LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geld terug bij latere aankomst:
Geld terug bij latere aankomst:
Dag lezers,
Op 26 November 2006 waren er vele problemen op het spoor, en vrijwel alle treinen hadden een latere aankomst (vertraging...) van meer dan 60 minuten. De aanvragen die rondom die datum zijn gedaan zijn niet allemaal binnen 6 weken uitbetaald. Als u na 6 weken niets hebt gehoord dan moet u even informeren bij de NS...Dat heb ik gedaan:
Door vele formuleren die de NS moest gaan verwerken is er een ongelovelijke vertraging ontstaan. Nu maar hopen dat al die mensen naar het 0900 nummer gaan bellen. (de NS vraagt nl. 10 cent per minuut voor dat nummer) als extra service vind ik (want de fout ligt bij de NS, nl. het te laat uitbetalen) een normale of een gratis nummer te nemen, als stok achter de deur.
Regeling:
Wij willen uw aanvraag graag snel verwerken. Dat kan alleen als u een origineel formulier gebruikt.
Gebruik één formulier per persoon.
Als u na zes weken geen bericht over uw aanvraag heeft ontvangen, dan kunt u contact opnemen met NS Klantcontactcenter 0900 - 202 11 63 (0,10 euro p.m.).
Op 26 November 2006 waren er vele problemen op het spoor, en vrijwel alle treinen hadden een latere aankomst (vertraging...) van meer dan 60 minuten. De aanvragen die rondom die datum zijn gedaan zijn niet allemaal binnen 6 weken uitbetaald. Als u na 6 weken niets hebt gehoord dan moet u even informeren bij de NS...Dat heb ik gedaan:
Door vele formuleren die de NS moest gaan verwerken is er een ongelovelijke vertraging ontstaan. Nu maar hopen dat al die mensen naar het 0900 nummer gaan bellen. (de NS vraagt nl. 10 cent per minuut voor dat nummer) als extra service vind ik (want de fout ligt bij de NS, nl. het te laat uitbetalen) een normale of een gratis nummer te nemen, als stok achter de deur.
Regeling:
Wij willen uw aanvraag graag snel verwerken. Dat kan alleen als u een origineel formulier gebruikt.
Gebruik één formulier per persoon.
Als u na zes weken geen bericht over uw aanvraag heeft ontvangen, dan kunt u contact opnemen met NS Klantcontactcenter 0900 - 202 11 63 (0,10 euro p.m.).
-
Re: Geld terug bij latere aankomst:
Waar bestonden de problemen dan uit op het spoor.
Overigens ik claim bij file ook niet iedere liter benzine. Geld teruggeven als er vertraging is.....Niet op komen dagen vind ik een ander verhaal. Maar je hebt gebruik gemaakt van een dienst en hoort daar ook voor te betalen.
Overigens ik claim bij file ook niet iedere liter benzine. Geld teruggeven als er vertraging is.....Niet op komen dagen vind ik een ander verhaal. Maar je hebt gebruik gemaakt van een dienst en hoort daar ook voor te betalen.
Het is niet de NS zelf die hiervoor heeft gekozen maar de overheid. Als deze sanctie er niet bij zat doen ze al helemaal niet meer hun best de treinen op tijd te laten rijden. En een auto is een andere verhaal, op het spoor heb je geen file toestanden e.d. Maar ja een zwak argument van mij, want op het spoor heb je weer met andere dingen te maken.
Het OV moet toch wel wat voordelen hebben dan via je eigen vervoer. Bovendien vervuil je met de auto meer het milieu dan een trein.
Ik denk dat er niet veel mensen gebruik maken van dit formulier, de NS informeert haar klanten er ook niet naar als er een dergelijke latere aankomst is. Het geeft mij een goed gevoel dat er een vertraging is je geld terug kan krijgen.
Het OV moet toch wel wat voordelen hebben dan via je eigen vervoer. Bovendien vervuil je met de auto meer het milieu dan een trein.
Ik denk dat er niet veel mensen gebruik maken van dit formulier, de NS informeert haar klanten er ook niet naar als er een dergelijke latere aankomst is. Het geeft mij een goed gevoel dat er een vertraging is je geld terug kan krijgen.
-
Toch, vertraging kan altijd ontstaan door onvoorziene omstandigheden.
Vind ik geen reden om geld terug te geven. Als je een kaartje koopt en de trein komt helemaal niet opdagen, dan zou je je geld terug moeten krijgen.
Vind ik geen reden om geld terug te geven. Als je een kaartje koopt en de trein komt helemaal niet opdagen, dan zou je je geld terug moeten krijgen.
Mjah, je krijgt pas geld terug bij een vertraging van 30 minuten en het volledige bedrag bij 60 minuten. Dat zijn wel fikse vertragingen, vergelijkbaar met niet op komen dagen
Er zijn helaas ook mensen die het nodig vinden om met de sneeuw van vorig jaar en de storm van even geleden geld terug te gaan vragen. Dat vind ik ronduit zielig.
