LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De treintaxi is niet meer wat ie geweest is...

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
boebele

De treintaxi is niet meer wat ie geweest is...

Ongelezen bericht door boebele »

Ik maak 1 keer per jaar gebruik van de treintaxi en dat is als ik op vakantie ga. Afgelopen zomer was het weer zover en ik belde de treintaxi-centrale de avond voor mijn vertrek omdat ik vroeg de trein naar schiphol moest halen. Ik bestelde een taxi voor rond 6:35 uur en vertelde erbij dat mijn trein om 6:55 uur zou gaan.
De volgende ochtend was er om 6:35 echter geen taxi. Ik werd wat nerveus want ik was bang dat de melding niet was doorgekomen, maar ik moest echt die trein halen anders zou het wel erg krap worden het met vliegtuig. Afijn, om 6:43 uur, net op het moment dat ik de centrale wilde gaan bellen reed mijn taxi eindelijk voor en op mijn verzoek om even de vaart erin te zetten werd goed gereageerd, en zodoende kon ik mijn trein halen. De chauffeur wist echter niet dat ik de trein van 6:55 uur moest halen, dat hadden ze kennelijk niet doorgegeven bij de centrale.
Niet zulke goede communicatie dus.

Goed, op de terugweg wilde ik weer een treintaxi nemen. Op de zuil stond aangegeven dat de wachttijd maximaal 15 minuten zou zijn. Het was 21:30 uur en ik wilde daar wel op wachten want het was laat, koud, donker en nat en ik had bagage bij me. Ik drukte dus op de grote knop en zei ik dat een treintaxi wilde bestellen. Dit zou volgens de medewerker 20 minuten duren. Naja, daar wilde ik wel op wachten. 30 minuten later was er echter nog geen treintaxi. Ik drukte daarop wederom op de knop met de vraag waar de taxi bleef. Het bleek druk te zijn en het zou nog wel een tijdje duren volgens de medewerker, toch wel minstens 20 minuten. Ok, als hij dat meteen had aangegeven had ik natuurlijk niet gewacht want wie gaat er nou 40 minuten op een taxi staan te wachten, als vrouw alleen en in het donker? Afijn, ik had nou al zolang gewacht dus ik nam het risico maar. Na 20 minuten: geen taxi. Na 25 minuten belde ik weer met de medewerker, die nogal geirriteerd zei dat het druk was en dat het wederom nog wel even kon duren. OP mijn vraag wanneer de taxi dan zou komen antwoordde hij dat dat nog wel minstens 10 minuten kon duren. Grrrrrrrrrrrrrrrrrrr....
Ok, 10 minuten gewacht en je raad het al.. geen taxi. Mijn druk op de knop werd niet meer beantwoord, de medewerker zag blijkbaar dat ik het was die weer drukte. Ik had eigenlijk de hoop dat er ooit nog een treintaxi zou komen al verloren.
Naja, om een lang verhaal kort te maken, uiteindelijk kwam mijn taxi om 22:45 uur voorrijden, ik heb dus 1:00 en 10 minuten staan wachten...

Dat was voor mij dus de laatste keer treintaxi, ik betaal de volgende keer wel wat meer maar dan weet ik wel zeker dat ik thuis kom.

berend67

Re: De treintaxi is niet meer wat ie geweest is...

Ongelezen bericht door berend67 »

Ik snap niet waarom je om 6.35 een taxi besteld terwijl je om 6.55 op het station moet zijn. Vind je dit zelf ook niet te krap? De meeste taxibedrijven die treintaxi doen nemen een marge van drie kwartier. Een treintaxi is gecombineerd vervoer en je moet altijd rekening houden dat de treintaxi meer mensen moet ophalen. De marge van drie kwartier is er ook zodat de vervoerders evt een kwartier later kunnen komen zodat jij toch nog op tijd op het station bent.

boebele

Re: De treintaxi is niet meer wat ie geweest is...

Ongelezen bericht door boebele »

Tja, als je het zo zegt lijkt het misschien wel wat krap, maar ik heb het altijd zo gedaan en dat ging altijd goed. Ik heb bij de reservering ook gezegd dat ik de trein van 6:55 uur moest halen en de telefoniste zei toen ook niets over dat er een marge van 3 kwartier moest zijn.
Overigens gaat mijn stukje natuurlijk voornamelijk over het feit dat ik op de terugweg een uur moest wachten. Als dat niet was gebeurd was ik die paar minuten van de heenweg ook wel vergeten.

Gesloten