Het is hier inderdaad erg vol op het spoor. En een uitdaging om te plannen is het zeker. Ik merk het als ik richting Utrecht moet: op het overstapstation heb ik op papier 5 minuten overstaptijd (heen), en 4 minuten bij de terugreis. In de praktijk is dat 3 en 2 minuten. Dat is al langere tijd zo, kennelijk is dat niet te veranderen. Anders was het eerder wel veranderd. Ik neem tenminste niet aan dat het een complot is van planners en machinisten om reizigers te 'pesten'.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bijna 9 op de 10 treinreizigers zijn tevreden over de NS. Klopt dit wel?
-
- Berichten: 32779
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Bijna 9 op de 10 treinreizigers zijn tevreden over de NS. Klopt dit wel?
Re: Bijna 9 op de 10 treinreizigers zijn tevreden over de NS. Klopt dit wel?
Ik reis regelmatig met NS en mij is opgevallen dat de conducteurs redelijk coulant zijn bij ouderen die onterecht denken ingecheckt te zijn, onterecht denken ingecheckt te zijn met samenreiskorting of onterecht denken 1e klas te mogen reizen i.c.m. een aanbieding.
Wel reageren ze anders op jongeren die zwart reizen of met het verkeerde ticket reizen naar het verkeerde station.
Over het algemeen ben ik wel tevreden over het reizen met NS en 1e klas reizen mag van mij ook blijven.
Wel reageren ze anders op jongeren die zwart reizen of met het verkeerde ticket reizen naar het verkeerde station.
Over het algemeen ben ik wel tevreden over het reizen met NS en 1e klas reizen mag van mij ook blijven.
-
- Berichten: 32779
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Bijna 9 op de 10 treinreizigers zijn tevreden over de NS. Klopt dit wel?
Die coulance merk ik ook. Met name bij iemand die net als ik autistisch is/ autisme heeft. Intussen kennen ze hem bij de NS wel, en ze wisten er goed mee om te gaan toen er in het begin wat strubbelingen waren, met name bij het in- en uitchecken. Zo goed dat er al langere tijd geen gedoe meer is, hij mag af en toe bij de machinist een kijkje nemen, etcetera. Ik bemerk een flink empathisch vermogen, dat is bij lang niet ieder bedrijf zo.
BL2
vindt dit leuk
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: Bijna 9 op de 10 treinreizigers zijn tevreden over de NS. Klopt dit wel?
Tsja, ik heb wel eens 2 uur op de A2 gestaan in de auto. Ik heb wel eens een half uur in de rij gestaan in de supermarkt omdat er een probleem was. Af en toe problemen horen bij het leven hoor. Jullie klanten zullen ook wel eens een probleem ondervinden als gevolg van iets wat bij jullie niet goed is gegaan.Erthanax schreef: ↑20 jan 2019 12:35Tja. Ik ben wel eens noodgedwongen op station Gouda terechtgekomen, waar ik op een bomvol perron anderhalf uur heb staan wachten. Berichten op de borden en via de omroepinstallatie spraken elkaar tegen. Oplossing: als er een trein kwam aan de passagiers vragen waar hij heenging.
Nee, het gaat niet altijd goed bij NS![]()
BL2
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Bijna 9 op de 10 treinreizigers zijn tevreden over de NS. Klopt dit wel?
De 1e klas mag wat mij betreft ook blijven, maar misschien in de spits minder 1e klasrijtuigen en meer 2e klasrijtuigen?
De 1e klas zit in de spits , zover ik heb gezien, nooit echt helemaal vol.
En juist in de spits van en naar grote centrale stations , bv Utrecht CS , heb je meer aan een extra 2e klasrijtuig i.p.v een halfvol 1e klasrijtuig.
De 1e klas zit in de spits , zover ik heb gezien, nooit echt helemaal vol.
En juist in de spits van en naar grote centrale stations , bv Utrecht CS , heb je meer aan een extra 2e klasrijtuig i.p.v een halfvol 1e klasrijtuig.
Re: Bijna 9 op de 10 treinreizigers zijn tevreden over de NS. Klopt dit wel?
