LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Betreft: Sprinter traject van 1,5u zonder toiletbezoek.
Betreft: Sprinter traject van 1,5u zonder toiletbezoek.
Hallo,
Ik wil graag mijn beklag doen over de "cross-platform" overstap in combinatie met de sprinter treinen van de ns.
Een kennis van mij heeft gisteravond een traject moeten afleggen van Zwolle naar Hoofddorp. Dit traject was een rit van anderhalf uur met 1 overstap van sprinter trein naar sprinter trein. De eerste sprinter trein reisde van Zwolle naar Weesp (21:25 tot 22:31) met een overstaptijd van 8 minuten. Door de lange reis per Sprinter moest zij op ten duur naar de wc. Echter bevatte de Sprinter van een uur geen toilet. Hoe kan de NS een uur lang(!) een trein laten rijden zonder toilet?
Eenmaal aangekomen op het vreemde station Weesp haastte zij zich naar de volgende aansluiten welke dus ook een Sprinter bleek te zijn. Deze reis was van 22:39 tot 23:08. Ze had, zoals de NS zo duidelijk aangaf 8 minuten plastijd en ook om op tijd te komen op het perron.Maar een plaspauze doe je volgens mij niet zo snel op een vreemd perron en als je een tijdschema hebt.
Maar goed, ze heeft zich na anderhalf uur kunnen ontlasten. Ze heeft een gezonde blaas dus ze kon het hebben...
Mijn vraag is echter; hoe kan de Nederlandse Spoorwegen dit traject voor hunzelf goedpraten? een trip van anderhalf uur ZONDER toilet? Is dat qua gezondheid ook niet gevaarlijk?? Wat als er mensen zijn met een medische aandoening en wel ergens op tijd moeten zijn? Waarom installeren ze geen toiletten in de sprinters zoals in 2012 was aangegeven? (http://www.nu.nl/binnenland/2921734/ns- ... nters.html)
Bedankt!
Mvg, V. Mahabir
Ik wil graag mijn beklag doen over de "cross-platform" overstap in combinatie met de sprinter treinen van de ns.
Een kennis van mij heeft gisteravond een traject moeten afleggen van Zwolle naar Hoofddorp. Dit traject was een rit van anderhalf uur met 1 overstap van sprinter trein naar sprinter trein. De eerste sprinter trein reisde van Zwolle naar Weesp (21:25 tot 22:31) met een overstaptijd van 8 minuten. Door de lange reis per Sprinter moest zij op ten duur naar de wc. Echter bevatte de Sprinter van een uur geen toilet. Hoe kan de NS een uur lang(!) een trein laten rijden zonder toilet?
Eenmaal aangekomen op het vreemde station Weesp haastte zij zich naar de volgende aansluiten welke dus ook een Sprinter bleek te zijn. Deze reis was van 22:39 tot 23:08. Ze had, zoals de NS zo duidelijk aangaf 8 minuten plastijd en ook om op tijd te komen op het perron.Maar een plaspauze doe je volgens mij niet zo snel op een vreemd perron en als je een tijdschema hebt.
Maar goed, ze heeft zich na anderhalf uur kunnen ontlasten. Ze heeft een gezonde blaas dus ze kon het hebben...
Mijn vraag is echter; hoe kan de Nederlandse Spoorwegen dit traject voor hunzelf goedpraten? een trip van anderhalf uur ZONDER toilet? Is dat qua gezondheid ook niet gevaarlijk?? Wat als er mensen zijn met een medische aandoening en wel ergens op tijd moeten zijn? Waarom installeren ze geen toiletten in de sprinters zoals in 2012 was aangegeven? (http://www.nu.nl/binnenland/2921734/ns- ... nters.html)
Bedankt!
Mvg, V. Mahabir
Re: Betreft: Sprinter traject van 1,5u zonder toiletbezoek.
Inderdaad te gek voor woorden.
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37
Re: Betreft: Sprinter traject van 1,5u zonder toiletbezoek.
