LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dalurenkaart wordt OV-chipkaart

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
LourensK

Dalurenkaart wordt OV-chipkaart

Ongelezen bericht door LourensK »

Al jaren ben ik een tevreden gebruiker van de NS Dalurenkaart.

Nu ontving in onlangs - ongevraagd - een OV-chipkaart van de NS.
Het blijkt dat de dalurenkaart is opgenomen in de nieuwe OV-chipkaart.

Nu wil ik die OV-chipkaart niet ivm privacygegevens, en ik kan hem in het noorden van Nederland ook nergens gebruiken, maar dit is nog tot daar aan toe.

Het vervelende is echter dat ik nu mijn dalurenkaart niet meer kan gebruiken. De eerste keer dat ik de nieuwe kaart ga gebruiken, stem ik in met de algemene voorwaarden van de OV-chipkaart en worden mijn gegevens door de NS doorgespeeld aan de organisatie achter de OV-chipkaart (hetgeen is dus heel duidelijk NIET wil).

Ik heb nu dus - via een niet terugboekbare incasso - € 55 betaald voor een kaart die ik niet kan gebruiken zoals ik wil.

Zijn er meer mensen die zich ergeren aan die soort NS-praktijken?

Dirkie

Re: Dalurenkaart wordt OV-chipkaart

Ongelezen bericht door Dirkie »

Mijn NS abonnement is ook al weer een tijd uitgebreid met een OV chipkaart. Ik kan de OV chipkaart wel gebruiken, want ik woon namelijk in de regio Rotterdam.

Ik snap alleen niet, waarom je bezorgd bent over de privacy. 'Ze' (wie dat moeten zijn weet ik niet maar goed) kunnen inderdaad zien waar en wanneer ik waar in- en uitcheck. Dat is overigens dagelijks om ongeveer dezelfde tijd hetzelfde traject, dus als iemand het leuk vind om dat weten, wens ik ze veel succes.

Maar 'ze' weten toch al bijna alles van me door de diverse klantkaarten, pinpassen, mobiel telefoon gebruik enz enz. :lol:

Ahem

Ongelezen bericht door Ahem »

Ja, daar baal ik ook van. Die OV chipkaart is een Betuwelijn. Check mijn bericht in het forum "Uitspraak AH bonuskaart relevant voor OV chipkaart"

villasappho

Ongelezen bericht door villasappho »

Dat bedrag is gewoon het geld wat je moet betalen voor een nieuw kortingsjaar. Die OV chip is dus gratis. Ik reis er ook mee in de trein en check hem nergens in. Terwijl ik woon en werk in en om Rotterdam!

Gesloten