LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Busvervoer Connexxion

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Liheis

Busvervoer Connexxion

Ongelezen bericht door Liheis »

Hallo Radar,

De afgelopen 6 weken heeft de bus van Connexxion mij 4 x laten staan. Ik ga 's morgens 7.13 op lijn 62 van Zwaagwesteinde naar Damwoude, op de Bovenweg moet ik overstappen op lijn 53 richting Dokkum. De bus van 7.13 komt soms wat te laat vanwege veel busreizigers, soms 7.18, deze bus moet 7.18 bij de Bovenweg zijn omdat lijn 53 7.20 vertrekt, nu zijn we daar soms net op tijd maar is de bus al weg, alle keren heb ik contact gehad met de klantenservice van Connexxion en ze gaan het verbeteren, maar doen het dus niet. Er is mij zelfs toegezegd dat de bussen nu op elkaar gaan wachten omdat er meestal 3 overstappers zijn maar dat gebeurt dus nog steeds niet. Ik heb de laatste keer weer gebeld en kreeg te horen dat ik hier niets meer van zou horen, de klacht zullen ze in behandeling nemen (zeggen ze). Je wordt op het laatst om zo maar te zeggen deze busonderneming spuugzat. Meestal moeten we ook nog staan omdat ze kleine busjes in zetten, nou ja daar raken we zo langzamerhand wel aan gewend om te staan maar leuk is het niet meer in het openbaar vervoer, ik zal niet zeggen dat het aan de buschauffeurs ligt maar eerder aan de mensen achter de bureau's, die alles zo nodig moeten veranderen want tijd is geld tegenwoordig.
Een Zeer Boze Busreiziger!!!

Z4

Re: Busvervoer Connexxion

Ongelezen bericht door Z4 »

Hoi Liheis,

Ben het helemaal met je eens vooral met je laaste zin.
En staan in die kleine busje mag helemaal niet!!!
Die (taxi)busjes zijn bedoelt voor een aantal personen, (meestal 7), meer mensen vervoeren is wettelijk verboden.

Dus je klacht is terecht, maarja het gaat zoals je zelf al zegt om geld. wat schijnbaar belangrijker geacht wordt dan veiligheid en regelgeving.

Aansluiting moet via de centrale gebeuren, kan niet meer rechtstreeks, voor de chauffeurs en passagiers altijd maar afwachten of dat snel lukt, ben het volledig met je eens, meer tijd voor de overstappers (en het rijdend persooneel)

Dan maar wat minder winst voor de bobo's.

Maarten1234

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Als je niet weet over wat voor busjes het gaat dan kun jebeter uitkijken met wat je schrijft. Er zijn namelijk ook kleine bussen die op taxi wagens lijken en het vervoer daarin is niet altijd tot max 8 personen. Ligt er geheel aan wat voor voertuig het is en waarvoor deze is gekeurd. Dus kijk uit met wat je schrijft Z4.

Een kleine bus kan en mag namelijk ook staanplaatsen hebben, echter dan moet deze bus er wel voor goedgekeurd zijn.

Verder het maximaal aantal passagiers welke men mag vervoeren is afhankelijk van het soort rijbewijs dat men heeft. Met rijbewijs D en een CCV-B diploma personenvervoer en geldige medische verklaring en een geldige chauffeurspas, mag men namelijk meer passagiers vervoeren dan met B. Ook moet het voertuig ervoor zijn ingericht. Zodra men als bestuurder met enkel rijbewijs B in een busje plaatsneemt met 9 plaatsen (bestuurder niet meegerekend), mag men er al niet meer mee rijden, of het gewicht nu het nu wel of niet toelaat. Daarnaast dient men ook nog een chauffeursdiploma te hebben. Ik kan mij niet voorstellen dat een buschauffeur zijn rijbewijs op het spel zet voor zijn werkgever, tenzij het een taxichauffeur is, want deze hebben bijna allemaal overal maling aan, maar ook in deze beroepsgroep zullen er maar weinig zijn die hun rijbewijs op het spel zetten. Heeft men geen CCV-B diploma personenvervoer of medische verklaring of chauffeurspas dan mag men helemaal niet met passagiers rijden op een voertuig waarvoor rijbewijs D is vereisd. Regels zijn erg scherp geworden hoor en o.a. deze documenten moet men bij zich hebben en kunnen tonen op verzoek door een bevoegde ambtenaar.
Laatst gewijzigd door Maarten1234 op 08 dec 2008 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Z4

Ongelezen bericht door Z4 »

Uit het verhaal van de topic opener is het ook niet duidelijk om wat voor busje het gaat.
Het zou derhalve fijn zijn als het jij-vorm een men-vorm wordt.

Btw. zelf ben ik géén taxi chauffeur, om die indruk weg te nemen.
Denk ook dat normaliter geen enkele beroepsgroep zijn rijbewijs op het spel wil zetten voor zijn werkgever of wie dan ook!

Maarten1234

Naar uw wens aangepast. :wink:

Maarten1234

Dat je de telefoonnummers van het CVL erin zet, vind ik niet oprecht. Deze nummers zijn voor medewerkers van Connexxion en is tevens voor overigen geheim.

Het CVL heeft wel andere dingen aan hun hoofd dan voor klanten het 1 en ander na te zoeken. Klachten noteren zij daar ook niet. Hiervoor verwijzen zij je door naar de klantenservice.

Verder zijn zij niet de aangewezen personen voor deze. Zij zitten daar niet voor.

Dus gaarne de nummers te verwijderen. De mensen hier op dit forum hebben daar toch niets aan, want je komt niet bij de klantenservice, maar bij de Centrale Verkeers Leiding. Zij zijn er om problemen van het personeel op te lossen of op te vangen. Tevens zorgen zij voor de juiste bijstand in gevallen van nood etc etc.

Gesloten