LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] door rijden van de HTM bussen bij kijkduin

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
ingrid99

door rijden van de HTM bussen bij kijkduin

Ongelezen bericht door ingrid99 »

hoi,
ik ben bijna blind en loop met een geleidehond.
meestal gaat het goed het openbaarvervoer, zoals het vragen waar ik eruit moet en zijn ze vriendelijk, helaas zijn er veel buschauffeurs (niet allemaal) die bij kijkduin niet opletten wie er bij de halte staan.

ik kan geen bus zien aankomen en ben totaal afhankelijk van andere mensen (passagiers die staan te wachten ) of van de buschauffeurs zelf die aangeven welke bus ze zijn.
hiervoor moeten ze dus wel echt stoppen.
dit doen ze niet altijd of ze wachten niet lang genoeg, zodat ik al heel vaak de bus heb gemist.

en nee, ik sta niet achter een boom, ik kan niet zwaaien want ik weet niet wat eraan komt en nee alle andere suffe opmerkingen zijn ook niet van toepassing.
heb er vaak wat van gezegd maar dat helpt niet
ze moeten gewoon (aub !!!!!!) ff kijken en toeteren? of wachten als ze zien dat ik eraan kom lopen. (dan waren er meer mensen bij de halte).

ik baal hier gewoon flink van, ik ben afhankelijk van het openbaar vervoer of ik wil of niet en dan hoop je dat het goed gaat maar vaak niet.
mensen bij de halte zijn soms achter de bus aan gaan rennen, maar die reed zo snel voorbij dat dat niet werkte. belachelijk gewoon.
(o als je denkt hoe kan ze internetten, er zijn programma's te koop met spraak en braille)

karr-2

Re: door rijden van de HTM bussen bij kijkduin

Ongelezen bericht door karr-2 »

Een bus laten wachten als je er aan komt lopen gaat zoiezo niet werken, ze kunnen aan je neus niet zien of je naar de bus gaat of gewoon op straat loopt.

Verder willen ze nog wel eens doorrijden als de bus te vol is.

Martin1976

Ongelezen bericht door Martin1976 »

dit ligt gewoon aan het gebrek aan service van de chauffeurs, een beetje betere dienstverlening naar uw kant toe en u zou al veel meer geholpen zijn. Wellicht een briefje eraan wagen naar de busmaatschappij om dit onder de aandacht van de chauffeurs te brengen? 'k hoop dat dat helpt al heb ik daar een redelijk hard hoofd in, het zit hem gewoon in de mentaliteit van de chauffeurs denk ik

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Dat ben ik geheel met je eens Martin, de mentaliteit van buschauffeurs is echt vreselijk. Botte behandeling, rijden als idioten, roken in de bus terwijl dat al jaren verboden is etc.

Klagen bij de maatschappij heeft geen enkele zin, dat heb ik al vaker gedaan. Ze zeggen dat ze er iets mee doen, maar volgens mij veranderd er niets.

ingrid99

hoi,
ik heb toch geschreven dat ik niet dat kan zien, sukkel,(karr-2)
ik moet afwachten tot iemand zegt welke bus t is voordat ik daarheen kan lopen en waar hij is gestopt. de bus die stopte maar een paar seconde en wilde toen weer weg rijden zonder ff te kijken of er iemand aan kwam lopen (ze zien toch dat ik met mijn geleidehond probeer naar de bus te lopen ) bij de halte staan 2 bushokjes aangezien het niet super druk was maar wel met mensen was ik daar gaan staan omdat als ik bij de haltepaal ga staan de bus mis omdat er een andere bus dan daarvoor gaat staan (zien ze me nog niet) dus dat ik moet aangeven of ik de bus wilt hebben slaat nergens op.
dat kan alleen als je die kan zien
ik niet dus.
bedankt voor de goede en positieve reacties vna de andere.
gelukkig zijn er nog wel chauffeurs die opletten. maar dat wordt wel minder

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Mensen uitschelden voor sukkel (hoe terecht soms ook) lijkt me niet de correcte manier van communiceren hier.

ingrid99

ik scheld niet.
die opmerking die die persoon maakte geeft gewoon aan dat die persoon het gewoon vind om andere mensen zelf dom te vinden (en dus uit te schelden (hij schold mij uit door te zeggen dat ik beter moest uitkijken )heel handig als je het niet kan zien.
en het woord sukkel betekend: onhandig, dom persoon => kluns. dat hij zelf niet goed heeft gelezen volgens de vandale.
dus ....
als ik wilt schelden dan doe ik dat met andere woorden.
dus bedankt

en verder als je zo gaat beginnen dat het woord sukkel een scheldwoord is dan mag je ook niet zeggen dat de chauffeurs als idioten rijden want dan geef je aan dat alle idioten slechte chauffeurs zijn in welke opzicht dan ook. en dit is discriminatie
Laatst gewijzigd door ingrid99 op 12 mei 2006 11:40, 2 keer totaal gewijzigd.

