LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] IC'ers van de HTM

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Runay

IC'ers van de HTM

Ongelezen bericht door Runay »

Beste lezers,

Ik wil even wat kwijt over de zgn IC'ers (Informatie en Controle) van de HTM. In het kort: ik stap in de tram en achterin zit iemand uitgebreid hamburgers en patat te eten. Er zijn 3 IC'ers aanwezig die wel het plaatsbewijs vragen maar er verder niks van zeggen. Zal me op zich een rotzorg wezen maar laatst werd ik er zelf wel op aangesproken, zo ook een paar kinderen. Ik erger me al een tijdje aan dit "beleid" dus ik loop er naartoe en vraag waarom er niks van werd gezegd. Antwoord: heeft geen zin meneer, als we weg zijn dan gaan ze er gewoon weer mee door. Niet tevreden met dit slappe excuus heb ik een klachtenformulier ingevuld op htm.net. Ik heb duidelijk aangegeven dat er op dat moment toezicht aanwezig was. Hoewel ik mijn email-adres had ingevuld heb ik toch een brief gekregen, waarin niets meer van mijn klacht is terug te vinden. E.e.a. is zodanig gefraudeerd dat het lijkt alsof de 3 IC'ers er helemaal niet waren. Lekker belangrijk allemaal, maar mijn punt is alleen: regels zijn regels en die horen zonder uitzondering te gelden, niet alleen als van de "overtreder" in kwestie geen weerstand is te verwachten.

karr-2

Re: IC'ers van de HTM

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik ben het geheel met je eens, regels zijn er voor iedereen. Maar zowel bij de NS als bij de HTM gebeurt het regelmatig dat controleurs "bang" zijn voor problemen en deze dan maar niet op gaan zoeken.

Slap excuus natuurlijk, dus ik vind dat ze dan maar wat harder getraind moeten worden. Gebruik die wapenstok maar een keer....

Bailey

Ongelezen bericht door Bailey »

Ik snap ook niet waarom er niet 1 lijn getrokken wordt. Ook in de trein is dat zo. Volgens de huisregels mogen normale fietsen tijdens de spits niet mee. Echter de ene conducteur keurt het wel goed, de andere niet. Zo kan het gebeuren dat je al 3 keer met de fiets in de trein bent geweest tijdens de spits en dat er niks van gezegd is. Terwijl je de 4e keer met fiets en al uit de trein gezet wordt.

1 Lijn trekken is voor iedereen wel zo duidelijk.

JaFO

Ongelezen bericht door JaFO »

ach .. stel je voor dat conducteurs/controleurs werkelijk hun werk moesten doen. Dan zouden ze nog eens moe worden. ;)
Het zijn gewoon een stelletje hansworsten dat alleen de zwakkeren durft aan te pakken. Ik durf te wedden dat als wat jeugd patat had zitten vreten dat ze meteen de tram uitgetrapt waren ... maar owee als het wat aggressiever volk is ... :evil:

karr-2

Dan durven ze niet meer en gaan ze ineens met zijn allen in een hokje zitten. Agressief volk, vertragingen of andere storingen en voila je ziet geen conducteur meer.

Bailey

Ongelezen bericht door Bailey »

Inderdaad!! Bij mij komen is 's middags in de spits vaak met 4 man controleren, terwijl er dan meestal alleen werkende mensen zitten met een abonnement. Maar 's avonds laat vanaf Rotterdam zie je niemand, terwijl er juist dan regelmatig mensen zitten zonder (geldig) kaartje.

En als er grote vertragingen zijn zie je de perronmedewerkers bijna altijd op een ander perron staan waar treinen gaan die geen vertraging hebben, en de stationschef (of hoe dat dan heet) zie je al helemaal niet.

karr-2

Nee want dan zijn ze bang om een grote bek te krijgen of uitleg te moeten geven/zoeken. En dat kunnen ze niet.

Gesloten