LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Chipcard activeren

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
APM

Chipcard activeren

Ongelezen bericht door APM »

Ik reis niet vaak met OV.

Om echter op de toekomst voorbereid te zijn heb ik OV chip aangeschaft.
De kaart kwam netjes binnen met een brief dat de kaart geactiveerd moest worden. Dit kon telefonisch.
Dit gaat dus niet (meer) telefonisch: je moet naar het station van Amsterdam, Rotterdam of Utrecht om de kaart te activeren. Je moet er ook nog eens persoonlijk naar toe omdat je je moet legitimeren.

Via Internet kom je ook uit op een van de drie stations.
Ik woon niet in een van die steden en zou daar speciaal naar toe moeten reizen.
Heeft iemand een idee of dat ook dichter bij huis kan?

Ik moet er niet aan denken als je in Friesland woont, waar uiteindelijk de OV chipcard ook het enige vervoersbewijs gaat worden.

APM

Re: Chipcard activeren

Ongelezen bericht door APM »

NS is op meer stations de dienst aan het installeren. Inmiddels heb ik de kaart geactiveerd. Jammer is dan weer dat de kaart (gekocht via connexxion) niet geschikt is voor NS. Dat moet je dan weer bij NS op de site bestellen.

De bestelling kan wel op elk station worden afgehaald, dat dan weer wel.

Het komt dus wel goed.......

stofzuigertje

Re: Chipcard activeren

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het was ooit de bedoeling dat de kaarten waar ook gekocht overal bruikbaar waren dus meerdere verkopers met 1 kaart overal reizen.

Als dit niet zo is zullen ze veel klanten verliezen.
Ik wacht als Automobilist ook op het moment dat alle problemen opgelost zijn.

Nu zag ik op een klein station dat je na uitstappen eerst naar andere kant moest lopen, uit scannen en dan weer terug naar huis over hetzelfde perron met ongeldig vervoersbewijs...

Er staat een bordje, alleen met geldig... maar die automaat staat aan andere kant.
Gelukkig kom ik alleen maar daar voor de gratis Metro of Spits.

Gesloten