Omdat de NS enkele jaren geleden allemaal treinen zonder WC's heeft gekocht. En ze dat zelf geen probleem vinden. En het geld was al uitgegeven, ze gaan ze niet verkopen. Veel treinen zijn bijvoorbeeld ook nog niet op de goede hoogte voor "aangepaste" perrons, dus kun je met je rolstoel niet eens met de trein reizen als er op jouw begin- of eindstation geen instaphulp is. Of die te laat is. Of op het verkeerde station/perron staan. Dus flinke blooper die treinen, maar tot ze volledig afgeschreven zijn (en het liefst nog 10 jaar langer) komen er geen nieuwe.
Re: Betreft: Sprinter traject van 1,5u zonder toiletbezoek.
Waarschijnlijk omdat ze deze net had gemist. Ze kwam vanuit Groningen .MichielFRL schreef:Waarom heeft ze de stoptrein genomen?Vmahabir schreef:Een kennis van mij heeft gisteravond een traject moeten afleggen van Zwolle naar Hoofddorp.
Om 21:18 en 21:45 gaan de Intercity's.
Re: Betreft: Sprinter traject van 1,5u zonder toiletbezoek.
Overigens verplicht niemand je natuurlijk om een overstap van 8 minuten te halen als je eigenlijk naar de wc moet. Het mooie van het Nederlandse spoorsysteem is dat er 15 of 30 minuten later ook wel weer een trein gaat.
Re: Betreft: Sprinter traject van 1,5u zonder toiletbezoek.
En niemand verplicht je om per trein te reizen. Maar als je daarvan afhankelijk bent. Bovendien, een half uur wachten op een koud perron om half elf 's avonds dat is zeker geen pretje.Jefdus schreef:Overigens verplicht niemand je natuurlijk om een overstap van 8 minuten te halen als je eigenlijk naar de wc moet. Het mooie van het Nederlandse spoorsysteem is dat er 15 of 30 minuten later ook wel weer een trein gaat.
Re: Betreft: Sprinter traject van 1,5u zonder toiletbezoek.
Volgens de NS planner zijn er snellere verbindingen van Groningen naar Hoofddorp, met veel meer tijd in een intercity. Dus er waren betere alternatieven. en er worden vanaf medio 2018 alsnog toiletten ingebouwd.Vmahabir schreef:Hallo,
Ik wil graag mijn beklag doen over de "cross-platform" overstap in combinatie met de sprinter treinen van de ns.
Een kennis van mij heeft gisteravond een traject moeten afleggen van Zwolle naar Hoofddorp. Dit traject was een rit van anderhalf uur met 1 overstap van sprinter trein naar sprinter trein. De eerste sprinter trein reisde van Zwolle naar Weesp (21:25 tot 22:31) met een overstaptijd van 8 minuten. Door de lange reis per Sprinter moest zij op ten duur naar de wc. Echter bevatte de Sprinter van een uur geen toilet. Hoe kan de NS een uur lang(!) een trein laten rijden zonder toilet?
Eenmaal aangekomen op het vreemde station Weesp haastte zij zich naar de volgende aansluiten welke dus ook een Sprinter bleek te zijn. Deze reis was van 22:39 tot 23:08. Ze had, zoals de NS zo duidelijk aangaf 8 minuten plastijd en ook om op tijd te komen op het perron.Maar een plaspauze doe je volgens mij niet zo snel op een vreemd perron en als je een tijdschema hebt.
Maar goed, ze heeft zich na anderhalf uur kunnen ontlasten. Ze heeft een gezonde blaas dus ze kon het hebben...
Mijn vraag is echter; hoe kan de Nederlandse Spoorwegen dit traject voor hunzelf goedpraten? een trip van anderhalf uur ZONDER toilet? Is dat qua gezondheid ook niet gevaarlijk?? Wat als er mensen zijn met een medische aandoening en wel ergens op tijd moeten zijn? Waarom installeren ze geen toiletten in de sprinters zoals in 2012 was aangegeven? (http://www.nu.nl/binnenland/2921734/ns- ... nters.html)
Bedankt!
Mvg, V. Mahabir
Re: Betreft: Sprinter traject van 1,5u zonder toiletbezoek.
Zwakke troost, als je nu naar het toilet moet.sjohie schreef:
Volgens de NS planner zijn er snellere verbindingen van Groningen naar Hoofddorp, met veel meer tijd in een intercity. Dus er waren betere alternatieven. en er worden vanaf medio 2018 alsnog toiletten ingebouwd.
