LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Compensatieweigering van NS Hispeed bij vertraging
-
Compensatieweigering van NS Hispeed bij vertraging
Wie heeft ervaring met compensatie bij vertragingen bij NS Hispeed?
Het volgende is aan de hand... de directe verbinding Hannover - Berlijn is sinds de overstromingen gestremd en alle treinen worden a) in Hannover opgeheven (2 uur vertraging bij aankomst) of b) via Magdeburg omgeleidt (1 uur vertraging bij aankomst). NS Hispeed weigert een comensatie omdat in de voorwaarden staat dat ze o.a. bij overmacht/hevig onweer geen compensatie hoeven uit te keren.
Ik zou begrip hebben als deze weigering tot een compensatie direct verband houdt overmacht/hevig onweer, resp. als dit het onmiddellijke gevolg ervan is. Maar als weken later de verbinding nog steeds gestremd is als gevolg van deze overstromingen, vind ik het meer dan recht en billijk dat NS Hispeed hun reisadvies aanpasst en niet meer in hun adviezen EN op het kaartje (incl. reservering) de directe, gestremde verbinding aanprijst resp. verkoopt!!
Het volgende is aan de hand... de directe verbinding Hannover - Berlijn is sinds de overstromingen gestremd en alle treinen worden a) in Hannover opgeheven (2 uur vertraging bij aankomst) of b) via Magdeburg omgeleidt (1 uur vertraging bij aankomst). NS Hispeed weigert een comensatie omdat in de voorwaarden staat dat ze o.a. bij overmacht/hevig onweer geen compensatie hoeven uit te keren.
Ik zou begrip hebben als deze weigering tot een compensatie direct verband houdt overmacht/hevig onweer, resp. als dit het onmiddellijke gevolg ervan is. Maar als weken later de verbinding nog steeds gestremd is als gevolg van deze overstromingen, vind ik het meer dan recht en billijk dat NS Hispeed hun reisadvies aanpasst en niet meer in hun adviezen EN op het kaartje (incl. reservering) de directe, gestremde verbinding aanprijst resp. verkoopt!!
Re: Compensatieweigering van NS Hispeed bij vertraging
Waarom moet de NS een compensatie geven voor iets dat in Duitsland gebeurd??
Toevallig voor 3 weken terug met de auto naar Berlijn geweest en onderweg kom je hele grote spandoeken tegen. Bedankt lieve helpers, jullie hulp is onbetaalbaar.
Denk AUB ook eens aan het leed wat de mensen bij de Elbe hebben moeten doorstaan.
En voor nog geen €100,- heen en terug naar Berlijn vind ik geen geld hoor!!!!!
Toevallig voor 3 weken terug met de auto naar Berlijn geweest en onderweg kom je hele grote spandoeken tegen. Bedankt lieve helpers, jullie hulp is onbetaalbaar.
Denk AUB ook eens aan het leed wat de mensen bij de Elbe hebben moeten doorstaan.
Sorry hoor maar dat iemand met droge ogen zo'n vraag durft te stellen,"spoor je niet helemaal".
gr Henk
Lees eens hardop wat je zelf schrijft je zou begrip hebben als, en dan toch schade vergoeding vragen als het zo is.Ik zou begrip hebben als deze weigering tot een compensatie direct verband houdt overmacht/hevig onweer, resp. als dit het onmiddellijke gevolg ervan is.
gr Henk
Overigens heb je bij een wijziging in de dienstregeling nooit recht op compensatie. Compensatie geldt alleen bij een vertraging op de dienstregeling
Is heel simpel. Als nshispeed een ticket verkoopt is zij daarvoor ook verantwoordelijk. Eventuele compensatie gaan ze maar bij deutsche bahn halen.anita1971 schreef:Waarom moet de NS een compensatie geven voor iets dat in Duitsland gebeurd??
Overigens ben ik het eens dat in dit geval sprake is van niet toe te rekenen overmacht en er dus uberhaupt geen schade verhaalt kan worden.
-
- Contacteer:
Kennelijk gaat TS er van uit dat herstelwerkzaamheden automatisch gaan en binnen een seconde klaar zijn?
Even met het gedoe in Spanje in gedachten: Wat nu als men direct het spoor, dus zonder schoonmaak, controle en nalopen electrische installaties (voor o.a. beveiliging) zou vrijgeven - en er gebeurt een ongeval?
Want dat risico loop je als je zonder controle alles weer laat rijden.
En, de oorzaak natuurgeweld (overstroming) dus ook deze langdurige werkzaamheden / controles zijn direct terug te voeren op dezelfde oorzaak - en vallen daardoor buiten de regeling.
Even met het gedoe in Spanje in gedachten: Wat nu als men direct het spoor, dus zonder schoonmaak, controle en nalopen electrische installaties (voor o.a. beveiliging) zou vrijgeven - en er gebeurt een ongeval?
Want dat risico loop je als je zonder controle alles weer laat rijden.
En, de oorzaak natuurgeweld (overstroming) dus ook deze langdurige werkzaamheden / controles zijn direct terug te voeren op dezelfde oorzaak - en vallen daardoor buiten de regeling.
Dit is overmacht voor de NS. dus geen compensatie van toepassing.
NS kan het toch ook niet helpen dat het spoor onderloopt.
NS kan het toch ook niet helpen dat het spoor onderloopt.
-
NS moet leveren wat is afgesproken, tenzij er sprake is van overmacht. Wanneer is het ticket besteld? Voor de overstromingen of daarna?
Indien u denkt in uw recht te staan, kunt u een geschil aanspannen bij de http://www.degeschillencommissie.nl/ove ... ar-vervoer
Indien u denkt in uw recht te staan, kunt u een geschil aanspannen bij de http://www.degeschillencommissie.nl/ove ... ar-vervoer
-
Alle compensatieverzoeken worden door onze klantenservice met zorg behandeld. Graag willen we je compensatieverzoek nogmaals in behandeling nemen en bekijken waarom deze eerder is afgewezen. We hebben hiervoor meer gegevens nodig en vragen je daarom contact op te nemen met onze klantenservice: 030-2354480
-
Jullie lijken wel gek.NS Hispeed schreef:Alle compensatieverzoeken worden door onze klantenservice met zorg behandeld. Graag willen we je compensatieverzoek nogmaals in behandeling nemen en bekijken waarom deze eerder is afgewezen. We hebben hiervoor meer gegevens nodig en vragen je daarom contact op te nemen met onze klantenservice: 030-2354480
Het is al ruim een maand bekend dat de Elbe overstroomd is.
Lijkt mij ook logisch dat schade niet van de ene op de andere dag verholpen is.
Als dit niet meer zou gelden als overmacht, weet ik niet wat daar wel onder valt.
Op de site wordt hier toch melding van gemaakt?Highlandherr schreef:Wie heeft ervaring met compensatie bij vertragingen bij NS Hispeed?
-
Met vrouw en kind Amsterdam-Hannover, dan Hannover-Berlijn: 4,5 uur vertraging. Formulieren van DB keurig ingevuld en gestuurd. Resultaat: NS Hispeed compenseert mijn dochter, maar mijn vrouw en ik NIET. Go figure...