LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Busmaatschappij Connexxion
Busmaatschappij Connexxion
Ik heb de laatste tijd een aantal slechte ervaringen met Connexxion achter de rug: bussen die niet op tijd rijden, uitvallen, of met vrolijk zwaaiende chauffeur achter het stuur voorbijrijden. Er kan altijd wat mis gaan, maar ik heb met name over het doorrijden een klacht ingediend bij Klantenservice van Connexxion. En klantenservice reageert niet. Gewoon. Helemaal. Niet. Ook niet op herhaalde verzoeken alsnog te reageren...
-
Re: Busmaatschappij Connexxion
Zelf ben ik werkzaam bij Connexxion als chauffeur. Ik ga niet als woordvoerder fungeren, maar mag ik misschien weten welke regio, plaats en lijn(en) je bedoelt waar je de laatste tijd slechte ervaringen hebt. Misschien kan ik je het simpele antwoord geven.
Ik ben niet van plan om als woordvoerder te spreken dus de gegeven info houd ik puur zakelijk en kort, maar misschien kan ik je wel helpen.
Ik hoor het wel.
Ik ben niet van plan om als woordvoerder te spreken dus de gegeven info houd ik puur zakelijk en kort, maar misschien kan ik je wel helpen.
Ik hoor het wel.
Het gaat om lijn 47 van Houten naar Utrecht op 4 januari; lijn 281 van houten naar de uithof in utrecht die nooit op tijd rijdt en gewoon maar uitvalt als hij een kwartier vertraging heeft. Klantenservice heeft me telefonisch verteld dat het om overmacht ging, maar ik vind dat overmacht het gevolg is van slechte bedrijfsvoering, behalve in extreme omstandigheden zoals de storm gisteren. Wat me nog het meest ergert is dat ik geen antwoord krijg op een klacht die ik indien via de website van Connexxion. Gewoon geen reactie. Over de chauffeurs van Connexxion heb ik in het algemeen overigens geen klachten.
-
Overmacht zijn ook extreme files of onverwachte gebeurtenissen zoals aanrijdingen e.d. Verkeer is niet te peilen en blijft een lastig fenomeen. De ene keer rijd het door en de andere keer staat alles vast. Dus ja in deze blijft het overmacht. Gaat de chauffeur nu te laat weg dan is het de fout van de chauffeur zelf en daar kan bij blijking van waarheid een berisping tegenover staan.
Jij geeft aan een klacht te hebben ingediend...Heus elke klacht wordt behandeldt. Het kan soms helaas 2 tot 3 weken duren voordat je bericht hebt. Er zijn er namelijk meer en alle klachten worden eerst aangenomen, dan bekeken, dan uitgezocht waar deze thuis hoort en verstuurd naar het rayon. Daar aangekomen gaat alles van voor af aan. Weer kijken en uitzoeken wie het geweest is, want dat kunnen zij op de klantenservice niet zien en uitzoeken. Vervolgens moet de chauffeur op het matje komen en zijn of haar verhaal doen.....Hierna wordt dit aangenomen en via de klantenservice teruggespeeld naar u middels een schrijven. Hierdoor kan het even duren. Nog langer gaat het duren als de chauffeur vakantie heeft. Na zijn of haar vakantie wordt deze pas aangesproken.
Voorts hebben zij het enorm druk met klachten uit Haaglandenm want daar loopt alles de spuigaten uit.
Hoop hiermee een beetje je vraag beantwoord te hebben.
Bij verdere vragen verzoek ik u toch vriendelijk even de reactie af te wachten. Krijgt u deze niet dan moet je even over een weekje terugbellen. Dan kunnen zij u verder helpen.
Succes.
Jij geeft aan een klacht te hebben ingediend...Heus elke klacht wordt behandeldt. Het kan soms helaas 2 tot 3 weken duren voordat je bericht hebt. Er zijn er namelijk meer en alle klachten worden eerst aangenomen, dan bekeken, dan uitgezocht waar deze thuis hoort en verstuurd naar het rayon. Daar aangekomen gaat alles van voor af aan. Weer kijken en uitzoeken wie het geweest is, want dat kunnen zij op de klantenservice niet zien en uitzoeken. Vervolgens moet de chauffeur op het matje komen en zijn of haar verhaal doen.....Hierna wordt dit aangenomen en via de klantenservice teruggespeeld naar u middels een schrijven. Hierdoor kan het even duren. Nog langer gaat het duren als de chauffeur vakantie heeft. Na zijn of haar vakantie wordt deze pas aangesproken.
Voorts hebben zij het enorm druk met klachten uit Haaglandenm want daar loopt alles de spuigaten uit.
Hoop hiermee een beetje je vraag beantwoord te hebben.
Bij verdere vragen verzoek ik u toch vriendelijk even de reactie af te wachten. Krijgt u deze niet dan moet je even over een weekje terugbellen. Dan kunnen zij u verder helpen.
Succes.
Naast www.balenvanarriva.com en www.arriveertniet.nl voor Arriva is er nu ook www.balenvanconnexxion.com .