Heeft u mijn vorige reacties ook gelezen? Ik ben helemaal niet negatief over de NS of het OV, integendeel.renewouters schreef: ↑20 jan 2019 13:38Tsja, ik heb wel eens 2 uur op de A2 gestaan in de auto. Ik heb wel eens een half uur in de rij gestaan in de supermarkt omdat er een probleem was. Af en toe problemen horen bij het leven hoor. Jullie klanten zullen ook wel eens een probleem ondervinden als gevolg van iets wat bij jullie niet goed is gegaan.
Re: Bijna 9 op de 10 treinreizigers zijn tevreden over de NS. Klopt dit wel?
Ik reis met grote regelmaat met de trein, voor zowel woon-werk verkeer als privé.
Of ik tot de tevreden reizigers behoor, is moeilijk te zeggen en is ook heel afhankelijk van het afgelegde traject en het moment van de dag.
Ik reis vaak naar Breda. De rechtstreekse Intercity van mijn woonplaats naar Breda rijdt tegenwoordig via de HSL en valt vaak uit, heeft forse vertraging en staat regelmatig stil vanwege een 'defecte trein'. Echt hopeloos en vooralsnog valt geen verbetering in de betrouwbaarheid te verwachten.
Verder gaat het vaak mis met overstappen: de aansluitende trein rijdt al weg op het moment wanneer men met iets vertraagde trein aankomt. Ook laat de informatievoorziening bij werkzaamheden en vertragingen soms te wensen, evenals de capaciteit van het vervangend busvervoer. Zo waren er afgelopen zomer werkzaamheden tussen Den Haag en Rotterdam. De reisplanner gaf weliswaar aan dat er gewerkt werd op het traject en gaf keurig de (geplande) vertrektijden van de bussen weer maar niet dat de wachttijd voor het vervangende busvervoer anderhalf uur was omdat er veel te weinig bussen waren gepland.
Tenslotte: wat mij betreft kan de eerste klas worden afgeschaft. Die verplaatsen vooral lucht, ook al doet NS verwoede pogingen die te vullen door eerste klas upgrade's rond te strooien.
Of ik tot de tevreden reizigers behoor, is moeilijk te zeggen en is ook heel afhankelijk van het afgelegde traject en het moment van de dag.
Ik reis vaak naar Breda. De rechtstreekse Intercity van mijn woonplaats naar Breda rijdt tegenwoordig via de HSL en valt vaak uit, heeft forse vertraging en staat regelmatig stil vanwege een 'defecte trein'. Echt hopeloos en vooralsnog valt geen verbetering in de betrouwbaarheid te verwachten.
Verder gaat het vaak mis met overstappen: de aansluitende trein rijdt al weg op het moment wanneer men met iets vertraagde trein aankomt. Ook laat de informatievoorziening bij werkzaamheden en vertragingen soms te wensen, evenals de capaciteit van het vervangend busvervoer. Zo waren er afgelopen zomer werkzaamheden tussen Den Haag en Rotterdam. De reisplanner gaf weliswaar aan dat er gewerkt werd op het traject en gaf keurig de (geplande) vertrektijden van de bussen weer maar niet dat de wachttijd voor het vervangende busvervoer anderhalf uur was omdat er veel te weinig bussen waren gepland.
Tenslotte: wat mij betreft kan de eerste klas worden afgeschaft. Die verplaatsen vooral lucht, ook al doet NS verwoede pogingen die te vullen door eerste klas upgrade's rond te strooien.
Re: Bijna 9 op de 10 treinreizigers zijn tevreden over de NS. Klopt dit wel?
Vertrek op de seconde draagt bij aan het precies op tijd rijden van de trein, en voorkomt dat reizigers welke wel op tijd in de trein aanwezig zijn, elders hun aansluiting missen.Verder gaat het vaak mis met overstappen: de aansluitende trein rijdt al weg op het moment wanneer men met iets vertraagde trein aankomt
Verder is het energie zuinig en veiliger om precies op tijd te rijden.
(Bron: NS Forum)
Re: Bijna 9 op de 10 treinreizigers zijn tevreden over de NS. Klopt dit wel?
