LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] her-invoeren van een 3e klas voor staanplaatsen in de spits?
Re: her-invoeren van een 3e klas voor staanplaatsen in de spits?
nooit gehoord van nachtbussen en de nachttrein a-dam - r'dam ?
Re: her-invoeren van een 3e klas voor staanplaatsen in de spits?
Staanwagons zouden op zich geen slecht idee zijn!
Re: her-invoeren van een 3e klas voor staanplaatsen in de spits?
Feitelijk is dat dan de 4e klas, want de voormalige 3e klas, bestond tenminste nog nog uit eenvoudige houten zitbanken.
Re: her-invoeren van een 3e klas voor staanplaatsen in de spits?
Als er een staanplaatstarief komt, denk ik dat het niet te handhaven valt. Men gaat gewoon zitten. Wedden? Anders is het als er gebruik wordt gemaakt van stawagons. Dat lijkt me beter te controleren.
Re: her-invoeren van een 3e klas voor staanplaatsen in de spits?
wel merkwaardig. volgens mij is eerste klas staan net zo duur als tweede klas staan. zolang je maar niet op de bankjes gaat zitten in de 1e klas mag je daar best zijn. heb meermalen in overvolle treinen in eerste klas gangetje gestaan naast vrijwel lege coupes
Re: her-invoeren van een 3e klas voor staanplaatsen in de spits?
@ gast
de discussie ging dacht ik o.a. over het feit, dat iemand met een 1e klas kaartje die geen zitplaats heeft en daarom moet staan, in feite ca. 55 % zwaarder gedupeerd wordt, dan iemand met een 2e klas kaartje die moet gaan staan.
de discussie ging dacht ik o.a. over het feit, dat iemand met een 1e klas kaartje die geen zitplaats heeft en daarom moet staan, in feite ca. 55 % zwaarder gedupeerd wordt, dan iemand met een 2e klas kaartje die moet gaan staan.