LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen WC's meer in de trein, FIJN,-advies: Stapt u maar uit!

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
poikestomps

Geen WC's meer in de trein, FIJN,-advies: Stapt u maar uit!

Ongelezen bericht door poikestomps »

Op het perron?

In de Stoptreinen(sprinters) zitten geen wc's meer.
Dat is dus ook het geval voor het Traject Rhenen - Utrecht Centraal.

Vooral ouderen maken wel vaak gebruik van het Toilet, zoo ook mijn vader(75j)
Er komen alleen maar meer ouderen bij door de vergrijzing, wat moeten die, idd uitstappen en daar een wc zoeken? Probeer dat maar eens op het betreffende traject.
Geen wc in rhenen, veenendaal, venendaal west, Maarn, en Bunnik.
Mijn ouders gaan al niet meer met de trein en ik overweeg hetzelfde.
En ik sta niet allen vrees ik voor de NS.

Stappen we toch allemaal weer lekker in de file!
Zal de politiek ook blij mee zij!

Dit standaard antwoord mailde de NS me.:::::

*****Begin bericht****

U geeft aan dat u niet tevreden bent over de plannen om in onze nieuwe stoptreinen geen toiletten meer toe te passen.

De nieuwe stoptreinen (Sprinters) vervangen vanaf 2007 het oudste stoptreinmaterieel van NS. In eerste instantie gaan de nieuwe treinstellen in de Randstad tussen de grote steden rijden en zijn ze bedoeld voor metro-achtig verkeer. Op deze treinen zullen geen toiletten meer zijn. Het blijkt dat treinreizigers op korte afstanden vaak geen gebruik maken van het toilet. Daarnaast worden wij vooral in stoptreinen geconfronteerd met vernieling en vervuiling. Tot slot levert deze maatregel vier extra zitplaatsen per toilet op.

NS heeft overigens al eerder gereden met treinen zonder toilet, zoals op de Hofpleinlijn en tussen Zoetermeer en Den Haag.
******Einde bericht*******

Graag jullie reactie en de hoop dat meer mensen net als ik gaan klagen bij de NS en elke instantie die invloed kan uitoefenen.

met groet
Poike Stomps

Z4

Re: Geen WC's meer in de trein, FIJN,-advies: Stapt u maar uit!

Ongelezen bericht door Z4 »

Nederlanders die een auto hebben gaan echt niet zo vaak met de trein, dus die terugloop zal wel meevallen.
En indien toch, waar wil je 'wildplassen' in de file?, ik heb nog steeds geen mobiele toiletten in de berm zien staan.

Mocht het allemaal wel zo zijn dat alle treinreizigers de auto gaan pakken???? , politiek den haag het juist heel fijn gaat vinden (in-tegen stelling wat u meld) met meer autokilometers en daardoor meer brandstof gebruik/verkoop.
Deze extra belastingopbrengst is altijd welkom voor de heren schatkist bewaarders/graaiers

poikestomps

Ongelezen bericht door poikestomps »

Maar mijn vader en heel veel ouderen hebben geen auto!
Daar gaat t om.

Bedankt

Z4

Ik dacht nog.... " Stappen we toch allemaal weer lekker in de file!
Zal de politiek ook blij mee zij! .....zal wel niet juist zijn.

Maarten1234

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

En toch Z4 is dat wat de regering wilt..., want het is meer inkomen!!! Milieu is niet belangrijk. :roll:

Z4

Ja Maarten dat weet ik, herhaalde alleen even de woorden van poikestomps, omdat het een duidelijke cinisch onderklank had volgens mij....
En ik niet kan geloven dat er nu nog mensen zijn, die menen dat het de regering ook maar iets kan schelen dat ze auto NIET meer willen staan voor de trein. (bijna niemand doet dat bij normale weersomstandigheden)

De regering zegt wel zulke dingen in die trant, meer O.V-gebruik als een soort masker waar ze hun ware (eurotekens in de ogen)bedoelingen achter kunnen schuilen.
Maar de kille waarheid is alleen maar geld...en nogmaals geld, daar hebben ze dus nooit genoeg van, en milieu is alleen maar belangrijk als het hun geld opleverd, zeg maar de tweede melkkoe na de auto.

Gesloten