Ik heb zonder kaartje in de trein van Wijchen naar Den Bosch gezeten. Dus heb ik van de conducteur een uitstel van betaling gekregen. Ik heb de uitstel enkele keren niet kunnen betalen simpelweg omdat ik geen geld had.
De boete is toen overgedragen aan Inkasso-Unie Eindhoven. Ik heb echter een geldige ov-jaarkaart. Ik wilde de boete in het begin meteen afhandelen door de Inkasso-Unie een kopie te sturen + brief zodat ik de boete niet hoefde te betalen. De Inkasso-Unie vertelde mij dat ik het bedrag pas terug kon krijgen als ik de boete 100% betaald had. Dit had ik naar hun verzoek gedaan. Ik wilde het geld nu echter wel zeker weer terughebben en besluit om te bellen met de Incasso-Unie. De Inkasso-Unie vertelt mij dat alle gegevens + het geld van de boete overgedragen is naar NS.
Dus ik bel de NS op om te vragen hoe ik het geld (of tenminste een deel daarvan) weer terug kan krijgen. De NS vertelt mij echter dat ik dit binnen een maand terug had moeten vragen en dat de ''zaak'' nu gesloten is.
Als men uitstel van betaling krijgt duurt dat een paar dagen voordat men de rekening krijgt. Als men (net zoals ik) het niet kan betalen duurt het minstens een maand voordat de aanmaning aan de Inkasso-Unie "uitbesteed" word.
Dus eigenlijk kan ik het niet eens meer terugvragen volgens de NS. Ze hebben gewoon dikke winst op mij lopen maken !
![Mad :x](./../images/smilies/icon_mad.gif)