LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen vrije reisdagen meer voor nieuwe 60-plussers
Re: Geen vrije reisdagen meer voor nieuwe 60-plussers
Ben ik helemaal met je eens dilbert iedereen hetzelfde ook inkomsten.
Ben zelf ook een oudje maar wil best hebben wat jij verdiend
en ook aan al die sociale lasten mee betalen mogen ze van mij de aow en het pensioen in hun kont douwen.
Ik geloof dat geen enkele jongeren weet wat het bedrag is wat die oudjes krijgen aan aow nou dat is in mijn geval 570 euro netto omdat mijn vrouw nog 450 euro bijverdiend.en niet gaan praten over pensioen
want dat is als extra premie van mijn loon afgegaan en hoe meer IK
betaalde hoe meer pensioen ik kreeg en hoe minder mijn salaris was dus daar heb ik voor ingeleverd toen ik nog werkte.
Wat die korting aangaat die is al bijna helemaal weg hoor krijg tenminste geen 65 plus pas meer en mijn totale korting op jaarbasis
was 100 euro dus waar praten we over.
ik vind het een beetje zielig van de jongere om de oudere overal de schuld van te geven.
Ben zelf ook een oudje maar wil best hebben wat jij verdiend
en ook aan al die sociale lasten mee betalen mogen ze van mij de aow en het pensioen in hun kont douwen.
Ik geloof dat geen enkele jongeren weet wat het bedrag is wat die oudjes krijgen aan aow nou dat is in mijn geval 570 euro netto omdat mijn vrouw nog 450 euro bijverdiend.en niet gaan praten over pensioen
want dat is als extra premie van mijn loon afgegaan en hoe meer IK
betaalde hoe meer pensioen ik kreeg en hoe minder mijn salaris was dus daar heb ik voor ingeleverd toen ik nog werkte.
Wat die korting aangaat die is al bijna helemaal weg hoor krijg tenminste geen 65 plus pas meer en mijn totale korting op jaarbasis
was 100 euro dus waar praten we over.
ik vind het een beetje zielig van de jongere om de oudere overal de schuld van te geven.
dan heeft u meer dan een bijstandsgerechtigde, die door bijvoorbeeld langdurige ziekte niet kan werken.Ik geloof dat geen enkele jongeren weet wat het bedrag is wat die oudjes krijgen aan aow nou dat is in mijn geval 570 euro netto omdat mijn vrouw nog 450 euro bijverdiend
Waarom mogen deze dan niet genieten van vrije reisdagen korting hier en korting daar.
Waar eht om gaat is dat het mijn centen zijn omdat er een omslag stelsel is en ik wil dat alle minima GELIJK behandeld worden.
DAT snappen ouderen nou eenmaal niet, dat wworde GELIJK.
En ik (jongere) weet exact waar een oudere recht op heeft en dat is +/-100 euro meer dan de bijstandsnorm.
Als ik zo de gedachtengang van die jongere over die
oudere lees vraag ik me eigen af door wie ze eigenlijk opgevoed zijn.
Ook zeker door zo´n oudje die niets snapt.
Nou begrijp me goed van mij mag iedereen die korting hebben
en wat de bijstandgerechtigde aangaat je maakt mij niet wijs dat ze
minder hebben want die krijgen echt alles vergoed.
Vind dat de jonge die ouderen maar bar weinig gunnen wees maar blij
dat jullie het nu beter hebben als dat je ouders het gehad hebben.
Maar ja zal ook wel niet waar zijn ze hebben alles verpest voor jullie.
oudere lees vraag ik me eigen af door wie ze eigenlijk opgevoed zijn.
Ook zeker door zo´n oudje die niets snapt.
Nou begrijp me goed van mij mag iedereen die korting hebben
en wat de bijstandgerechtigde aangaat je maakt mij niet wijs dat ze
Vind dat de jonge die ouderen maar bar weinig gunnen wees maar blij
dat jullie het nu beter hebben als dat je ouders het gehad hebben.
Maar ja zal ook wel niet waar zijn ze hebben alles verpest voor jullie.
Meer dan 40 jaar betaald waarvoor? Niet voor mijn pensioen in ieder geval. Ik en velen met mij moeten nog maar afwachten of er een pensioen is en of wij ook alle voordeeltjes krijgen die ouderen nu genieten.Omdat zij al meer dan 40 jaren betaald hebben. Nu mogen jullie jongeren betalen, om later als je het mag beleven, ook een goeie oude dag te hebben. Daarom dus!
Volgens mij staat er ergens in de grondwet toch echt dat discriminatie op grond van wat voor reden dan ook verboden is. Nou dan hebben ze hier een mooi voorbeeld.
