LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Busschauffeur rijdt opzettelijk dronken man dood ...
Busschauffeur rijdt opzettelijk dronken man dood ...
http://nu.nl/news.jsp?n=350755&c=15
Hof geeft taakstraf wegens dodelijke busrit
Uitgegeven: 29 juni 2004 17:16
Laatst gewijzigd: 29 juni 2004 17:17
DEN HAAG - Het gerechtshof in Den Haag heeft de 41-jarige buschauffeur A. van der L. uit Rotterdam veroordeeld tot een taakstraf van tweehonderd uur wegens het doodrijden van een voetganger in zijn woonplaats. Verder kreeg de man een voorwaardelijke gevangenisstraf van zes maanden met een proeftijd van twee jaar. Dat liet het hof dinsdag weten.
De verdachte reed in februari 2002 op het Weena in Rotterdam een stomdronken man dood die weigerde opzij te gaan. Het 53-jarige slachtoffer hield op het zebrapad eerst een auto aan, die uiteindelijk om hem heen kon rijden. Daarna richtte de man zich scheldend en tierend tot de buschauffeur.
Door stapvoets op te trekken, probeerde de chauffeur hem opzij te krijgen. Daarbij reed hij tegen de man aan die op de grond viel. Vervolgens reed de chauffeur gewoon door. Het slachtoffer kwam onder de wielen terecht.
================================================================
Dit is toch bizar ! Voorwaardelijke straf en 200 uur dienstverlening voor het opzettelijk doorrijden van een dronken man !
Hof geeft taakstraf wegens dodelijke busrit
Uitgegeven: 29 juni 2004 17:16
Laatst gewijzigd: 29 juni 2004 17:17
DEN HAAG - Het gerechtshof in Den Haag heeft de 41-jarige buschauffeur A. van der L. uit Rotterdam veroordeeld tot een taakstraf van tweehonderd uur wegens het doodrijden van een voetganger in zijn woonplaats. Verder kreeg de man een voorwaardelijke gevangenisstraf van zes maanden met een proeftijd van twee jaar. Dat liet het hof dinsdag weten.
De verdachte reed in februari 2002 op het Weena in Rotterdam een stomdronken man dood die weigerde opzij te gaan. Het 53-jarige slachtoffer hield op het zebrapad eerst een auto aan, die uiteindelijk om hem heen kon rijden. Daarna richtte de man zich scheldend en tierend tot de buschauffeur.
Door stapvoets op te trekken, probeerde de chauffeur hem opzij te krijgen. Daarbij reed hij tegen de man aan die op de grond viel. Vervolgens reed de chauffeur gewoon door. Het slachtoffer kwam onder de wielen terecht.
================================================================
Dit is toch bizar ! Voorwaardelijke straf en 200 uur dienstverlening voor het opzettelijk doorrijden van een dronken man !
Re: Busschauffeur rijdt opzettelijk dronken man dood ...
En dan nog klagen waarom buschauffeurs lekgestoken worden door passagiers.
Zijn jullie erbij geweest toen het ongeval plaatsvond?
laat ik voorop stellen dat het niet goed te praten is wat er gebeurd is deze collega was nog niet zolang chauffeur en wat de reden geweest is dat hij zo is doorgedraaid weet niemand.
uiteraard hebben we ook onze vragen bij dit ongeval uit ervaring weet ik dat je bij deze den oudsten bussen ook een grote dooie hoek heb waarbij je zelfs een auto over het hoofd kan zien.
stel dat het slachtoffer is gevallen dan kan het ook zo zijn dat hij hem niet meer heeft gezien en vervolgens gas heeft gegeven.
verder heeft hij in Leeuwarden ruim 3 maanden in voorarrest gezeten.
laat ik voorop stellen dat het niet goed te praten is wat er gebeurd is deze collega was nog niet zolang chauffeur en wat de reden geweest is dat hij zo is doorgedraaid weet niemand.
uiteraard hebben we ook onze vragen bij dit ongeval uit ervaring weet ik dat je bij deze den oudsten bussen ook een grote dooie hoek heb waarbij je zelfs een auto over het hoofd kan zien.
stel dat het slachtoffer is gevallen dan kan het ook zo zijn dat hij hem niet meer heeft gezien en vervolgens gas heeft gegeven.
verder heeft hij in Leeuwarden ruim 3 maanden in voorarrest gezeten.
Hoezo generaliseren??
Als 1 arts een medische fout maakt, zijn dan alle artsen slecht?
Nee, denk na voor je iets zegt.
Als 1 arts een medische fout maakt, zijn dan alle artsen slecht?
Nee, denk na voor je iets zegt.
Als we elke fout op deze manier behandelen zijn er straks geen Artsen meer
ach ga boeren boer
en over de topic, dit hele forum is vol met klachten over buschauffeurs en hun arrogantie. Kan niemand hier lezen ? Hij heeft met opzet die man overreden, niks zijkant, gewoon voorkomt.
en over de topic, dit hele forum is vol met klachten over buschauffeurs en hun arrogantie. Kan niemand hier lezen ? Hij heeft met opzet die man overreden, niks zijkant, gewoon voorkomt.
Opzet is hier een groot woord. Voetgangers hebben voorrang op een zebrapad, maar alleen als ze meteen doorlopen en het verkeer zo min mogelijk ophouden. Ik zou zelf een maximale tijd van 30 seconden aanhouden om na precies 30 seconden onherroepelijk op het gaspedaal te trappen. Wat had hij dan moeten doen? Wachten totdat de man uit zichzelf weg wilde gaan? Dat ging klaarblijkelijk niet gebeuren.