Toch wel weer opvallend, nu op NU.NL een bericht over de komende sneeuwval, files en vliegtuiguitval.
Met een foto erbij van wachtende mensen bij een trein.
Schijnbaar wordt een trein toch automatisch gelinkt aan vertraging.
Met een foto erbij van wachtende mensen bij een trein.
Schijnbaar wordt een trein toch automatisch gelinkt aan vertraging.
Erthanax
vindt dit leuk
Re: Bijna 9 op de 10 treinreizigers zijn tevreden over de NS. Klopt dit wel?
Logisch, trein- en vliegtuig-klanten zien niet direct met eigen ogen welke invloed het weer heeft.
Het plaatje van stilstaande auto's in de sneeuw staat al bij het bericht 20 minuten eerder "KNMI geeft code geel af, waarschuwing voor ijzel in noorden"
Re: Bijna 9 op de 10 treinreizigers zijn tevreden over de NS. Klopt dit wel?
Ik vind dat niet zo opvallend. Hoe vaak wijzigt NS de dienstregeling niet als er storm of sneeuw verwacht wordt terwijl dit achteraf helemaal niet nodig bleek. En er daardoor heel veel mensen urenlang op het station op een trein stonden te wachten om thuis te komen.
Re: Bijna 9 op de 10 treinreizigers zijn tevreden over de NS. Klopt dit wel?
KLM doet dit net zo..Lowieze schreef: ↑21 jan 2019 09:26Ik vind dat niet zo opvallend. Hoe vaak wijzigt NS de dienstregeling niet als er storm of sneeuw verwacht wordt terwijl dit achteraf helemaal niet nodig bleek. En er daardoor heel veel mensen urenlang op het station op een trein stonden te wachten om thuis te komen.
Als de NS niet met een aangepaste dienstregeling komt en de boel loopt ergens vast door het weer, dan kan er met een normale dienstregeling totaal niets worden opgevangen. Zo gek is het dus niet.
Re: Bijna 9 op de 10 treinreizigers zijn tevreden over de NS. Klopt dit wel?
Afgelopen zomer inderdaad ook gehad toen ik met het vliegtuig van vakantie terug kwam. Geen wolkje aan de hemel, maar wel werd de vlucht vanwege de 'slechte weersomstandigheden' geannuleerd. Kun je halverwege de reis dus een nacht in een hotel doorbrengen en de volgende dag alsnog naar huis. En omdat het zogenaamd overmacht is, heb je ook geen recht op een extra vergoeding, terwijl je wel een dag later thuis bent dan gepland. Alsof een extra vakantiedag opnemen niets kost.
Re: Bijna 9 op de 10 treinreizigers zijn tevreden over de NS. Klopt dit wel?
angel1978 schreef: ↑21 jan 2019 09:58KLM doet dit net zo..Lowieze schreef: ↑21 jan 2019 09:26Ik vind dat niet zo opvallend. Hoe vaak wijzigt NS de dienstregeling niet als er storm of sneeuw verwacht wordt terwijl dit achteraf helemaal niet nodig bleek. En er daardoor heel veel mensen urenlang op het station op een trein stonden te wachten om thuis te komen.
Als de NS niet met een aangepaste dienstregeling komt en de boel loopt ergens vast door het weer, dan kan er met een normale dienstregeling totaal niets worden opgevangen. Zo gek is het dus niet.
En hoe vaak loopt de dienstregeling werkelijk door weersomstandigheden in de soep?
Re: Bijna 9 op de 10 treinreizigers zijn tevreden over de NS. Klopt dit wel?
Het lastige is dat treinstellen vaak aan elkaar gekoppeld zijn als "trein" en zo ook continue worden ingepland. (ook voor onderhoud). De koplopers zijn er in setjes van 3 en 4 rijtuigen meen ik. Verder heeft de NS geen rijtuigen die compleet 1e klas zijn, elk 1e klas compartiment is maar een deel van een heel rijtuig. Dus die flexibiliteit zit niet in hun vloot treinen helaas.moederslink schreef: ↑20 jan 2019 13:43De 1e klas mag wat mij betreft ook blijven, maar misschien in de spits minder 1e klasrijtuigen en meer 2e klasrijtuigen?