Betaald voor de rechten, die wij nu als ouderen hebben. Heeft echt niets met discriminatie te maken.
Als jij zo doorgaat Karr, haal jij die leeftijd niet eens, dus maak je niet te druk.
Zorg dat je werk hebt en houdt Karr. Een goeie verzekering erbij, dan moet het toch lukken.
Werkse Karr-2. Dan boek ik nu ff weer mijn welverdiende vakantie voor mij en mijn partner. Heb nu toch tijd en geld zat!
Als jij zo doorgaat Karr, haal jij die leeftijd niet eens, dus maak je niet te druk.
Zorg dat je werk hebt en houdt Karr. Een goeie verzekering erbij, dan moet het toch lukken.
Werkse Karr-2. Dan boek ik nu ff weer mijn welverdiende vakantie voor mij en mijn partner. Heb nu toch tijd en geld zat!
karr-2 je betaald zelf voor je pensioen hoor en niemand anders
hoe meer premie je betaald hoe hoger je pensioen.
aow betalen we met zijn allen ook de mensen die nu met pensioen zijn
hebben aow premie betaald dus die hebben er recht op.
Dat die jongere meer willen als dat ze verdienen is niet de schuld van de oudere maar van hun eigen.
Als de regering tekort komt gooien ze gewoon de belasting weer
omhoog en het volk moet maar de tering naar de nering zetten
is niet de schuld van de oudjes hoor.
Maar ja iedereen die geld krijgt volgens jou of ze er nou recht op hebben
of niet daar heb jij wat tegen.
En discriminatie man laat je nakijken.
Ik ben ook zo´n oudje die lekker vakantie gaat boeken en weet je wat zo fijn is kan boeken wanneer ik wil werk toch niet meer heb nml.
lang genoeg gewerkt.jullie gaan nu misschien met 67 jaar de aow in
maar jullie zijn begonnen op je 18 of 20 jaar want jullie moesten leren.
nou wij begonnen met 14 jaar en konden ´s avonds gaan leren.
hoe meer premie je betaald hoe hoger je pensioen.
aow betalen we met zijn allen ook de mensen die nu met pensioen zijn
hebben aow premie betaald dus die hebben er recht op.
Dat die jongere meer willen als dat ze verdienen is niet de schuld van de oudere maar van hun eigen.
Als de regering tekort komt gooien ze gewoon de belasting weer
omhoog en het volk moet maar de tering naar de nering zetten
is niet de schuld van de oudjes hoor.
Maar ja iedereen die geld krijgt volgens jou of ze er nou recht op hebben
of niet daar heb jij wat tegen.
En discriminatie man laat je nakijken.
Ik ben ook zo´n oudje die lekker vakantie gaat boeken en weet je wat zo fijn is kan boeken wanneer ik wil werk toch niet meer heb nml.
lang genoeg gewerkt.jullie gaan nu misschien met 67 jaar de aow in
maar jullie zijn begonnen op je 18 of 20 jaar want jullie moesten leren.
nou wij begonnen met 14 jaar en konden ´s avonds gaan leren.
Dat bedoel ik nou, wel lopen te blaten dat de jongere er niets vanaf weten. nou is er toevallig een dertiger die er heel veel vanaf weet. En dan is het ineens niet waar. Vreemde zaak.en wat de bijstandgerechtigde aangaat je maakt mij niet wijs dat ze
Karr heeft gelijk mbt dicriminatie.
Nee het is een omslagstelsel!!!! de premies voor de AOW worden direct uitbetaald. Toen jullei premie betaalden waren er echter heel weing ouderen. nu treed er vergrijzing op waardoor wij jongeren MEER betalen dan jullie ooit aan premie hebben moeten betalen.aow betalen we met zijn allen ook de mensen die nu met pensioen zijn
hebben aow premie betaald dus die hebben er recht op
Tekst artikel 1 van de Grondwet.
'Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond ook, is niet toegestaan'.
Ondanks het feit dat leeftijd niet wordt genoemd in artikel 1 van de Grondwet valt leeftijd wel onder artikel 1. Dat komt omdat artikel 1 discriminatie verbiedt 'of op welke grond ook'.
Natuurlijk weetal is dat discriminatie maar wat kunnen de oudere er aandoen moet je bij de regering zijn die heeft dat ingesteld.
En al dat geouwehoer over die vergrijzing niks geen vergrijzing de
geboortegolf van vlak na de oorlog komt er aan daar zit hem de kneep.
Waar is al dat geld gebleven die deze mensen betaald hebben volgens jullie hebben de oudere dat opgemaakt nou dat geld is opgegaan aan mensen zoals jij zodat ze verder konden gaan leren want wat jullie zelf moeten betalen weegt niet op tegen de werkelijke kosten die meestal
nog door pappa en mamma betaald werden.Ook hoor je mij niet zeggen dat de jongeren er niets van af weten zie het tenminste nergens staan.