Makkelijk oordelen over iets als je het hele verhaal niet kent.
Deze man was helemaal gestoord en onder de drugs .
Ging als een gek te keer .
De chauffeur is gaan rijden dan gaat hij wel opzij.
Nu is dit stom om het zo te gaan doen en had hij beter de politie kunnen waarschuwen.Maar denk je een in de situatie .
Hij heeft inderdaad al vast gezeten en waar krijgt deze man nog werk.
De privacy ligt op straat.
Deze man was helemaal gestoord en onder de drugs .
Ging als een gek te keer .
De chauffeur is gaan rijden dan gaat hij wel opzij.
Nu is dit stom om het zo te gaan doen en had hij beter de politie kunnen waarschuwen.Maar denk je een in de situatie .
Hij heeft inderdaad al vast gezeten en waar krijgt deze man nog werk.
De privacy ligt op straat.
Evengoed, het is toch van de zotte om alsnog iemand te overrijden ?
Je ziet dat ie gestoord en in de war, dan ga je toch niet gokken dat hij dan even aan de kant gaat om weer de rest van het verkeer lastig te vallen ? Het is gewoon moord.
Je ziet dat ie gestoord en in de war, dan ga je toch niet gokken dat hij dan even aan de kant gaat om weer de rest van het verkeer lastig te vallen ? Het is gewoon moord.
Hoi Gast,
Denk je dat de politie iets gedaan zou kunnen hebben om dit te kunnen voorkomen?? Ik denk het niet, want die lui zijn door hun minister zo afgericht, dat ze pas in actie mogen komen als het al te laat is en het kwaad al geschied is. Helaas is dit wederom typisch één van de vele zaken, waarbij je zegt: "had hier nu niemand iets aan kunnen doen??" Jawel, wij allen, maar wij hebben met z'n allen de ordehandhavers gekozen. Dus moeten we de schuld bij onszelf leggen. Overigens betreur ik het totale incident, dat hier heeft plaatsgevonden ten zeerste.
Denk je dat de politie iets gedaan zou kunnen hebben om dit te kunnen voorkomen?? Ik denk het niet, want die lui zijn door hun minister zo afgericht, dat ze pas in actie mogen komen als het al te laat is en het kwaad al geschied is. Helaas is dit wederom typisch één van de vele zaken, waarbij je zegt: "had hier nu niemand iets aan kunnen doen??" Jawel, wij allen, maar wij hebben met z'n allen de ordehandhavers gekozen. Dus moeten we de schuld bij onszelf leggen. Overigens betreur ik het totale incident, dat hier heeft plaatsgevonden ten zeerste.
Ja, tegenwoordig als je aangifte doet moet het minimaal om moord gaan voordat ze het in behandeling nemen.
En? Hoe is het nou met die buschauffeur?
waarschijnlijk op de vlucht voor familieleden van het slachtoffer.
Als die de bus maar in de garage heeft laten staan....
Het is zoals sommige zeggen, de politie grijpt pas in als het te laat is.
Weet je wat de politie zou hebben gezegd wanneer deze buschauffeur zou hebben gebeld?
Sorry meneer, maar daar kunnen we niet voor komen.
Het is heel erg wat er in dit geval gebeurd is, maar ik geloof niet dat het opzet was.
Alleen door dat in de krant te gaan plaatsen wordt het natuurlijk wel een stuk spannender.
Weet je wat de politie zou hebben gezegd wanneer deze buschauffeur zou hebben gebeld?
Sorry meneer, maar daar kunnen we niet voor komen.
Het is heel erg wat er in dit geval gebeurd is, maar ik geloof niet dat het opzet was.
Alleen door dat in de krant te gaan plaatsen wordt het natuurlijk wel een stuk spannender.
Beste KneusGast van 16:20 uur, of moet ik zeggen: Betweter?
U was er zeker bij toen het gebeurde en u heeft vast een helderziende blik en weet precies wat de politie zou antwoorden.
Knap hoor!
Zal best wel vervelend zijn om zo door het leven te moeten gaan beste KneusGast.
Raadpleeg eens een psychiater, misschien is er nog hoop voor U!
U was er zeker bij toen het gebeurde en u heeft vast een helderziende blik en weet precies wat de politie zou antwoorden.
Knap hoor!
Zal best wel vervelend zijn om zo door het leven te moeten gaan beste KneusGast.
Raadpleeg eens een psychiater, misschien is er nog hoop voor U!
Zijn er nog mensen hier die normaal reageren.
Over de politie kan ik wel wat gaan typen .Zowel negatief als positief.
Maar dat heeft er toch niks mee te maken.
Over de politie kan ik wel wat gaan typen .Zowel negatief als positief.
Maar dat heeft er toch niks mee te maken.
voordat de politie je serieus neemt moet je minimaal vermoord zijn.
Voor minder doen ze het niet en jaren touwtrekken met hun over het hoe en waarom ze zus en zo niet deden zou ik ook niet doen, gewoon je recht zelf halen als er geen keus is.
Voor minder doen ze het niet en jaren touwtrekken met hun over het hoe en waarom ze zus en zo niet deden zou ik ook niet doen, gewoon je recht zelf halen als er geen keus is.
Nee, een krantenbericht is betrouwbaar.....
Heb het meer dan regelmatig meegemaakt dat de politie zo te werk gaat.
Spreel dus uit ervaring, maar goed....
Het is zo wie zo al erg genoeg dat dit gebeurd is.......
Heb het meer dan regelmatig meegemaakt dat de politie zo te werk gaat.
Spreel dus uit ervaring, maar goed....
Het is zo wie zo al erg genoeg dat dit gebeurd is.......