Er zijn helaas ook mensen die het nodig vinden om met de sneeuw van vorig jaar en de storm van even geleden geld terug te gaan vragen. Dat vind ik ronduit zielig.
Zielig of niet, de NS heeft zelf aangegeven dat de regeling ook bij deze calamiteiten van kracht was en dat mensen dus gewoon hun geld terug konden krijgen. En dat heb ik ook gedaan.Er zijn helaas ook mensen die het nodig vinden om met de sneeuw van vorig jaar en de storm van even geleden geld terug te gaan vragen. Dat vind ik ronduit zielig.
De trein was een van de weinige vormen van vervoer die nog wel reden in de storm en de sneeuw, totdat het op last van de politie stil gelegd werd.
Precies, op last van de politie.
Er kwamen treinen op het station met een stuk boom onder de ruitenwissers. Er lag 25 cm sneeuw. Kan de NS daar iets aan doen? Nee. Waarom dan geld terug vragen?
Kijk, wanneer de conducteur te laat is, de trein gewoon te laat vertrekt, het materieel niet voldoet etc. etc., dan kan de NS daar wel iets aan doen en vind ik het normaal om geld terug te vragen. Bij een storm of een enorme hoeveelheid sneeuw vind ik dat niet normaal.
Er kwamen treinen op het station met een stuk boom onder de ruitenwissers. Er lag 25 cm sneeuw. Kan de NS daar iets aan doen? Nee. Waarom dan geld terug vragen?
Kijk, wanneer de conducteur te laat is, de trein gewoon te laat vertrekt, het materieel niet voldoet etc. etc., dan kan de NS daar wel iets aan doen en vind ik het normaal om geld terug te vragen. Bij een storm of een enorme hoeveelheid sneeuw vind ik dat niet normaal.
Ik denk dat het alleen maar beter is dat je je geld terug kan vragen bij vertragingen. Hierdoor zal de dienstverlening toch iets beter zijn, in ieder geval proberen ze het beter te doen anders zijn ze een hoop geld kwijt. Kijk maar bij Arriva, daar krijg je niks als je trein niet komt opdagen. Dat interesseert hun toch niks.
Nee daar kan de NS niets aan doen, die hebben geen invloed op de weersomstandigheden. Maar als ze zelf aangeven dat de geld terug regeling wel van kracht is dan maken mensen er ook gebruik van.Kan de NS daar iets aan doen? Nee. Waarom dan geld terug vragen?
Ze hadden ook kunnen zeggen dat de regeling wegens calamiteiten niet van toepassing was of iets dergelijks.
-
Als ik meer dan 60 minuten vertraging door file heb, krijg ik dan ook de wegenbelasting voor die dag terug? Nee. Je kunt tocht niet verwachten dat als er eens iets tegenzit, je meteen maar gratis kan reizen? Het is gewoon een regel opgesteld door de overheid die hun eigen wegen niet eens onder controle hebben.
Jeetje waar maak je je druk om, die regel is er nu eenmaal dus het is logisch dat mensen daar gebruik van maken. Als het je niet zint moet je zelf met de trein gaan reizen. Zul je zien dat je snel weer terug in de file gaat staan, daar zit je tenminste warm en droog, iets wat je van reizigers van het openbaar vervoer niet altijd kan zeggen.
-
De relatie tussen deze regel stompzinnig vinden en zelf de trein dan maar moeten pakken ontgaat me enigzins. Dat je een korting krijgt bij vertraging is redelijk, maar restitutie is idioot. Dat is weer een onrealistische regel verzonnen door een of ander godje bij de overheid. Dat mensen het gebruiken ok, maar ik vind het te gek woorden dat het zo gaat en dat is mijn mening. En een forum is er om je mening te geven, of niet soms.
-
Jeroen, jij kunt die regel idioot vinden, maar het is een stok achter de deur voor de NS. En ze stimuleren de klanten zelfs om dat te doen.
Langer dan een bepaald aantal minuten te laat levert inderdaad een volledige restitutie van de reissom op. De mensen die dat treft, hebben wel hun afspraken moeten verzetten, of andere dingen moeten regelen.
De NS is hier heel duidelijk in dat je recht hebt op het geld. Of jij dat zielig vindt, maakt in dit verband niets uit.
Ik weet niet of jij vaak in het buitenland reist, maar het is in heel veel landen zo greregeld, en bij mijn weten was ons land daar zelfs een van de laatste mee.
Langer dan een bepaald aantal minuten te laat levert inderdaad een volledige restitutie van de reissom op. De mensen die dat treft, hebben wel hun afspraken moeten verzetten, of andere dingen moeten regelen.
De NS is hier heel duidelijk in dat je recht hebt op het geld. Of jij dat zielig vindt, maakt in dit verband niets uit.
Ik weet niet of jij vaak in het buitenland reist, maar het is in heel veel landen zo greregeld, en bij mijn weten was ons land daar zelfs een van de laatste mee.
-
Lees nou eens goed.