Maar voor mij ben jij gewoon zo´n eigenwijs eikeltje die denkt
de wijsheid in pacht te hebben.
suc6 verder
En al dat geouwehoer over die vergrijzing niks geen vergrijzing de
geboortegolf van vlak na de oorlog komt er aan daar zit hem de kneep.
Waar is al dat geld gebleven die deze mensen betaald hebben volgens jullie hebben de oudere dat opgemaakt nou dat geld is opgegaan aan mensen zoals jij zodat ze verder konden gaan leren want wat jullie zelf moeten betalen weegt niet op tegen de werkelijke kosten die meestal
nog door pappa en mamma betaald werden.Ook hoor je mij niet zeggen dat de jongeren er niets van af weten zie het tenminste nergens staan.
Maar voor mij ben jij gewoon zo´n eigenwijs eikeltje die denkt
suc6 verder
Ten eerste heb ik de wijsheid niet in pacht, maar vind ik het vreemd dat mensen op dit forum altijd schimpen met getallen welke niet kloppen. De angel uit het betoog is er vaak door logisch te redeneren uit te halen.Maar voor mij ben jij gewoon zo´n eigenwijs eikeltje die denkt
Vergrijzing of geboortegolf dat maakt niet uit. De naoorlogse geboortegolf is nu aan Vut toe. en komt straks in de AOW.
Feit is dat deze veel belasting betaald hebben, maar nog meer schulden gemaakthebben. Immers we hebben vanuit de tijd van Beel, Drees, van Agt en den Uil Torenhoge schulden overgehouden. Dat geldt is gegaan in de sociale wetgeving. Regelingen die nu afgeschaft zijn, en welke ik eerder genoemd heb, AAW, AWW, RWW, ABW, ANW, etc.
Pas vanaf het kabinet Cals in de Jaren 60 en de opkomst van D66 is er licht geinvesteerd in het opbouwen van onze Kennis, door te investeren in het onderwijs.
Miljardenverslindend was dit echter niet, en het geld is daar ook niet aan opgegaan, wel aan de riante vervolguitkeringen, en de staatssteun in failliete boedels zoals Fokker, Daf, en andere.
Cijfers uit de begrotingen zijn terug te lezen op het minfin en statline.
Halverwege de jaren 90 kwam Deetman, welke voor een ongekende klap in het onderwijs heeft gezorgd welke de kenniseconomie nog steeds niet te boven is en waarvan de economie nu nog steeds lijdt.
En ik heb altijd gewerkt om mijn studie te betalen, feit blijft dat er inderdaad een hoop overheidsgeld bij zit, maar dat compenseer ik dan weer door nu vele malen meer aan belastingen te betalen.
Rest mij niets dan te zeggen dat het mij opvalt dat ouderen ook geen respect hebben voor jongeren, gezien het feit dat u mij
noemt. Enkel en allen obv mijn argumentatie waarom ouderen niet voorgetrokken mogen worden tov van alle andere zwakkeren in de samenleving.eikelte
Ik mag ook hopen dat u geen voorbeeld bent voor anderen. Mensen uitschelden is niet iets waar deze samenleving op zit te wachten.
Blijkbaar is de verruwing van de samenleving bij uw generatie gestart.
Blijkbaar zijn voor u als oudere normale fatsoennormen niet aan de orde./ U loopt hard van de toren te blazen over iopbouwen van deze maatschappij. De verruwing in taal is dus ook uw schuld.nou dan houd het op hoor vandaag de dag niks anders.
En dat u daarin schuldig bent blijkt doordat u zelf niet het juiste voorbeeld geeft.
En als uw enige repleik is dat ik een taalfoutje/ typefoutje maak....
Je hebt weer gelijk hoor,je hebt het laatste woord
want op dergelijke personen reageer ik niet meer.
suc6
want op dergelijke personen reageer ik niet meer.
suc6
EEN NUL voor de jongere generatie!!!!!!!!!1
Het is nu onze maatschappij, wij zijn in de meerderheid, wij bepalen NU de regels
Het is nu onze maatschappij, wij zijn in de meerderheid, wij bepalen NU de regels
Jammer dat jullie zo negatief zijn,ik ben heel blij met mijn voordeel uren
kaart,mijn hele leven hard gewerkt ,en van een aowtje kan je geen bokkesprongen maken Dus is dit oudje heel blij met haar 7 dagen vrij
reisen.[/b]
kaart,mijn hele leven hard gewerkt ,en van een aowtje kan je geen bokkesprongen maken Dus is dit oudje heel blij met haar 7 dagen vrij
reisen.[/b]