mikeynl schreef:Julie4444 schreef:[...]
mikeynl schreef:Meerdere malen gemaild met de uitleg dat 1) mij nooit verteld was dat ik het opzeggen van het Voordeelurenabonnement moest activeren,
Dat is je wel verteld; zie bovenstaand citaat.
Nee hoor. Die eerste opmerking ging namelijk over mijn OV-fiets abonnement. Bij het opzeggen van mijn Voordeelurenabonnement wat ik eerder gedaan had (totaal ander nummer ook) is mij dat niet verteld.
Dat dit misschien niet actief aan je is medegedeeld betekent niet dat je dit niet had kunnen weten. Dit staat namelijk overal; toen ik mijn eigen dalurenabonnement opzegde stond dat er ook gewoon bij, dit geldt voor alle abonnementen bij NS, en dit had je bij het afnemen van het abonnement ook al moeten hebben gezien. Dit valt dus onder je eigen verantwoordelijkheid.
mikeynl schreef:Julie4444 schreef:
mikeynl schreef: 2) dat mijn OV-fiets abonnement volgens een email was beëindigd,
En hier had je bevestiging van?
Ja. "Zoals u heeft verzocht heb ik uw OV-fietsabonnement beëindigd."
Als je dit schriftelijk hebt kun je dit als argument gebruiken als men abonnementsgelden wil incasseren voor het fietsabonnement, maar anderzijds is dit dus goed opgelost.
mikeynl schreef:3) dat ik de komende maanden niet in Nederland ben om langs een automaat te gaan.
Dat is niet hun schuld?
Als hun systeem niet plat lag toen ik de eerste keer belde had ik prima langs een automaat kunnen gaan. Maar verder, het zou toch van de zotte zijn als je als je bijvoorbeeld ineens naar het buitenland verhuist niet je abonnement kan opzeggen omdat je niet fysiek in Nederland bent? Daar heb je toch e-mail, telefoon, etc voor? Als ik welk ander abonnement wil opzeggen kan dat ook gewoon vanuit het buitenland. Waarom zo moeilijk doen bij de NS?
Je had ook je OV-kaart aan een vriend of familielid kunnen geven om even langs een automaat te gaan. Een verstandig mens wacht echter niet tot een week of 2 van te voren maar zegt dingen zeer tijdig op en zorgt dat alles is afgehandeld voor vertrek. Dit heb jij verzuimd en je kan een ander hier niet voor laten opdraaien.
mikeynl schreef:OV-fiets is blijkbaar opgelost en daar hoef ik NIET voor langs de automaat te gaan, maar het dalurenabonnement is niet opgelost, daar moet ik nog wel voor langs de automaat gaan, en moet ik het bedrag dat eind juni is afgeschreven (terwijl ik het half april had opgezegd), nog wel betalen.
Logisch; dit abonnement staat nog steeds op je OV kaart en is dus actief. Dat jij er geen gebruik van hebt gemaakt is niet relevant. Als je je abonnementen niet correct opzegt en de service geleverd wordt moet je er ook voor betalen.
mikeynl schreef:Ondertussen heb ik een boete gekregen voor het niet betalen van de factuur van eind juni, en is mij gedreigd met een incassobureau.
Als dat gaat over het bedrag van het dalurenabonnement lijkt me dat terecht. Waarom betaal je dit niet?
Als ik mid-april een abonnement opzeg, mij wordt verteld dat het beëindigd is, en er niet wordt verteld dat ik langs de automaat moet gaan, dan neem ik dus aan dat de zaak is afgerond. Als ik dan eind juni toch weer afgerekend wordt voor een nieuw abonnement ben ik het daar dus niet mee eens en betaal ik niet.
Je hebt een betalingsverplichting en moet dit betalen omdat je niet juist hebt opgezegd. Je hebt alleen bevestiging gehad van het fiets-abonnement en niet van het dalurenabonnement omdat je niet langs een automaat bent gegaan.
Als je weigert te betalen ben je in gebreke en zal je als wanbetaler extra kosten moeten gaan betalen - op zijn ergst zelfs kosten voor een gerechtelijke procedure, naast rente en incassokosten.
mikeynl schreef:Ik heb alles nogmaals uitgelegd, en gevraagd wat nou precies de status van de factuur is, maar na 9 dagen heb ik nog steeds geen antwoord.
Dat gaat normaal gesproken schriftelijk. Is er iemand op jouw adres in Nederland die je daarmee kan helpen?
Waarom moet dat nou weer schriftelijk? Waarom zou dat niet per mail kunnen? Ik heb ze toch al meerdere malen uitgelegd niet in het land te zijn?
En er is letterlijk niemand in Nederland die je kan helpen? Jij hebt jezelf met dit probleem opgezadeld door de dingen niet goed te regelen voor je ging. Daar ben jij alleen verantwoordelijk voor.