Re: Betreft: Sprinter traject van 1,5u zonder toiletbezoek.
Het is en blijft een vervoersmiddel welke bedoeld is voor korte afstanden. De keuze om de sprinter te nemen en niet in Zwolle te wachten op de intercity is een afweging van een luxere trein en even wachten in de verwarmde wachtruimte op station Zwolle of de eerstvolgende trein pakken, de stoptrein, en genoegen nemen met de faciliteiten van de stoptrein.
Een stadsbus zul je ook niet snel zien als vakantiebus naar de Spaanse Costa.
Een stadsbus zul je ook niet snel zien als vakantiebus naar de Spaanse Costa.
Re: Betreft: Sprinter traject van 1,5u zonder toiletbezoek.
ik ga al niet meer met de trein heb medicijnen voor de maag en als ik moet moet ik geen 10min wachten wand dan is het te laat. ga daarom altijd met auto.
Re: Betreft: Sprinter traject van 1,5u zonder toiletbezoek.
Bij een lichamelijke aandoening is het ook niet aan te bevelen, om met deze train te gaan.bennieol schreef:ik ga al niet meer met de trein heb medicijnen voor de maag en als ik moet moet ik geen 10min wachten wand dan is het te laat. ga daarom altijd met auto.
Re: Betreft: Sprinter traject van 1,5u zonder toiletbezoek.
Je moet eens vragen hoelang personeel van NS op zo'n "Sprinter" werken zonder WC, dan gaat er een wereld voor je open.Hoe kan de NS een uur lang(!) een trein laten rijden zonder toilet?
Zal het verklappen, tot maximaal 3,5 uren ! (volgens de conducteur van mijn trein).
Verder, een Sprinter is voor korte afstanden, helemaal van Zwolle naar Hoofddorp is ook wat vreemd (en langdurig) reizen met een Stoptrein / Sprinter.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Betreft: Sprinter traject van 1,5u zonder toiletbezoek.
Je zal maar aan de race zijn in een sprinter....
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Betreft: Sprinter traject van 1,5u zonder toiletbezoek.
Vervelend - maar het had erger gekund.
Net na Amsterdam Amstel stopt de nieuwe sprinter ermee.
Geen idee wat - want hij staat stil en de NS doet waar ze goed in is - vooral GEEN informatie geven.
Gelukkig geen zonnige dag.
Na 15 minuten meld zich iemand (machinist?) over de intercom dat er problemen zijn.
Na 30 minten meld dezelfde persoon dat het nog even kan duren, maar hulp zou onderweg zijn.
De sprinter stond iets van 250 meter voorbij perron stil.
Uiteindelijk hebben wij iets van 1.5 uur vast gezeten - want teruglopen (over het spoor waar de gestrandde sprinter stond, dus geen andere trein kon rijden) mocht niet - zou onveilig zijn.
(Het zal wel)
Gelukkig heb ik ook een sterke blaas, en kon het best hebben - maar er zaten ook kinderen en ouderen in.
Kom je - met ruim 1.5 uur vertraging - op Amsterdam CS aan, doen ze niet even coulant bij de toiletten - nee, eerst 50 cent betalen.
Dus - eerst vertraging met nauwelijks informatie - dan ook nog mensen laten betalen? Klantvriendelijkheid en NS gaan kennelijk niet meer samen..
Net na Amsterdam Amstel stopt de nieuwe sprinter ermee.
Geen idee wat - want hij staat stil en de NS doet waar ze goed in is - vooral GEEN informatie geven.
Gelukkig geen zonnige dag.
Na 15 minuten meld zich iemand (machinist?) over de intercom dat er problemen zijn.
Na 30 minten meld dezelfde persoon dat het nog even kan duren, maar hulp zou onderweg zijn.
De sprinter stond iets van 250 meter voorbij perron stil.
Uiteindelijk hebben wij iets van 1.5 uur vast gezeten - want teruglopen (over het spoor waar de gestrandde sprinter stond, dus geen andere trein kon rijden) mocht niet - zou onveilig zijn.
(Het zal wel)
Gelukkig heb ik ook een sterke blaas, en kon het best hebben - maar er zaten ook kinderen en ouderen in.