ingrid99

kijkduin is het begin punt van de bus.
eerste halte.
hij komt leeg aan dus hij kan niet vol zitten

gasta

Ongelezen bericht door gasta »

he,
nou ik begrijp haar wel,
ze is gewoon een beetje gefrustreerd dat niemand rekening wilt houden.
en het ook niet probeert.
en als je niet tegen het woord sukkel kan, nou is het echt mis.
zo erg is dat nou ook weer niet.

sterkte.

kampvuur

Ongelezen bericht door kampvuur »

Dilbert 29@

Als de chauffeurs al bot zijn komt dat waarschijnlijk dat er meer van ze vewacht worden dan ze kunnen waarmaken.
We moeten constant "jagen" zowel door de zeer krappe tijdscheme alswel door de reizigers die willen overstappen, ook al is het niet eens een officieële aansluiting.
Bij de een ben je ##%%@!& en bij de ander een toffe peer! tijdens dezelfde gereden rit.
Als we alle klantvriendelijkheid willen verlenen die verwacht wordt mag er wel minstens 50% rijtijd erbij komen (wachten dat alle mensen eerst zitten, dingen opzoeken voor de klant, koffers naar binnen tillen, wachten dat je eindelijk daarna weer de weg mag oprijden van het overige verkeer. ect. ect.) komen de vervoersmaatschappijen dus circa ook +/-50% rijdend persooneel te kort als ze de fregentie van de lijnen wel op dezelfde peil willen blijven houden.
Dit past uiteraad niet in het straatje van de jaarlijkse bezuiningsronde...meer werk verzetten en kilometers draaien in minder tijd, en de ingeschoten pauze's speelt natuurlijk ook allemaal mee met het uiteindelijke rijgedrag van de desbetreffende chauffeur.
Ook wij moeten weleens plassen en even de benen strekken, wij zijn nog steeds mensen van vlees en bloed, en geen mechanische onderdeel van een bus.
Er komt zo veel op ons af..hectisch verkeerssituatie, gemopper aan de betaaltafel (terwijl hier geen enkel tijd voor aanwezig is) mensen die de weg vragen, hoe laat de trein gaat en de hele rij passagiers maar zuchtend wachten buiten. vriendelijke mensen en dan weer onvriendelijke mensen..hoe moet je op het laatst nou nog reageren??

Zover ik weet zijn ons liefste passagiers nog altijd de mindervalide mensen, daar hebben wij echt een zwak voor, voor hun doen we net iets meer!! (tijd reserveren)
Jammer voor die dame die soms haar bus mist, maar ik geloof niet dat hier opzet in het spel is...eerder een kwestie van de alles overheerste enorme tijdsdruk waarin een chauffeur zijn werkzaamheden moet verrichten.( en haar ongewild over het hoofd ziet)

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik snap je probleem, maar waarom zouden de passagiers de dupe moeten worden van jou probleem met je baas? Je baas beslist tenslotte over je tijdsindeling, dus moet je de klachten ook daar neerleggen en die niet afreageren op je klanten die er weinig aan kunnen doen.

In zoverre ben ik met Dilbert en de anderen eens dat elementaire beleefdheid bij chauffeurs zeer vaak ontbreekt. Daarentegen kunnen treinconducteurs er ook wat van.

kampvuur

Oooh ik denk dat je nu mij verkeerd begrepen hebt.
Persoonlijk reageer ik helemaal niks op de klanten af, niet om mijzelf op de borst te kloppen, maar ik krijg bijna nooit geen klachten, de laatste 10 jaar niet een zelfs.
Probeer alleen een hoop misverstanden uit de wereld helpen, en niet de baas van het O.V. is de direkte verantwoordelijker, maar de overheid!!
Die houd er een afbraakpolitiek oplos, langzaam bij beetje wordt de nek gewoon dichtgeknepen....en daar zijn de passagiers dus de dupe van.
Er zullen best wel vorken tussen de chauffeurs zitten, ik ken er ook wel een paar. maar juist die worden door chef hun hand boven de hoofd gehouden. (vreemd maar waar), en bij sommige reizigers deugt dan het hele korps niet meer, en dat wilde ik even recht zetten.

kampvuur

Wat een bedrijf zeg Connexxion...
Vraag ruim 2 weken van te voren verlof aan ivm me eigen verjaardag, zonder verdere tegenbericht van wel of niet akkoord, sta ik dus gewoon op de opkomstlijst. (krijg geen verlof alleen als het bedrijf uitkomt)
Met stampende koppijn mijn dienst gereden, en mijn vriendin nu overstuur.
Pfff...ben bijna nooit ziek, maar word op deze manier wel kotsmisselijk van. En maar mijn eeuwige glimlach bewaren op de bus.

tienepien

Ongelezen bericht door tienepien »

Mjah... Hoe zou je dat nou op kunnen lossen....