Ik vind het niet zielig, maar in iedere bedrijfstak wordt zo`n regeling subiet verworpen. Als iemand in de file staat, moet hij ook zijn afspraak verzetten.
Ik vind het niet zielig, maar in iedere bedrijfstak wordt zo`n regeling subiet verworpen. Als iemand in de file staat, moet hij ook zijn afspraak verzetten.
-
Blijft over: als de regeling er is, moet je er simpelweg gebruik van kunnen maken. Wat er in andere bedrijfstakken gebeurt, doet niet ter zake.
Vergelijk het met vuilniszakken te vroeg buiten zetten, waar je een boete voor krijgt, Je protesteert ertegen met het argument dat "ze'' het allemaal doen.
Niet die ANDEREN worden erop aangesproken, JIJ gaat op dat moment in de fout door die vuilniszak te vroeg buiten te zetten. En JIJ wordt op dat moment terecht erop aangesproken met een boete.
Vergelijk het met vuilniszakken te vroeg buiten zetten, waar je een boete voor krijgt, Je protesteert ertegen met het argument dat "ze'' het allemaal doen.
Niet die ANDEREN worden erop aangesproken, JIJ gaat op dat moment in de fout door die vuilniszak te vroeg buiten te zetten. En JIJ wordt op dat moment terecht erop aangesproken met een boete.
Ik weet dat toen ik vroeger bij Chello zat ik 1 keer geld terug heb gekregen omdat ik een aantal dagen geen verbinding had. Dat komt eigenlijk op hetzelfde neer.Ik vind het niet zielig, maar in iedere bedrijfstak wordt zo`n regeling subiet verworpen. Als iemand in de file staat, moet hij ook zijn afspraak verzetten.
Bij de NS (en ook bij Chello) betaal je voor een dienst. Die dienst kan op een gegeven moment niet uitgevoerd worden en daarom krijg je een vergoeding. Dat heeft niks te maken met afspraken die verzet moeten wordt, dat gaat om het feit dat je betaald voor een dienst die niet of niet correct wordt uitgevoerd, wat daar dan ook de reden van mag zijn.
Jij betaalt wegenbelasting om gebruik te maken van de weg. Of je nou rijdt of in een file staat, je maakt toch gebruik van de weg. De dienst waarvoor jij betaalt is het onderhoud van de weg en die wordt ook wel uitgevoerd, of je nou in een file staat of niet.
Jouw vergelijking klopt dus totaal niet.
-
Jij betaalt de NS om de trein te mogen gebruiken. Ik betaal houderschapsbelasting en benzineaccijns om op de weg te mogen en kunnen rijden. In de trein mag je verwachten dat je binnen een bepaalde tijd op je plaats van bestemming komt, met de auto ook.
Een file is hetzelfde als een vertraging van de trein. Je betaalt voor een product wat niet goed uitgevoerd wordt. Grote verschil is dat de tijden bij de NS te meten zijn, en op de weg helaas niet. Als je geld terug krijgt bij het niet gebruik maken van een dienst vind ik dat terecht, maar bij vertraging zou je op zijn best een korting moeten krijgen. Maar goed, de regels zijn anders. Ik vind ze alleen nogal stupide overkomen.
Een file is hetzelfde als een vertraging van de trein. Je betaalt voor een product wat niet goed uitgevoerd wordt. Grote verschil is dat de tijden bij de NS te meten zijn, en op de weg helaas niet. Als je geld terug krijgt bij het niet gebruik maken van een dienst vind ik dat terecht, maar bij vertraging zou je op zijn best een korting moeten krijgen. Maar goed, de regels zijn anders. Ik vind ze alleen nogal stupide overkomen.
Denk toch dat je de enige bent.
-
Wat u wilt.
-
Ik denk ook dat jeroentje nog nooit zelf een vertraging heeft meegemaakt. En dan bedoel ik niet een vertraging van 5 minuten, waardoor je hele dagprogramma 5 minuten opschuift, maar een stilstand wegens gebroken bovenleiding, van 2 uur en 10 minuten.
Doordat je de trein niet uit mag, loopt je hele dagprogramma in de soep . Heb ik eind 2005 mee mogen maken, en ik kan je vertellen: in een onverwarmde trein is dat niet leuk, en zeker niet als je maar een paar honderd meter buiten je aankomststation stilstaat. Was op weg naar een fandag, was ruim op tijd vertrokken, maar moest de helft van die bijeenkomst missen.
Als ik had mogen uitstappen, had ik maar 1 verbinding gemist, nu kwam ik uren later op de plaats van bestemming aan.
Doordat je de trein niet uit mag, loopt je hele dagprogramma in de soep . Heb ik eind 2005 mee mogen maken, en ik kan je vertellen: in een onverwarmde trein is dat niet leuk, en zeker niet als je maar een paar honderd meter buiten je aankomststation stilstaat. Was op weg naar een fandag, was ruim op tijd vertrokken, maar moest de helft van die bijeenkomst missen.
Als ik had mogen uitstappen, had ik maar 1 verbinding gemist, nu kwam ik uren later op de plaats van bestemming aan.