Kom je - met ruim 1.5 uur vertraging - op Amsterdam CS aan, doen ze niet even coulant bij de toiletten - nee, eerst 50 cent betalen.
Dus - eerst vertraging met nauwelijks informatie - dan ook nog mensen laten betalen? Klantvriendelijkheid en NS gaan kennelijk niet meer samen..
Re: Betreft: Sprinter traject van 1,5u zonder toiletbezoek.
Heb zelf trajecten afgelegd met een machinist van 2,5 uur inderdaad zonder toiletpauze. Als je van te voren even gaat is er niks aan de hand. Ja sommige mensen hebben een zwakke blaas, maar lange sprinter afstanden komen eigenlijk nauwelijks voor, dan kan je altijd een intercity pakken.
Uitzonderingen vind ik wel kwalijk ja, daar mag het wat klantvriendelijker.
Uitzonderingen vind ik wel kwalijk ja, daar mag het wat klantvriendelijker.
Re: Betreft: Sprinter traject van 1,5u zonder toiletbezoek.
Tsja, die dingen hebben nou eenmaal nog geen toilet aan boord, daar kan een goed bedoelende conducteur ook niet veel aan doen..TondH schreef:Heb zelf trajecten afgelegd met een machinist van 2,5 uur inderdaad zonder toiletpauze. Als je van te voren even gaat is er niks aan de hand. Ja sommige mensen hebben een zwakke blaas, maar lange sprinter afstanden komen eigenlijk nauwelijks voor, dan kan je altijd een intercity pakken.
Uitzonderingen vind ik wel kwalijk ja, daar mag het wat klantvriendelijker.
Re: Betreft: Sprinter traject van 1,5u zonder toiletbezoek.
Mijn buurman is Conducteur en ruikt of ziet wel eens iets en hoewel wild plassen verboden is, net als op de bank plassen... de sprinters vind je regelmatig iets wat in normale met WC vrij zeldzaam is.
Hij weigerde een boete uit te schrijven voor iemand die plaste in de trein....
De plaszak vragen is naar voren lopen en extra werk en vaak kom je te laat.
Ook in de avond uren is er soms geen controle dus ook die plaszak is dan niet beschikbaar of te laat.
Ja, hij meld het wel maar de dader, hij keek net even naar buiten....
Bij voldoende meldingen komen die toiletten er eerder want een stinkende trein kost klanten.
Hij weigerde een boete uit te schrijven voor iemand die plaste in de trein....
De plaszak vragen is naar voren lopen en extra werk en vaak kom je te laat.
Ook in de avond uren is er soms geen controle dus ook die plaszak is dan niet beschikbaar of te laat.
Ja, hij meld het wel maar de dader, hij keek net even naar buiten....
Bij voldoende meldingen komen die toiletten er eerder want een stinkende trein kost klanten.
Re: Betreft: Sprinter traject van 1,5u zonder toiletbezoek.
Maar de nieuw instromende treinen vanaf najaar 2016 krijgen vanaf fabriek wel weer WC. NS heeft hier echt wel iets van geleerd.
Nadat de nieuwe treinen er zijn, worden in de nu WC loze treinen een toilet ingebouwd. Kosten zo'n half miljoen euro per treinstel.........
Nadat de nieuwe treinen er zijn, worden in de nu WC loze treinen een toilet ingebouwd. Kosten zo'n half miljoen euro per treinstel.........
Re: Betreft: Sprinter traject van 1,5u zonder toiletbezoek.
Ja met klantvriendelijker bedoel ik gewoon gratis toiletten op de NS stations. Zou al een hoop schelen, net als op Schiphol. Prima toiletten.sjohie schreef:Tsja, die dingen hebben nou eenmaal nog geen toilet aan boord, daar kan een goed bedoelende conducteur ook niet veel aan doen..TondH schreef:Heb zelf trajecten afgelegd met een machinist van 2,5 uur inderdaad zonder toiletpauze. Als je van te voren even gaat is er niks aan de hand. Ja sommige mensen hebben een zwakke blaas, maar lange sprinter afstanden komen eigenlijk nauwelijks voor, dan kan je altijd een intercity pakken.
Uitzonderingen vind ik wel kwalijk ja, daar mag het wat klantvriendelijker.