verteld. En dat dat gratis reizen alleen bij een dalurenkaartje gelde.
Even later ben ik op het net toch even verder aan het kijken en kom ik op jullie site en zie tot mijn verbazing staan:

Kinderen gratis

Reis je met een OV-chipkaart of Dalurendagkaartje? Dan reizen in de daluren (op werkdagen na 9.00 uur en in het weekend en tijdens nationale feestdagen de hele dag) maximaal 2 kinderen van 4 tot en met 11 jaar gratis mee. Kinderen onder de 4 reizen altijd gratis mee. Let op! Dit voordeel geldt niet als je reist met een ritkaartje.

Dus heb ik even met jullie gebeld.
En werd mij geadviseerd om dit mailtje naar jullie te sturen, zodat jullie dit mat Arriva op kunnen nemen.

Volgens de website van arriva;
Dalurendagkaartje
Vanaf 20 januari 2013 kunt u ook weer reizen met een Dalurendagkaartje. Hiermee reist u op werkdagen na 09.00 uur en in het weekend de hele dag onbeperkt met de bus in Brabant voor maar € 5,50. Het Dalurendagkaartje is alleen geldig in de (Buurt)bussen van Arriva en Veolia Transport. Het kaartje is niet geldig in de bussen van Hermes (Zuidoost-Brabant).
Vanaf 20-01-2013: een reiziger die reist op een dalurendagkaart mag twee kinderen in de leeftijd van 4 t/m 11 jaar gratis mee nemen (NB: kinderen tot 4 jaar reizen altijd al gratis.
Ik vind dit echt bedrog
Ik betaal al het hele jaar voor mijn dochter en wil nu mijn geld terug
Maar daar doen ze erg moeilijk over.

Zijn er meer mensen die hiermee te maken hebben of hebben gehad?
Op de site van arriva staat nergens dat het hele jaar gratis reizen voor kinderen ook voor reizigers met ov chipkaart geld

daisyesra

Re: Bedrogen door arriva?!?

Ongelezen bericht door daisyesra »

ja na 2 weken bellen en mailen, het resultaat;
Type/soort reactie: Restitutieverzoek, Te hoog bedrag afgeschreven
Lijnnummer:

Uw reactie is in behandeling genomen en in vervolg hierop laten wij u het volgende weten.

Zoals telefonisch afgesproken op 6 december, hebben wij de kosten berekend die uw dochter heeft gemaakt terwijl zij gratis kan reizen.

Er is in totaal 17,64 euro afgeschreven. Dit bedrag wordt ongeveer binnen 2 weken overgemaakt naar uw bankrekening
:lol:

Gesloten