Ik kan me voorstellen dat een chauffeur aan jou niet goed kan zien of je met zijn bus mee wilt, maar jij kan natuurlijk niet optijd aangeven dat je meewilt.
Misschien kan je een bordje met het lijnnummer omhoog houden bij de halte? (Ja, het staat stom, maar het zou kunnen helpen?)

Buschauffeurs... ach, noem het woord bij iemand die vaak met de bus moet en je zal zien dat er stomme tussenzitten, maar ook leuke. Gisteren had ik een stuk chagrijn in de bus (niks zeggen terwijl ik met een welgmeend goedemorgen binnenstap en tot ziens roep wanneer ik uitstap, doorrijden bij een halte. Daarnaast reed hij door toen een mevrouw na een sprintje met twee zware tassen nog net op tijd bij de halte was, terwijl hij treiterig naar haar zwaaide, mensen afblaffen, optrekken voordat oudere mensen kunnen gaan zitten op het eerste bankje in de bus, te hard rijden en te hard remmen. etc. et.c. Geen pretje dus :)

Vandaag zat ik echter bij een hele gezellige chaffeur in de bus, die met iedereen een klein praatje maakte, goed reed en met veel geduld een oudere mevrouw hielp met het kleingeld uittellen. Daar wordt je een stuk vrolijker van!

ingrid99

hoi,
ik snap ook wel dat het soms de druk is van de tijden die de bazen voorschrijven.
maar helaas sta ik ook wel eens bij een halte dat maar door een bus wordt aangedaan. en dan nog stoppen ze niet altijd.
dit betekend niet dat het nooit gebeurd.
en tuurlijk zijn er chauffeurs die wel vriendelijk zijn en opletten en ik weet t dat de meeste chauffeurs vriendelijk zijn voor mensen die iets hebben. maar kan er niet gewoon een beetje beter gekeken worden en anders nog een keer stoppen bij de exacte halte (dus bij de halte paal) want dan weet ik dat ik daar gewoon kan staan en dan wachten.
tramchauffeurs hebben t zelfde probleem en ook daar gaat het vaak mis (bij centraal stations en dergelijke)

Bailey

Ongelezen bericht door Bailey »

Mijn vriend is buschauffeur en ik rijd nog wel eens mee voor de gezelligheid. Nou het is soms echt niet normaal meer.

Bij ons in de stad is nogal veel opgebroken, de bus moet dan omrijden, in het gunstigste geval kost hem dat 5 minuten. De dienstregeling wordt niet aangepast, dus komt hij 5 minuten te laat. Iedere keer dat hij moet omrijden kost hem dat 5 minuten, waardoor hij dus uiteindelijk wel een kwartier te laat kan zijn.

Vaak is er op zondag iets te doen, zoals a.s. zondag Dordt in Stoom. Het is dan verschrikkelijk druk, maar de rijtijden blijven zoals op een normale zondag. Die rijtijden zijn dan wat krapper, omdat het normaal op een zondag niet zo druk is. Nu wel, maar er wordt niets aangepast. Als je dan ook nog de extra tijd van het omrijden erbij rekent, dan kan je wel rekenen op een half uur vertraging.

Voor de passagiers hoogst irritant, maar ook voor de chauffeur zelf ook niet leuk, want hij krijgt een aantekening, omdat ie te laat is.

Rijtijden zijn echt superkrap, soms heeft mijn vriend maar 3 minuten buffertijd. Als je dan al 2 minuten te laat ben, heb je dus maar 1 minuut de tijd om je benen te strekken, je bus een beetje op te ruimen en je film te verzetten. En als je 8 uur op een bus rijdt met 1 keer een half uurtje lunchpauze, dan is even je benen strekken echt wel nodig hoor.

Het wordt tijd dat er eens minder commercieel wordt nagedacht en de rijtijden minder krap worden. Dat is beter voor de chauffeur en die kan weer meer rekening houden met andere passagiers, die moeilijk ter been zijn, die met een kinderwagen komen, of die net iets te laat aan komen rennen. Maar ben bang dat dat voorlopig niet gaat gebeuren, want ja...dat kost allemaal geld.

Gesloten