Ze voorspellen het voor morgen, 22 januari, enkele centimeters (!) sneeuw = aangepaste dienstregeling.En hoe vaak loopt de dienstregeling werkelijk door weersomstandigheden in de soep?
Ongeveer helft alle treinen valt uit.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Ze voorspellen het voor morgen, 22 januari, enkele centimeters (!) sneeuw = aangepaste dienstregeling.En hoe vaak loopt de dienstregeling werkelijk door weersomstandigheden in de soep?
Door er treinen tussenuit te halen houd je ruimte over om vertragingen op te vangen. Anders leidt vertraging bij trein 1 automatisch tot vertraging bij 2, 3, 4 enz en pas aan eind van de dag is er ruimte om iets op te vangen tenzij je er treinen tussenuit laat vallen ( onaangekondigd ). Dan beter er elke keer een tussenuit halen ( aangekondigd ) zodat iedereen dit weet en rekening mee kan houden.moederslink schreef: ↑21 jan 2019 19:49Dat had ik ook zo begrepen.
Eigenlijk wel raar , als ze ieder half uur kunnen rijden kunnen ze ook ' gewoon ' ieder kwartier rijden, toch? De baan blijft dan toch schoon? Of rijden ze ook langzamer , vandaar minder frequent?
Hoe dan ook dat wordt vermoedelijk weer chaos en op de weg en op het spoor.
5 cm sneeuw en CODE GEEL , hier in ieder geval![]()
Ik moet morgen met de trein en bus , nou we gaan het weer meemaken...![]()
Volgens mij zijn er elke dag vertragingen.. daarnaast kunnen ze uit ervaring redelijk zeggen wat er gebeurt denk je niet?moederslink schreef: ↑21 jan 2019 20:23Juist dat snap ik , maar waarom gelijk uitgaan van vertragingen?
Vastgevroren wissels ? Bevroren bovenleidingen ?
Zo extreem is het nu allemaal ook ( nog ) niet , toch?
Dit excuus wat de moderatoren van de NS-Community (zo heet het NS Forum tegenwoordig) is leuk bedacht maar typisch een gevalletje van roeptoeteren..BL2 schreef: ↑20 jan 2019 20:18Vertrek op de seconde draagt bij aan het precies op tijd rijden van de trein, en voorkomt dat reizigers welke wel op tijd in de trein aanwezig zijn, elders hun aansluiting missen.Verder gaat het vaak mis met overstappen: de aansluitende trein rijdt al weg op het moment wanneer men met iets vertraagde trein aankomt
Verder is het energie zuinig en veiliger om precies op tijd te rijden.
(Bron: NS Forum)
Het zal deze "brave" personeelsleden wel gewoon worden opgedragen door hun werkgever, en binnen een arbeidsrelatie heb je dan weinig keus. Zeker als alles tot op de seconde te monitoren is.
Er is genoeg speling in de dienstregeling om ervoor te zorgen dat een trein niet voortdurend met de maximumsnelheid hoeft te rijden. Maar die speling is beperkt.