De 1e klas zit in de spits , zover ik heb gezien, nooit echt helemaal vol.
En juist in de spits van en naar grote centrale stations , bv Utrecht CS , heb je meer aan een extra 2e klasrijtuig i.p.v een halfvol 1e klasrijtuig.
Re: Bijna 9 op de 10 treinreizigers zijn tevreden over de NS. Klopt dit wel?
Lowieze schreef: ↑21 jan 2019 10:10angel1978 schreef: ↑21 jan 2019 09:58KLM doet dit net zo..Lowieze schreef: ↑21 jan 2019 09:26
Ik vind dat niet zo opvallend. Hoe vaak wijzigt NS de dienstregeling niet als er storm of sneeuw verwacht wordt terwijl dit achteraf helemaal niet nodig bleek. En er daardoor heel veel mensen urenlang op het station op een trein stonden te wachten om thuis te komen.
Als de NS niet met een aangepaste dienstregeling komt en de boel loopt ergens vast door het weer, dan kan er met een normale dienstregeling totaal niets worden opgevangen. Zo gek is het dus niet.
En hoe vaak loopt de dienstregeling werkelijk door weersomstandigheden in de soep?
In het verleden, voor de aangepaste regeling werd ingevoerd? Regelmatig, zo'n beetje bij elke:
* sneeuwbui
* storm
* blad op het spoor
* warme dag (uitzettende rails/wissels)
Hoe vaak reis jij met de NS?
Re: Bijna 9 op de 10 treinreizigers zijn tevreden over de NS. Klopt dit wel?
angel1978 schreef: ↑21 jan 2019 10:13
In het verleden, voor de aangepaste regeling werd ingevoerd? Regelmatig, zo'n beetje bij elke:
* sneeuwbui
* storm
* blad op het spoor
* warme dag (uitzettende rails/wissels)
Hoe vaak reis jij met de NS?
Regelmatig, want ik heb al een paar jaar geen auto meer.
Toen ik nog een auto had trouwens ook heel vaak, heb al jaren een abonnement.
-
- Berichten: 32779
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Bijna 9 op de 10 treinreizigers zijn tevreden over de NS. Klopt dit wel?
Eigenlijk vraag ik me af op wat voor tijdstip zo'n enquête wordt gehouden. Het zal vast niet op een moment zijn dat alles in de soep rijdt door de weersomstandigheden, dan zouden de uitkomsten wel eens heel anders kunnen zijn. Of is zo'n stelling te negatief? ![Neutral :|](./../images/smilies/icon_neutral.gif)
![Neutral :|](./../images/smilies/icon_neutral.gif)
Re: Bijna 9 op de 10 treinreizigers zijn tevreden over de NS. Klopt dit wel?
Het onderzoek gebeurt het hele jaar, deelnemers worden in een mail uitgenodigd vragen te beantwoorden en dan wordt er specifiek gevraagd naar ervaringen bij de laatste reis.witte angora schreef: ↑21 jan 2019 10:57Eigenlijk vraag ik me af op wat voor tijdstip zo'n enquête wordt gehouden. Het zal vast niet op een moment zijn dat alles in de soep rijdt door de weersomstandigheden, dan zouden de uitkomsten wel eens heel anders kunnen zijn. Of is zo'n stelling te negatief?![]()
Er was vorig jaar 1 dag waarbij door storm de dienst werd gestaakt en de klanten maar zonder trein moesten zien thuis te komen; weliswaar was er die dag een extreem slechte dienstverlening maar dat zal dan maar voor zo'n 1/365-e deel hebben meegeteld in de beoordeling.
-
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 12 apr 2018 11:59
Re: Bijna 9 op de 10 treinreizigers zijn tevreden over de NS. Klopt dit wel?
Je kunt je aanmelden bij de NS voor het NS panel. Dan ontvang je een mail voor een onderzoek, als je zin hebt aan kunt deelnemen.