LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De trein en controle

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
frank23

Re: De trein en controle

Ongelezen bericht door frank23 »

Iedereen die per trein reist heeft mijns inziens recht op goed vervoer. ook studenten met een OV-kaart, al dan niet gratis van de overheid.
Ik heb zelf jaren een studenten OV-kaart gehad en dat is me zo goed bevallen dat ik na mijn studie een OV-jaarkaart heb gekocht, dat kost me 322 euro per maand, en daar verwacht ik toch wel tenminste een zitplaats bij. En dat lukt in 99% van de gevallen.
Dat ik nu een baan heb en indirect betaal voor voor een studietoelage + OV voor studenten, so what? Het is ze gegeund. Ik heb er zelf ook veel plezier van gehad. Het is gewoon niet altijd mogelijk om dicht bij huis te studeren. De OV-kaart heeft Nederland heel wat uitstekend opgeleide mensen opgeleverd.En mensen die niet op tijd afstuderen of er mee kappen, betalen de schuld terug. Heel redelijk.

Kortom, het gezeur van "ik betaal indirect voor het vervoer van luie studenten dus moeten ze niet klagen," is niet reëel. Egoïsme.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 09 Jan 2005 10:23 door frank23

--------------------------------------------------------------------------------

Iedereen die per trein reist heeft mijns inziens recht op goed vervoer. ook studenten met een OV-kaart, al dan niet gratis van de overheid.
Ik heb zelf jaren een studenten OV-kaart gehad en dat is me zo goed bevallen dat ik na mijn studie een OV-jaarkaart heb gekocht, dat kost me 322 euro per maand, en daar verwacht ik toch wel tenminste een zitplaats bij.
Jammer frank23! Je begon zo goed, echter in de laatste woorden bespeur ik toch enig egoïsme van je zelf.
Iedereen die een kaartje (vervoersbewijs) heeft, los van wat dat kaartje kost, verwacht op z'n minst een zitplaats. Dit is echter geen garantie.
Het probleem begint pas wanneer passagiers vrije zitplaatsen gaan claimen door er bijv. hun (weekend)tas o.i.d. op te leggen of hun voeten op de bank tegenover hen. In de hoop dat jij doorloopt en ergens anders gaat zitten. Passagiers die hun koffer persé in het gangpad naast hen willen of op/tussen een bank tegenover hen.
Ik denk dat de ergste "kwaal" is in het openbaar vervoer en dáár mag voor mij strenger op gecontroleerd worden.

Gast

waarom is die laatste opmerking egoisme?

Hij reageert alleen op jouw gezeur... met steekoudende argumenten zelf. Iets wat ik bij jou niet kan zeggen!

En waarom val je eerst de studenten aan, en gooi je het nu over een andere boeg? Ben ook student, en heb nog twee stoelen bezet gehouden. Ben zeker een uitzondering volgens jou??

Gast

Geplaatst op 11 Jan 2005 11:07 door Gast

--------------------------------------------------------------------------------

waarom is die laatste opmerking egoisme?

Hij reageert alleen op jouw gezeur... met steekoudende argumenten zelf. Iets wat ik bij jou niet kan zeggen!

En waarom val je eerst de studenten aan, en gooi je het nu over een andere boeg? Ben ook student, en heb nog twee stoelen bezet gehouden. Ben zeker een uitzondering volgens jou??
Je hebt gelijk: het is geen egoïsme. Zo iets noemt men asociaal gedrag!

Voor het overige: dit is pas mijn 2e bijdrage hier. Dus waarschijnlijk doel je met je opmerkingen op een ander (tja, dat is nu lastig als iedereen met Gast-gast reageert, hè?). Maar goed, ga maar eens met je neus in je studieboeken zitten. Daarvoor krijg je immers betaald! :shock:

Gesloten